Pagina 1 van 1
5 handbak moeilijk in de achteruit.
Geplaatst: di 08 jul 2014, 20:23
door m7pietjem6
Ik heb een BMW staan die een beetje lastig in de achteruit gaat. Als je de pook in de achteruit wil doen dan moet door een soort van zwaar punt heen en dat gaat bij deze BMW wel heel moeilijk. Kent iemand dit probleem en weet er misschien iemand op forum hoe dit te verhelpen is? De busjes in de schakelstang zijn al vervangen en hebben geen speling. Het is een handgeschakelde 5-bak.
Re: 5 handbak moeilijk in de achteruit.
Geplaatst: di 08 jul 2014, 22:45
door arnoud
om wat voor bak gaat het piet?
Re: 5 handbak moeilijk in de achteruit.
Geplaatst: wo 09 jul 2014, 18:44
door m7pietjem6
Het is een gewone 5 bak geen sportbak of zoiets.
Re: 5 handbak moeilijk in de achteruit.
Geplaatst: wo 09 jul 2014, 19:43
door Street legal
Is 't een getrag? afneembaar kopellingshuis? Welk nummer staat er op?
Re: 5 handbak moeilijk in de achteruit.
Geplaatst: wo 09 jul 2014, 20:52
door Peter E12 525
Ik neem aan dat het een 5 bak is van een M30 motor. Ik ken het probleem alleen van een getrag 5 bak van een M20 motor (vast bellhouse). Die bak is uit elkaar gegaan maar leek vooral te komen door teveel slijtage van alles..
Zover ik weet zijn alle handbakken achter de M30 van Getrag. Maar ik weet ook niet alles

Re: 5 handbak moeilijk in de achteruit.
Geplaatst: do 10 jul 2014, 07:47
door m7pietjem6
Het is een Getrag met een vast koppelingshuis.
Re: 5 handbak moeilijk in de achteruit.
Geplaatst: do 10 jul 2014, 08:48
door Peter E12 525
als je er nog eentje zoekt voor parts
http://www.classicbmwparts.nl/a-3760959 ... nderdelen/het is een lastige bak om uit elkaar te halen.
Re: 5 handbak moeilijk in de achteruit.
Geplaatst: do 10 jul 2014, 10:08
door weinsberg
Als ik me het goed herinner is deze beveiliging een losse stift die dwars op de schakel stang zit.
Deze is van buiten af te verwijderen en eventueel te vervangen. Zou veroorzaakt kunnen worden door beschadiging van de stift.
Het zou het onderdeel met nummer 23311205113 kunnen zijn.
Word op zijn plaats gehouden door een soort metalen stop in het huis van de versnellingsbak.
Kan er met een drevel of schroevendraaier uit getikt worden.