Pagina 1 van 1

E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 20:46
door Bmw e12 driver
Blijft toch wel me droomauto :D :D :D :D
Vogens mij staat die daar al een tijdje te koop.
Vraagje, is het motorblok nou hezelfde als een 745i :?: :?: :?:


Image




http://www.mandersautogas.nl/pages/star ... frame.html

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 20:49
door graad
nou...............die heeft inderdaad mooie staan............
deze is wel een dure................rond de 21000 dacht ik zo.........
dit is een turbo s................nog zeldzamer..........
hij heeft ook een rode staan...............een b7 rond de 18000
ben er ook eens naar een meeting geweest................
OOK SUPER :!:

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 20:50
door Bmw e12 driver
Misschien iets voor een club uitje :?: :?: :?:
E23 tour :?: :?:

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 20:51
door graad
:clap: :clap:

en wat betreft je vraag.....................van een 745 is een heel ander blok :mrgreen: :mrgreen:

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 20:53
door Bmw e12 driver
Verschil boring slag , injecktie andere kop ????

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 21:00
door smidje
lijkt wel flink op die van mij..... alleen die van mij is veel bruter....... :ugeek:




als ik toch ooit nog es wat centen over heb, staat zon B7 aardig boven aan de lijst... :clap:

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 21:04
door graad
klopt smitje..........................bijna dezelfde kleur............
ben bij de b7 s wezen kijken...........en wilde toen de e12 520 die jij nu hebt,
ook omclonen tot b7 s................................
maar ben toen toch maar bij bezinning gebleven :mrgreen:

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010, 08:23
door zerotolerance
Ik ben niet zo van de E12 maar een B7s is wel erg mooi speelgoed!

graad schreef::en wat betreft je vraag.....................van een 745 is een heel ander blok


Wat is er dan "heel anders" aan?

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010, 20:18
door CSi
Alpina B7S turbo heeft o.a. een andere kop (bolvormige verbrandingskamers), andere injectie (Zenith-Pierburg DL), andere (Mahle) zuigers, ontsteking van dr. Hartig, turbocompressor met variabele drukregeling.

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010, 20:29
door Bmw e12 driver
Kijk, dat wilde ik weten.
Was wel benieuwd of het hetzelfde was, maar waarom deed Alpina toen zo moeilijk :?: :dizzy:
Hadden toch ook gewoon een 745 blok kunnen pakken en een andere chip erin zetten en een beetje aanpassingen aan de injectie en grotere intercooler. :mrgreen: :mrgreen:
Nou ben ik tuinder en geen auto technicus dus (schoenmaker hou je bij je leest ) ;) ;)

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010, 20:58
door smidje
je kunt een thuja brabant haag mooi strak knippen.... maar een taxus baccata nog net iets strakker...en iets duurder ook... :mrgreen: duidelijk?

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010, 21:00
door graad
omdat alpina een bedrijf op zich is..................dus niet ff stikkers en spoilers erop pleuren ;)

ze maakte van de bmw...........iets exclusief :clap:
en om een bestaande blok te gebruiken..............dat kon elke boeren kinkel :mrgreen:

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010, 21:30
door zerotolerance
CSi schreef:Alpina B7S turbo heeft o.a. een andere kop (bolvormige verbrandingskamers), andere injectie (Zenith-Pierburg DL), andere (Mahle) zuigers, ontsteking van dr. Hartig, turbocompressor met variabele drukregeling.


En volgens mij is de basis van dit blok de 3.5 liter en niet de 3.2 zoals de turbo uit die periode.

@ Graad

Wat zijn de B9 en B10 dan?

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010, 19:21
door CSi
Bmw e12 driver schreef:Kijk, dat wilde ik weten.
Was wel benieuwd of het hetzelfde was, maar waarom deed Alpina toen zo moeilijk :?: :dizzy:
Hadden toch ook gewoon een 745 blok kunnen pakken en een andere chip erin zetten en een beetje aanpassingen aan de injectie en grotere intercooler. :mrgreen: :mrgreen:
Nou ben ik tuinder en geen auto technicus dus (schoenmaker hou je bij je leest ) ;) ;)


De E12 B7 turbo (een 3,0-liter) werd gebouwd van 1978 tot 1983 en de E12 B7S turbo van 1981 tot 1982.
BMW zelf kwam in 1980 met de 3,2 liter 745i en in 1983 met de 3,5 liter.
Zowel de eerste als de tweede Alpina turbo was er dus eerder dan de eerste/tweede 745i.
Alpina is altijd eigenwijs zijn eigen gang gegaan. Zo trots als BMW ook was op zijn Dreikugelwirbelwannenbrennraum (verbrandingsruimte met 3 wervelkamers) -- het eerste wat Alpina altijd deed was de kop wijzigen en er half bolvormige verbrandingsruimtes (Hemi's) van maken. Ook werd er ge

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010, 21:44
door graad
:clap: :clap: toppy :clap: :clap:

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010, 22:07
door zerotolerance
CSi schreef:Alpina is altijd eigenwijs zijn eigen gang gegaan.


BMW heeft sinds de E60 een "twin turbo" diesel. Alpina had eerder al de E39 D10 met.... twee turbo's. De E34 was er ook met twee turbo's.

CSi schreef:Klopt toch allemaal wel, h

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010, 12:49
door CSi
zerotolerance schreef:Ik denk dat jij er wel iets meer van weet......


Nou, eh, die jaartallen heb ik echt wel op moeten zoeken hoor. :oops:

Re: E12 Alpina B7S

BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010, 14:23
door graad
in iedergeval bedankt daarvoor csi........... :clap: :clap: ;)