Het is nu do 28 maart 2024, 22:53


Geklooi tegen toptarief

Hierin plaats je jouw column.
  • Auteur
  • Bericht
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Geklooi tegen toptarief

Berichtma 02 dec 2013, 00:09

Ik doe met nog een clublid de redactie van het clubblad van de Classic Jaguar Club Z-Limburg en daarvoor schrijf ik artikeltjes. Ik denk dat sommige ook interessant zijn om ook hier te plaatsen. Het volgende gaat over ervaringen met bedrijven.

Geklooi tegen toptarief.

Gezegend zijn degenen die zoveel technische kennis bezitten dat ze hun oldtimer zelf kunnen repareren. Dat scheelt niet alleen in de beurs maar afgezien daarvan, roept de vraag zich op als je je kindje uit handen geeft of ze alles wel goed doen. Nou kunnen zelfs de grootste knutselaars onder ons niet alles zelf. Soms kom je er niet om heen om zaken uit handen te geven. Meestal gaat het dan om motorrevisie, stoffering en spuitwerk.

Zo liet ik ooit een LPG installatie in een Chevrolet in bouwen. Ik zocht in de gouden gids en vond een bedrijf in Obbicht die de hele inbouw verzorgde inclusief de RDW keuring. Zij waren door de RDW gecertificeerd en mochten zelf de keuring doorvoeren, dus dat zat wel goed dacht ik. De totale inbouw kostte zo
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Geklooi tegen toptarief

Berichtma 02 dec 2013, 19:29

Dit klopt als een zwerende vinger Robert. Gelukkig kan ik het meeste revisie werk zelf. Wat ik niet kan doet een bekende uit mijn racerij vrinden. Ik heb ook al eens een ontluisterende ervaring gehad met reparatie. Ik had een zelf opgeknapte 2002 tii, met een weber ombouw, en een alpina spruitstuk. Vlak na de motor inbouw bleek de koppeling niet meer bestand tegen de pk's. Omdat ik zelf door werk geen tijd had en mijn vader ziek was de koppelings vervanging uitbesteed aan een lokale garage. Nadat ik op Zaterdag de auto had opgehaald, en 750 gulden had achtergelaten vrolijk wezen toeren. Echter was het plezier van korte duur. de auto trilde als een malle, alsof de cardan as niet was gebalanceerd, en tot overmaat van ramp viel de uitlaat vanaf het spruitstuk op de weg. Nadat ik een sleep had geregeld en bij mijn vader op de brug stond maar even het vakwerk bekeken :sick: Alle bouten van het koppelingshuis zaten los, sommige nog maar enkele slagen in de schroefdraad. , Beugel vooraan de tussendemper weg, bevestiging cardanas aan de bak los , een van de drie bouten was al weg, en de baksteun zat niet vast aan de bak. Om de ellende compleet te maken was er een gebruikte koppeling ingezet, dat zag ik omdat we voor de zekerheid de bak maar losgehaald hadden, de materiaaldikte was duidelijk minder dan van een hele nieuwe. De garagehouder werd na confrontatie met mijn vader best rood in zijn gezicht, maar vond dat ik de wagen gelijk bij hem had moeten neerzetten en wilde niks doen. Toen heb ik maar zelf de door hem geleverde koppeling met een meetrapport van Sachs en de rekening van de nieuwe set bij hem op de toonbank gelegd, en verteld dat er een mooi stukje in de lokale krant ligt te wachten, compleet met foto's. Ik heb de 750 euro toen terug gekregen, en het verzoek om niet meer te komen heb ik uiteraard met plezier opgevolgd :D
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

Keer terug naar Columns

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron