Plaats hier de gespotte auto's van andere typen van BMW (dus geen e23 !)
Plaats een reactie

Re: Op zoek naar 7-serie

di 30 aug 2011, 10:45

RobertF schreef:
Natuurlijk heb je vaak wel stukken meer auto voor je geld en nauwelijks roest

Meer auto???? ja als je een kale 728i koopt maar niet als een volle 745i koopt :naughty:

Op de E32 zitten standaard nou eenmaal meer opties. Je gaat me toch niet wijsmaken dat een volle 745i net zoveel opties heeft als een volle 750i ?
De E32 had echt veeel opties zoals telefoon, fax, wijn cooler, dubbel glas, airco/verwarmde stoelen/voetensteun achter, tractie controle, automatische airco, pdc, elektronisch geregelde luchtvering met niveauregeling en een systeem dat er voor zorgde dat je ruitenwissers strak tegen het voorraam bleven als je 250 km/u rijdt. Zal er vast wel e.e.a. vergeten zijn. BMW zou ook niet BMW zijn als ze een nieuwe 7-serie op de markt brengen met dezelfde opties. De E23 was kaal gewoon kaler en vol minder vol dan de E32 maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch :rolleyes:

di 30 aug 2011, 11:15

Dat zijn volgens mij alleen de 750 i L als ik het goed heb.

di 30 aug 2011, 12:19

een standaard E32 is gewoon kaal met hand bediende draairamen, geen airco en al die sniksnak die jij noemt.
mijn advies, ... meteen zo'n volle 750iL kopen :think: kun je je lekker uitleven op de storingen van de extra's :angry:
Laatst bijgewerkt door RobertF op di 30 aug 2011, 12:26, in totaal 1 keer bewerkt.

di 30 aug 2011, 12:24

Helaas is geen enkele auto probleemloos...

di 30 aug 2011, 13:00

Voor deze http://link.marktplaats.nl/477064523 heb ik mij SR500 geboden en hij had wel intresse..

di 30 aug 2011, 13:06

Gaat je denk ik meer kosten om op te knappen als een redelijke E23 :wacky:

di 30 aug 2011, 13:19

Is erg ver bij mij vandaan en wil de motor eerst zien.
Zou echt een hobby wagen worden maar ben bang voor veel roest.
Voordeel is wel dat de techniek erg simpel is en geen elektronische fratsen.
En deze is bij mij in de buurt:
http://link.marktplaats.nl/464762794
Misschien ga ik kijken.

di 30 aug 2011, 13:38

Wijze raad van mijn kant, ga niet kijken. Mooi laten staan.

di 30 aug 2011, 13:59

Ziet er op de foto's best goed uit.

di 30 aug 2011, 14:01

Geef me 4 minuten.

di 30 aug 2011, 14:09

Die zijn nu voorbij.. :D

maar daarna heeft de auto 15 jaar overdekt stil gestaan. Onlangs heeft hij echter weer even gereden!

Zodra je gaat rijden gaan er veel dingen aan gort, neem dat maar van mij aan.

Er is laswerk nodig voor de APK. Hier is al aan begonnen

Dan is het de vraag wat de kwailiteit van dit werk is. Ik zie wel dat er mooie bruine delen aanwezig zijn:

Image

Image

Hij heeft een schuifdak, de kans dat de kriksteunen gaar zijn is aanwezig gezien de staat van het zijscherm. (Rare plaats voor roest) Daar komt bij dat plaatwerk voor de E3 niet veel te krijgen is.

Het duurde wat langer...

di 30 aug 2011, 14:11

Je hebt er wel oog voor! respect
Laatst bijgewerkt door BMW4ever op di 30 aug 2011, 14:14, in totaal 1 keer bewerkt.

di 30 aug 2011, 14:12

Komt je BMW binnen of buiten te staan?

di 30 aug 2011, 14:15

Als het een min of meer hobby wagen gaat worden dan met winter weer binnen en als ik de Porsche verkoop dan moet ik er zomer en winter mee kunnen rijden.
@zero wat zie je bij deze?
http://link.marktplaats.nl/478732792
ik zie iets geks bij de grille, net of er een extra lichtunit is geplaatst
tevens is natuurlijk het embleem afgebladderd maar voor de rest ziet deze er im mijn ogen wel ok uit/
Laatst bijgewerkt door BMW4ever op di 30 aug 2011, 14:20, in totaal 1 keer bewerkt.

di 30 aug 2011, 14:17

Ik zou de Porsche houden...

Succes met je zoektocht.

di 30 aug 2011, 14:25

plus rechter voorportier, rechter C-zuil, linker achter portier en onderkant rechter achterscherm.
"jaren voor mijn werk en met mijn gezin in gereden
en naar 82 000km!!!!
als je deze ellende al op een foto ziet die zo goot is als een postzegel dan hoef je niet te gaan kijken. :no:
Een E3 is minstens 37 jaar!!!!! oud en toen bestond roestpreventie ook bij BMW nog niet. Bovendien is een nette E3 het tienvoudige waard van wat nu geboden is.
Toch handig zo'n forum, je leert er tenminste iets, tenminste als je iets wilt leren :geek:
We horen wel wat het geworden is :undecided:

di 30 aug 2011, 14:42

BMW4ever schreef:ik zie iets geks bij de grille, net of er een extra lichtunit is geplaatst

Dat is zo'n ANWB logo plaatje. Hadden mensen vroeger wel meer op hun auto.

Maar aan die foto's hebje weinig. De auto staat er alles behalve duidelijk op. De achterbumper heeft wel een zoentje gehad en er zit volgens mij een kelin deukje in de neus. Maar dat hoeft niets te zeggen. Plaatjes kunnen heel weinig zeggen maar ook heel veel. Die E3 laat heel snel heel veel zien. Ik snap niet waarom je stoelhoezen niet van de auto trekt als je hem verkoopt. En zet hem in het licht op de foto. Hier kun je niet heel veel mee.

di 30 aug 2011, 16:01

Het kussentje op de stoel van de e23 duidt op doorgezakte zittingveren, de middenconsole is voorzien van huisgemaakte afdekplaat. rare matjes op de vloer, en alles is handbediening, en in de advertentie staat ie als eigenaar sinds 1995 maar op kentekenregistratie 18-11-2010.

di 30 aug 2011, 16:09

RobertF schreef:....
Toch handig zo'n forum, je leert er tenminste iets, tenminste als je iets wilt leren :geek:
We horen wel wat het geworden is :undecided:

Zeker in ben onder de indruk van hoeveel er nog te zien is op foto's.
Zelf had ik die details niet gezien.
Dat van 5 jaar eigenaar en vorig jaar op kenteken van die laatste is wel vreemd.
Misschien ga ik eens bellen voor info maar heb eigenlijk nog geen budget dus wil geen verwachtingen scheppen.
Voor de motor is nog geen gegadigde, wel voor de vanvossen trailer.

do 01 sep 2011, 09:18

Ik post ff wat ik eventueel nog op het oog heb en wat ik van die wagens vind:
735 uit 1985 DenBosch vrpr 3500 http://link.marktplaats.nl/473650219
Heeft denk ik geen APK laatste eigenaar 5-09-2009
Ziet er wel goed uit op de foto's (heeft leer) maar geen slimme foto's gemaakt.
------
728 uit 1978 op LPG vrpr 4000 uit Zwartsluis OV http://link.marktplaats.nl/467126011
kenteken PF-59-HL kan ik niet opvragen.
Wagen lijkt mij van een liefhebber en ziet er voor mij heel goed uit.
------
728 uit 1985 uit Doesburg http://link.marktplaats.nl/478732792

Deze heb ik in eerdere post al genoemd.
edit: heb gebeld en wagen is al heel lang in de familie.
De schoonzoon regelt de verkoop want wagen was van overleden schoonvader.
Alle historie is bekend en lijkt me een hele eerlijke wagen, staat altijd binnen.
Vanavond ga ik kijken als het lukt.

-----------
735 bj 1983 Punthorst OV http://link.marktplaats.nl/477053298
Ziet er goed uit vraagprijs onbekend
----------
Dan nog een paar die eventueel in aanmerking komen als de Porsche goed verkocht kan worden:
735i automaat 1986 nieuw model E32 uit Spanje te koop in Rotterdam http://link.marktplaats.nl/472774492
Wel een uitgebreid verhaal erbij maar slechts 3 vage foto's!
----------
728i 2e eigenaar 171000km airco zeer goede staat uit Groningen http://link.marktplaats.nl/477189304
Ziet er fraai uit maar helaas geen automaat
----------
Graag zou ik advies hebben over de bovenstaande wagens.
mijn dank alvast.
ps De wagens die mij zelf al niks lijken (roest, kleur, verhaal) heb ik hier niet gepost.

do 01 sep 2011, 16:23

Mijn opinie:
1e: lijkt niet duur zeker met inachtneming van de opties. Volgens mij had deze auto (eerder voorbijgekomen) fors achterstallig onderhoud
2e; Leuk ding, maar wel type 1. erg kaal ook en carburateur - daar zit op LPG denk ik niet veel gang meer in. Let op roest!
3e; Zeker gaan kijken, zou zomaar een trouvaille kunnen zijn. Wel kaal. km stand lijkt niet te kloppen, immers MP is aan de NAP gekoppeld..
4e; Waarom weet ik niet, maar ik krijg hier geen goed gevoel bij. Ik heb niks met bieden - ik ervaar dat als uitzuigen tot het allerhoogste. Gewoon je prijs noemen, dat werk bij mij iig veel beter.
5e; Heel verhaal, eerst maar eens zien of die echt in NL komt. ALS de klassiekerregeling zo blijft koop je er een mega fijne en goede waardevaste daily aan. (feitelijk is er geen leukere belastingvrije auto dan een e32) Maar per gisteren gloort er hoop dat de regeling wordt teruggedraaid naar de oude waarden! Ik zou even wachten..
6e; Al heel veel verhalen gehoord over deze aanbieder. vooral iets met KM standen geloof ik. Hoe mooi ook, ik vind deze meneer erg onprettig.

do 01 sep 2011, 18:12

Met nr. 3 heb ik zaterdag om 10 u een afspraak.
Ben erg benieuwd hoe de wagen er in het echt uitziet.

do 01 sep 2011, 21:56

veel suc zaterdag
Plaats een reactie