Pagina 1 van 1

Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 18:51
door marc735i
Wie kan me helpen mijn kachel aanjager doet het de ene keer wel ,dan een paar dagen niet
ik hoor van als schakelen en klikken, ik denk zelf aan een slecht contact kan iemand me vertellen
cees,cees waar het electra zit van de kachelmotor om dat na tekijken ,ik dacht zelf onder het paravan
gr marc735i

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 19:04
door ErikAnton
Bij mij was de motor zelf overleden, dus ja onder het rooster bij je voorruit. Daar kun je hem ook doormeten.

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 19:07
door marc735i
Weet je wat het is hij maak geen raar geluid of zo ,en stuk is stuk toch dan moet hij het de ene keer ook niet doen
Maar alle info is welkom gr :P :P

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 19:18
door ErikAnton
Die van mij ging dan wel en dan weer niet, wel als ik door een bocht heen ging en na een paar weken steeds minder....
klopt ook wel, want toen ik hem er uit had, en ik hield hem scheef ging hij wel. Koolborstels zeker.. maar kreeg hem niet fatsoenlijk uit elkaar, dus vervangen voor een nieuwe.
Maar ja, haal het rooster eraf, en meet of je een continu stroom er op hebt.....

Hoeft bij jouw natuurlijk niet zo tee zijn, kan ook de drukknop zijn...

succes

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 20:06
door CeesBMW
Als je koolborstels van de axiale ventilator op zijn (of de loopvlakjes) doet ie het soms wel en soms niet. Vaak als je hem een zetje geeft (of door een bocht gaat = wind van de zijkant) doet ie het dan.
Die ventilator is

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 15:42
door ErikAnton
Heeft niets met de wind te maken hoor Cees.... houd je hem stil in de garage en beweeg je hem gaat hij draaien.....
240 euro's bij de dealer :)

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 19:37
door joep
bij ons was het een slecht contact in de zekeringenkast, misschien heb je hier wat aan. suc6

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 19:55
door marc735i
Dus cees ik begrijp dat de hele kachel unit er uit moet ,dus moet je ook je hele dashboord slopen
of kan ik het van uit de motor ruimte doen ,kan ik dan ook bij de koolborstels word er wel een beetje gek van zeg
en hoe kan ik hem door meten dan !!!!!!!!! gr marc

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 21:29
door ErikAnton
rooster bij de ruitenwisser verwijderen, dan zie je de unit zitten, plastic bescherm kappen eraf halen.
daarna kan je hem eruit krijgen met wat passen en meten. vervolgens de plus en de min er weer op, blower aan, en kijken wat ie doet.
en als je wilt meten of die prik krijgt hoef je alleen de kappen er af te halen, blower demonteren is dan niet nodig.

koolborstels zie je niet, zit binnen in.

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010, 13:03
door marc735i
Bedankt voor jullie hulp hoop het gauw op te lossen en ben blij me dashboort niet te slopen
gr marc :clap: :clap: :clap:

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: do 15 mei 2014, 22:13
door wilfried
joep schreef:bij ons was het een slecht contact in de zekeringenkast, misschien heb je hier wat aan. suc6
waar zat dat slecht contact dan in de zekeringskast :o :o :o

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2014, 08:20
door PayDay
Hoppa... Topic van 4 jaar oud even omhoog schoppen...

Zoals in (ondertussen al DRIE) topics wordt gezegd:

"Meten is weten"

Weet je niet hoe te meten; laat er dan iemand met verstand naar kijken.
Het is onmogelijk om hier op het forum een antwoord te verwachten in de trant van:

"volg de geel/groene kabel vanuit positie 3 in je zekeringenkast naar het relais K27 waarvan je op pool 3 een constante voeding moet meten. Kijk dan dat de zwart/gele draad via zekering nummer 12 onder de stuurkolom samenkomt met bruin/paars..... bladibladibla..."

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2014, 11:18
door baur323
Plus 1!!!!

Re: Kachel probleem help

BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2014, 11:44
door MartinE34
ik deel deze mening ook!

koop een universele multimeter en je komt een stuk verder met een schema van betrefende type auto

je kunt niet verwachten als je A-technisch bent dat anderen gelijk/direckt een passend antwoord of oplossing heeft of gelijk hulp bied

een beetje basis/techn. kennis met dit soort hobby auto's is wel een must zelf ook wat proberen en tips aannemen die langs komen is ook niet onbelangrijk

dan hebben we ook nog een zoek funktie op forums !!,het is maar wat makkelijk om een ander een antwoord te laten zoeken is mijn mening .