Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
Plaats een reactie

OBC systems Check Display

do 21 jun 2012, 12:11

Hoi Iedereen,

Weet niet exact hoe je dit noemt , maar jullie kennen dit waarschijnlijk wel :
Afbeelding

bij het testen van het systeem gaan sommige lampjes groen branden, andere dan helemaal niet, en als ik bv de volgende dag opnieuw probeer
gaan er weer andere lampjes groen branden.

Vermoed dat er een aantal slechte contacten tussenzitten, heeft er iemand een tip om dit op te lossen ?

Groetjes,

Stefaan

Re: OBC systems Check Display

do 21 jun 2012, 13:06

Hoi,

Heb er geen verstand van, maar heb er nog wel 1 liggen voor je! 20

do 21 jun 2012, 14:43

Het is je check control. Die geeft aan of bepaalde onderdelen nog "in orde" zijn. Welke lampjes branden niet?

do 21 jun 2012, 19:27

Zal als ik jouw was even wachten op een paar antwoorden van andere forum leden,
Als je er geen verstand van heb dan zal ik geen andere kopen dat kan altijd nog zijn zat van die sharknose onderdelen.
Zoals ZERO al vroeg wat brand er en niet?

Mvg.jeffrey

vr 22 jun 2012, 06:35

Hoi,

Volgende lampjes doen het (sporadisch al dan ..) niet :

Kuhlwasser, Bremsbelag, Bremslicht

Gezien het feit dat als ik bv zou 3 keer na elkaar op de testknop zou drukken er steeds meer of minder lampjes branden moet dit een slecht contact of zo zijn

naar ik vermoed :|

vr 22 jun 2012, 07:53

Het kan best zijn dat je niveau van koelvloeistof te laag is en je remmen aan vervanging toe zijn. Bremslicht moet normaal gesproken uitgaan als je op je rem drukt.

Als je koelvloeustof wel op niveau is en al je remmen goed zijn dan kan het best zijn dat de sensoren daarvan niet goed zijn. De lampjes geven normaal gesproken aan dat je dingen moet controleren. Ik ga er van uit dat dit niet zomaar kapot gaat. Het zijn eerder de onderdelen waar het lichtje voor oplicht of de sensor die na jaren trouwe dienst de geest geeft.

vr 22 jun 2012, 09:47

Dit is een OBC 1 en hier licht volgens mij groen op wat wel in orde is als je op TEST drukt.

vr 22 jun 2012, 11:19

Is ook zo. Hoe het dan met je remlicht zit weet ik zo 1-2-3 niet meer.

Persoonlijk zou ik eerst je koelvloeistof (laten) verversen, net als de olie en de remvloeistof. Na 2 jaar stilstand kan het geen kwaad om alle vloeistoffen te verversen.
Plaats een reactie