Switch to full style
Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
Plaats een reactie

gehannes met airco

vr 08 jul 2011, 21:35

vraagje ik zit al een tijdje met mijn airco te klooien maar krijg hem niet aan de praat.

airco is bijgevult, pomp doet het als ik op het knopje druk hoor je hem schakelen maar kou ho maar. de slang van de pomp wordt klein beetje koud.
nou blijven er een paar kleppen van de kachel hangen, ik krijg alleen lucht op de ramen mitte en unten werken niet kan dit enig in vloed hebben op de airco werking,en kan je dit checken zonder het dashboard te verwijderen

iemand een idee

ohja het is een 735 uit 83

Re: gehannes met airco

wo 01 aug 2012, 08:27

Beste Petertrein

Jouw probleem komt mij bekend voor ik heb er eentje staan met het zelfde probleem
ik heb het systeem op 12 bar af laten persen geen lekkage laten vullen de pomp slaat netjes aan
maar circuleerd niet.
deze blaast ook alleen maar boven
de bediening oben unten mitte doet niks omdat mitte blauw van kleur is
heb ik het vermoeden dat hij op deze stand moet staan voor de airco
omdat hij niet op mitte gezet kan worden wordt hij mischien geblokkeerd zodat de airco niet kan circuleren.
weet jij mischien al wat meer wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.
die van mij wordt vacuum aan gestuurd achter de bedienings paneel ook oben mitte unten.
ik hoor het wel als je wat meer weet.

bmw 728 1979

wo 01 aug 2012, 10:58

Hallo Petertrein

Welk bedienings paneel zit er bij jouw in is dat met 2 wieltjes naast elkaar en de knopen eronder?
Of links 2 wieltjes en rechts knopjes?

Mvg.jeffrey

wo 01 aug 2012, 12:56

Voel in de motorruimte of de slangen koud worden, zo ja dan is het een ventilatie probleem. Het kan zijn dat de kleppen niet openen als gevolg van kapotte slangetjes.

wo 01 aug 2012, 15:27

Idd, ik denk dat er een vacuum probleem is.

wo 01 aug 2012, 15:33

Ik denk dat je pomp versleten is en niet meer voldoende circuleerkracht heeft, wat betreft de kachelkleppen denk ik ook dat dat een vacuum probleem is en vaak is het blauw/zwarte klepje stuk wat bij het vacuum voorraad pingpongballen :D tankje zit. Als de lucht alleen op de voorruit blaast dan zal die koude lucht moeten gaan blazen als je de airco aanzet.

wo 01 aug 2012, 15:55

Hallo Robert

De airco slangen onder de motorkap worden niet koud terwijl de pomp wel aanslaat
je voelt het ook in de slangen licht tikkend gevoel van de airco pomp.
de pomp wil wel circuleren maar krijgt de kans niet.
Geen ideee waarom hij niet wil circuleren wordt ergens geblokkeerd.

Grt Michael.

wo 01 aug 2012, 15:59

Hallo Piet

Ik heb er al 2 verschillende airco pompen op gehad nu heb ik er een van een werkende
afgehaald blijft exact het zelfde moet dus wel wat anders zijn.
ben jij toevallig piet uit apeldoorn??

Grt Michael.

wo 01 aug 2012, 16:05

Hallo Jeffrey

Ik heb een type1 Dashboard met een type1 bedienings paneel
ik zal eens proberen om een fototje te plaatsen
Afbeelding
als je het niet goed kan zien moet je het even melden maak ik als de camera is
opgeladen een close up in de bmw.

Grt Michael.

wo 01 aug 2012, 16:17

Ik weet wel voor type 2 mischien een oplossing.
Maar kan ook zo zijn dat het bij type 1 ook werk.

Bij type 2 is het de linker draaiknop,de relais die je hoort klikken.(de blowerknop) dat kleine relais moet je vervangen.
Ik heb namelijk me ook rot gezocht,dacht dat het ook vaccum was maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Dat onderdeeltje heb ik bij een electra zaak gekocht. KOSTEN 2 euro :lol:
Je moet wel even solderen, maar dat is niet zo moeilijk.

Kijk maar of je er wat mee kunt.

Mvg.jeffrey

wo 01 aug 2012, 16:42

Dan ben jij zeker Michael uit Zutphen. Ik ben wel die Piet uit Apeldoorn. Ik denk dat er dan ergens iets vertsopt zit of zo.

wo 01 aug 2012, 16:53

Ja dat klopt helemaal
qua verstopping was ik al ergens bang voor hoopte dat er nog iets anders de oorzaak
zou kunnen zijn.
maar dan nog steeds de oben mitte en unten bediening vacuum geregeld enig idee
waar dit probleen in zou kunnen zitten hij blaast alleen maar boven bij het raam??

Grt Michael uit Zutphen

wo 01 aug 2012, 16:56

Vacuum probleem waarschijnlijk het blauw zwarte klepje. Hoe is het ermee tijd niet gezien, heb je verder nog BMW,s?

wo 01 aug 2012, 17:12

Als de slangen niet koud worden dan kijken of de koppeling van de pomp inslaat. Is dit niet het geval dan kan het een elektrisch probleem zijn of te weinig gas. Slaat de pomp wel in en hij wordt niet koud dan is de pomp kapot omdat er een drukbeveiliging opzit die verhindert dat de pomp inslaat bij te weinig druk/gas.

wo 01 aug 2012, 17:40

Hier alles goed piet
inderdaad tijdje niet gezien ook druk geweest met werk tussen door
papa geworden heel ander leven maar wel mooi even de auto's op een laag pitje gezet
maar de laatste tijd lekker het vuurtje weer opgestookt.
qua bmw's heb ik er nog genoeg twee E10 2002tjes(gas) E21 323i(inrestauratie) E21 324td ben ik momenteel
mee bezig e21 ombouwen naar diesel gewoon even wat anders en dan heb ik nog een E3 3.0si
van 1973 mijn bouwjaar dat is wat ik op dit moment nog heb.
hoe is het mij jou dan? nog steeds de rode e23,blauwe m6 e24,donkere e3.
Maar waar zit deze zwartblauwe vacuumklepje dan??

wo 01 aug 2012, 18:36

Ja klopt plus nog een aantal 6 series. Dat klepje zit rechts voor onder de paravan je moet het rooster weghalen en de metalen plaat waar de ruitensproeiers inzitten dan kom je zwarte plastic bollen tegen en daarnaast zit een vacuum klepje. Het zou ook kunnen dat de bollen lek zijn en dat er dus buitenlucht inkomt en dat er daardoor geen vacuum tot stand komt. Dit is mijn project waar ik op dit moment mee bezig ben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats een reactie