Ik ga morgen kijken naar een setje bbs velgen van 16inch. Nu hoorde ik van de eigenaar dat er voor de voorwielen wel 2 spoorverbreders van 5mm op moeten, anders passen ze niet.
Er zitten banden op van 235/60 R16. Mijn huidige banden zijn 205/70 R14. Nu is mijn vraag zijn die banden die erop zitten wel geschikt voor onder de e23?
Die hoogte is veels te hoog. Ik gok dat je 45 moet hebben in plaats van 60. Dit geeft waarschijnlijk een aanzienlijke tellerafwijking. Passen gaat het misschien wel omdat een E23 best hoog op de poten staat. Ik zou het niet doen, maar ik ben dan ook geen liefhebber van spoorverbreders.
De verkoper heeft voor een oplossing gezorgt. Hij heeft er zelf nog zo'n setje 7J et20 bij gekocht. Dus nu hebben we beide een setje, ET20 voor en ET23 achter. De banden achter ga ik nog vervangen voor wat plattere.
Let niet op de roest op de wagen, hier wordt nog aan gewerkt.
@RobertF: Deze auto heb ik twee jaar geleden bij een handelaar met een achteraf twijfelachtige reputatie gekocht. Die heeft hem destijds uit Duitsland gehaald.
@Graad: Dankjewel. Deze kleur zie je niet zo vaak meer, de blanke lak laat vaak los. Helaas heeft de mijne er zo langzamerhand ook steeds meer last van...
klopt..............daar staan ze bekend om met deze kleur..... dat de blanke lak loslaat........(en was volgens mij bij een blauwe kleur ook) maar liever de blanke lak los,dan veel roest ineens op je e23