Twee jaar geleden is de katalysator van mijn 735i "leeggehaald" Hij was niet vooruit te branden doordat eea helemaal verstopt was. Hierdoor echter behoorlijk wat extra geluid en ook wat vermogensverlies.
Nu was tijd aangebroken om hier wat aan te gaan doen. Bij navraag bleek een nieuwe katalysator ca
hmmm, ik had een Volvo 245 GLe, kat kaduuk, ( reed op lpg) en heb deze ook leeggehaald, maar nooit opgevuld... reed/rijdt prima, en als je geen U9 op je kenteken hebt staan....
De "operatie" is van afgelopen zaterdag dus ik kan nog niks zeggen over verbruik. Ben wel benieuwd. Het oude verbruik (LPG) lag tussen 7,5 en 7,8 . Niet echt alarmerend vind ik. De lambda sonde is aangesloten
Een originele werkskat motor heeft maar 185pk in tegen stelling tot de normale 735i met 218pk. De motor is van binnen heel anders, andere kop, zuigers nokkenas en dat moet wel om aan de emissie eisen te voldoen. Door de kat er uit te halen zal die niet meer pk's krijgen waarschijnlijk minder omdat die niet goed loopt. Is er later een G-Kat gemonteerd dan kan het verwijderen van de kat wel pk's brengen. Dus even goed kijken