Het is nu zo 05 mei 2024, 17:38


Velgen controleren

Alle onderwerpen en vragen m.b.t. de velgen en wielen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Brams

Pro

  • Berichten: 144
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 10:16

Velgen controleren

Berichtma 27 dec 2010, 17:24

Beste lezers,

Afgelopen week kwam ik erachter dat mijn rechter voorband wat zachtjes was geworden. Nadat ik er weer wat lucht in had gepompt viel mij op dat het ventiel lek was en heb ik er een ander wiel op gegooid. Zeer bijzonder maar hierbij weer hetzelfde probleem. Via een kameraad die bij een bandenspeciaalzaak werkt heb ik er in de tussenuurtjes nieuwe ventielen ingewerkt waarna ik dacht dat het probleem verholpen was. Maar na 10min in de waterbak werd de waterbak omgedoopt tot bubbelbad :o Overal tussen de velg en de band stegen er fikse luchtbellen op. Vuil ertussen dus!

Nauw zijn de velgen allemaal al redelijk op en had ik deze wel op het lijstje voor vervanging staan dus het is geen groot probleem. Nu kan ik ervoor kiezen om ze te laten zandstralen en poedercoaten (prijsopgave 150/200 euro) zodat ze met nieuwe doppen (prijsopgave 45 euro) weer zgan zijn. Echter viel mijn oog op de volgende advertentie op marktplaats [link]http://link.marktplaats.nl/395454799[/link] waarin dezelfde velgen worden aangeboden. Nadat ik deze meneer gesproken had kon ik ze voor 90 euro op komen halen. Iets waar ik serieus over nadenk zodat ik m'n huidige set altijd nog in de toekomst kan laten opknappen. Mijn vraag aan jullie is of jullie misschien snelle truckjes hebben om te controleren of de velgen die ik eventueel kan kopen niet zo krom zijn als een hoepel. Of wellicht hebben jullie nog andere adviezen?

Groeten Bram :)
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Velgen controleren

Berichtma 27 dec 2010, 17:53

Omleggen en rijden of bij de bandenboer :pray:
Offline

Brams

Pro

  • Berichten: 144
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 10:16

Re: Velgen controleren

Berichtma 27 dec 2010, 20:07

Ja daar zat ik ook aan te denken. Alleen een beetje lastig op een door de weekse dag om 's avonds naar een bandenboer te gaan. Ik ben het met je eens dat het de beste optie is! :)
Offline

wijnand

Pro

  • Berichten: 157
  • Geregistreerd: za 16 okt 2010, 18:59

Re: Velgen controleren

Berichtma 27 dec 2010, 20:50

Zonder banden op een vlakke (tegel)vloer leggen en kijken of hij overal de vloer raakt. (beide kanten)
Image
Offline

Arie van der Meulen

Pro

  • Berichten: 249
  • Geregistreerd: vr 25 dec 2009, 22:07
  • Woonplaats: Utrecht

Re: Velgen controleren

Berichtma 27 dec 2010, 21:18

Brams schreef:Echter viel mijn oog op de volgende advertentie op marktplaats [link]http://link.marktplaats.nl/395454799[/link] waarin dezelfde velgen worden aangeboden. Nadat ik deze meneer gesproken had kon ik ze voor 90 euro op komen halen.


Ik weet niet hoe mooi de velgen moeten zijn, maar deze velgen zijn zichtbaar(!) overgespoten. Op de foto lijken ze daardoor perfect. Ik had enkele weken geleden ook interesse en ben toen even langs geweest. Ik zocht echter velgen die op het eerste gezicht hetzelfde eruit zagen als op het tweede gezicht.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Velgen controleren

Berichtdi 28 dec 2010, 10:27

Ik zocht echter velgen die op het eerste gezicht hetzelfde eruit zagen als op het tweede gezicht.

hoeveel gezichten wil je voor 90 tientjes :?
Offline

Arie van der Meulen

Pro

  • Berichten: 249
  • Geregistreerd: vr 25 dec 2009, 22:07
  • Woonplaats: Utrecht

Re: Velgen controleren

Berichtdi 28 dec 2010, 12:03

RobertF schreef:hoeveel gezichten wil je voor 90 tientjes :?


Precies, voor 9 tientjes een prima optie.

Ik had echter liever nette velgen met gebruikssporen (uiteraard zo min mogelijk), dan overgeschilderde velgen. Ik had het idee dat voor 150 het wel mogelijk was daar nette (gebruikte) kroonkurken voor te kopen. Een week later is me dat dan ook gelukt, voor minder dan 150 euro.

Toegegeven, dat was natuulijk wel een heeeeeeeel aardige meneer...
Offline

Brams

Pro

  • Berichten: 144
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 10:16

Re: Velgen controleren

Berichtdi 28 dec 2010, 13:18

Voor 9 tientjes kun je inderdaad geen grote buil vallen. Het is wat moeilijk te controleren of de velgen ook helemaal recht zijn, de eigenaar garandeerd mij van wel en volgens mij zit hij ook niet echt op geneuzel te wachten wanneer ze toch zo krom zijn als een hoepel. Daarbij beschik ik na aankoop van deze 4 velgen over 9 kroonkurkvelgen waarbij er zeker 4 recht zijn :biggrin: (en niet leeg lopen :lol: ) Dan wordt het denk ik richting de zomer een keer velgen renoveren zodat ze weer 100% zijn. Ik denk dat ik het ga proberen!
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Velgen controleren

Berichtdi 28 dec 2010, 14:22

Arie van der Meulen schreef:Precies, voor 9 tientjes een prima optie.

Ik had echter liever nette velgen met gebruikssporen (uiteraard zo min mogelijk), dan overgeschilderde velgen. Ik had het idee dat voor 150 het wel mogelijk was daar nette (gebruikte) kroonkurken voor te kopen. Een week later is me dat dan ook gelukt, voor minder dan 150 euro.

Toegegeven, dat was natuulijk wel een heeeeeeeel aardige meneer...


:D die zeker niet teveel vroeg voor de velgen.....
Freude am Fahren
Offline

Brams

Pro

  • Berichten: 144
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 10:16

Re: Velgen controleren

Berichtdi 28 dec 2010, 15:19

Ik heb zo'n vermoeden dat ik weet waar ze vandaan komen :P
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Velgen controleren

Berichtdi 28 dec 2010, 17:01

Is een makkelijke velg om zelf te spuiten, een kreuzspeigen is veel moeilijker.
Offline

Brams

Pro

  • Berichten: 144
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 10:16

Re: Velgen controleren

Berichtdi 28 dec 2010, 17:06

Kijk als dat zo is dan zou dat mooi kunnen zijn want een connectie om eventueel alleen te zandstralen heb ik wel! Inmiddels heb ik een afspraak en ik ga ze morgenavond ophalen mits ze voldoen aan de beschrijving van de verkoper.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Velgen controleren

Berichtdi 28 dec 2010, 19:21

zandstralen van alu velgen is niet goed. gewoon een middag gaan zitten met een waterproef schuurpapiertje. Spuiten met wat filler en schuren en dan basis lak met blank erna, dan krijg je ze als nieuw. Meriaalkosten rond de 75 euro

Image
Image
Offline

Brams

Pro

  • Berichten: 144
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 10:16

Re: Velgen controleren

Berichtvr 31 dec 2010, 18:33

Bedankt voor de tip RobertF, dat ga ik zeker eens doen! Ik heb ze inmiddels binnen en ik moet zeggen dat ze er ondanks dat ze gespoten zijn redelijk goed uitzien. Kan een slotje op,

Keer terug naar Velgen en wielen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron