Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
wo 27 feb 2013, 14:29
Hoi,
Van Daniel een gereviseerde cockpit gekocht, alles werkt weer als vanouds.
Wat ik me alleen afvroeg, is hoe om te gaan met de KM-stand.
Er stond 230 op, nu met de nieuwe cockpit staat er 280 op.
Gaat dit verzekeringstechnisch evt. problemen opleveren? Ik heb nl aangegeven dat ik max op jaarbasis 12.000 km rijdt, iets wat ik nooit haal. Kan me voorstellen dat men bij een APK de KM-stand noteert.
Gaat dit problemen opleveren en hoe kan ik daar het beste mee omgaan? In mijn ogen doe ik niets fout, door een kapotte cockpit door een nieuwe te vervangen.
Opzettelijk de KMstand terugdraaien vind ik al iets meer in het grijze gebied, maar in dit geval nog wel redelijk verdedigbaar.
Moet dit bijv. vooraf gemeld worden aan de verzekering?
Grt
Dennis
wo 27 feb 2013, 16:23
Dennis
Het eenvoudigste is je oude teller over te zetten. De problemen zitten meestal in de printen en andere verbindingen.
Cockpit eruit halen en teller overbouwen is goed te doen.
gr Albert
wo 27 feb 2013, 17:17
Gewoon je verzekering inlichtn, moeilijker is het niet.
wo 27 feb 2013, 18:10
of trugdraaien
wo 27 feb 2013, 18:11
bij mij is er niet naar de KM stand gevraagd bij niet
do 28 feb 2013, 23:06
Doe jij het maar lekker zo hoor Martin.
Als ze niet naar de km stand vragen zoals bij jouw dus, kijken ze bij een schade
naar km standen uit de rdw database, en aantonen met een of andere foto ........
afijn vul de rest zelf maar in.
vr 01 maart 2013, 00:14
ik heb in mijn Touring ook een andere teller bak gezet met 10k minder !ik heb netjes bijgehouden wanneer en welke standen de tellers gewisseld zijn! en bij APK worden de standen ook bijgehouden dus alles is logisch en klopt
als ik nu de oude teller bak terug zou zetten met bijna 25k minder en ik zou de auto verkopen en het niet melden ben ik officieel strafbaar
bij mijn E23 stond bij aankoop vorige eigen naar 230 nogwat op !de tellerbak is door hem vervangen en staat nu dan op 260 en nog wat, ik ben nu de eigennaar met deze laatste KM-stand ,dus zoals jij het zegt zou ik bij een aanrijding problemen krijgen
ik heb al bij diverse auto's een andere tellerbak ingezet of in moeten zetten en en bij schade door een ander al 4x nog nooit problemen gehad met de maatschappijen
volgens mij is er ook nog de regel dat de snelheids meter het moet doen de KM-teller niet (das ook de reden dat ze massaal vervangen worden ivm de defecte snelheidsmeter)dus met die ouwe meuk zijn de km standen niet waterdicht net als bij de nieuwe (lease)auto's die de eerste jaren geen APK behoeven en ook niet de km standen zo geregistreerd worden bij deze auto's word bij de diesels de meeste KM fraude gepleegd en dan praten we eerder over een tonnetje minder of nog meer
vr 01 maart 2013, 12:24
Klopt...snelheidsmeter moet t doen.....teller niet....ik hou altijd mn apk keurings bewijzen...en bij apk vragen ze NOOIT na de ouwe stand...
vr 01 maart 2013, 12:43
het enige wat ze bij de APK doen is de huidige KM stand noteren ,dus auto's die de eerste drie jaar niet hoeven en de oldtimers om de twee jaar kun je met de KM standen rommelen wat je wilt
maar zoals topic starter al aangaf
@Er stond 230 op, nu met de nieuwe cockpit staat er 280 op
lijkt mij weinig in je eigen voordeel ,het verschil van 50K minder zou eerder argwaanend zijn

dat je in eens 50+ gereden hebt in een oldtimer op benzine in nog geen jaar tijd is net zo ongeloof waardig
bij de marokeye MB's diesels riekt dit wel gelijk naar fraude
vr 01 maart 2013, 13:15
Mn maat heeft verzekering tot 5000 km....rijd 20.000 maar gooit de km teller los....wat ook niet goed is...maar zo zie je maar...ook dat is niet waterdicht!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.