Het is nu do 25 apr 2024, 01:08


Kachel probleem help

Plaats hier berichten en tips over het sleutelen aan je e23.
  • Auteur
  • Bericht
Offline

marc735i

Die hard

  • Berichten: 347
  • Geregistreerd: wo 16 sep 2009, 18:17
  • Woonplaats: amsterdam

Kachel probleem help

Berichtwo 13 okt 2010, 18:51

Wie kan me helpen mijn kachel aanjager doet het de ene keer wel ,dan een paar dagen niet
ik hoor van als schakelen en klikken, ik denk zelf aan een slecht contact kan iemand me vertellen
cees,cees waar het electra zit van de kachelmotor om dat na tekijken ,ik dacht zelf onder het paravan
gr marc735i
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Kachel probleem help

Berichtwo 13 okt 2010, 19:04

Bij mij was de motor zelf overleden, dus ja onder het rooster bij je voorruit. Daar kun je hem ook doormeten.
Offline

marc735i

Die hard

  • Berichten: 347
  • Geregistreerd: wo 16 sep 2009, 18:17
  • Woonplaats: amsterdam

Re: Kachel probleem help

Berichtwo 13 okt 2010, 19:07

Weet je wat het is hij maak geen raar geluid of zo ,en stuk is stuk toch dan moet hij het de ene keer ook niet doen
Maar alle info is welkom gr :P :P
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Kachel probleem help

Berichtwo 13 okt 2010, 19:18

Die van mij ging dan wel en dan weer niet, wel als ik door een bocht heen ging en na een paar weken steeds minder....
klopt ook wel, want toen ik hem er uit had, en ik hield hem scheef ging hij wel. Koolborstels zeker.. maar kreeg hem niet fatsoenlijk uit elkaar, dus vervangen voor een nieuwe.
Maar ja, haal het rooster eraf, en meet of je een continu stroom er op hebt.....

Hoeft bij jouw natuurlijk niet zo tee zijn, kan ook de drukknop zijn...

succes
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Kachel probleem help

Berichtwo 13 okt 2010, 20:06

Als je koolborstels van de axiale ventilator op zijn (of de loopvlakjes) doet ie het soms wel en soms niet. Vaak als je hem een zetje geeft (of door een bocht gaat = wind van de zijkant) doet ie het dan.
Die ventilator is
Freude am Fahren
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Kachel probleem help

Berichtdo 14 okt 2010, 15:42

Heeft niets met de wind te maken hoor Cees.... houd je hem stil in de garage en beweeg je hem gaat hij draaien.....
240 euro's bij de dealer :)
Offline

joep

Master

  • Berichten: 732
  • Geregistreerd: zo 08 maart 2009, 21:57

Re: Kachel probleem help

Berichtdo 14 okt 2010, 19:37

bij ons was het een slecht contact in de zekeringenkast, misschien heb je hier wat aan. suc6
Offline

marc735i

Die hard

  • Berichten: 347
  • Geregistreerd: wo 16 sep 2009, 18:17
  • Woonplaats: amsterdam

Re: Kachel probleem help

Berichtdo 14 okt 2010, 19:55

Dus cees ik begrijp dat de hele kachel unit er uit moet ,dus moet je ook je hele dashboord slopen
of kan ik het van uit de motor ruimte doen ,kan ik dan ook bij de koolborstels word er wel een beetje gek van zeg
en hoe kan ik hem door meten dan !!!!!!!!! gr marc
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Kachel probleem help

Berichtdo 14 okt 2010, 21:29

rooster bij de ruitenwisser verwijderen, dan zie je de unit zitten, plastic bescherm kappen eraf halen.
daarna kan je hem eruit krijgen met wat passen en meten. vervolgens de plus en de min er weer op, blower aan, en kijken wat ie doet.
en als je wilt meten of die prik krijgt hoef je alleen de kappen er af te halen, blower demonteren is dan niet nodig.

koolborstels zie je niet, zit binnen in.
Offline

marc735i

Die hard

  • Berichten: 347
  • Geregistreerd: wo 16 sep 2009, 18:17
  • Woonplaats: amsterdam

Re: Kachel probleem help

Berichtza 16 okt 2010, 13:03

Bedankt voor jullie hulp hoop het gauw op te lossen en ben blij me dashboort niet te slopen
gr marc :clap: :clap: :clap:
Offline

wilfried

Nieuw

  • Berichten: 49
  • Geregistreerd: do 10 apr 2014, 01:53

Re: Kachel probleem help

Berichtdo 15 mei 2014, 22:13

joep schreef:bij ons was het een slecht contact in de zekeringenkast, misschien heb je hier wat aan. suc6
waar zat dat slecht contact dan in de zekeringskast :o :o :o
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: Kachel probleem help

Berichtvr 16 mei 2014, 08:20

Hoppa... Topic van 4 jaar oud even omhoog schoppen...

Zoals in (ondertussen al DRIE) topics wordt gezegd:

"Meten is weten"

Weet je niet hoe te meten; laat er dan iemand met verstand naar kijken.
Het is onmogelijk om hier op het forum een antwoord te verwachten in de trant van:

"volg de geel/groene kabel vanuit positie 3 in je zekeringenkast naar het relais K27 waarvan je op pool 3 een constante voeding moet meten. Kijk dan dat de zwart/gele draad via zekering nummer 12 onder de stuurkolom samenkomt met bruin/paars..... bladibladibla..."
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3423
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: Kachel probleem help

Berichtvr 16 mei 2014, 11:18

Plus 1!!!!
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Kachel probleem help

Berichtvr 16 mei 2014, 11:44

ik deel deze mening ook!

koop een universele multimeter en je komt een stuk verder met een schema van betrefende type auto

je kunt niet verwachten als je A-technisch bent dat anderen gelijk/direckt een passend antwoord of oplossing heeft of gelijk hulp bied

een beetje basis/techn. kennis met dit soort hobby auto's is wel een must zelf ook wat proberen en tips aannemen die langs komen is ook niet onbelangrijk

dan hebben we ook nog een zoek funktie op forums !!,het is maar wat makkelijk om een ander een antwoord te laten zoeken is mijn mening .
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

Keer terug naar Sleutelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron