Over dit onderwerp vind ik niet iets heel concreets op het forum vandaar deze bijdrage met foto's.
Bij mijn type 1 735i met airco doet de defrost, oben en unter het wel. Blower standen 1-4 werken ook zoals het hoort.
Alleen "Mitte" werkt niet. De blower draait wel alleen wordt de klep niet omgezet waardoor er geen lucht uit de rooster komt.
Vacuum dus gecheckt, ook dit is in orde. Als je de motor uit zet en het vacuum uit Ballenbak aanspreekt, gaat het ook goed. Het lukt dan nog zeker 10x een klep te openen en sluiten.
het lijkt er dus op de solenoid voor het vacuum niet goed werkt. Als ik een flinke injectiespuit op de gele leiding aansluit kan ik namelijk wel de klep bedienen en komt er wel lucht uit de Mitte roosters.
Ook de Smog kleppen (recirculatie) werken niet. Dit eveneens geckeckt met de zuigspuit, de kleppen onder de paravaan sluiten dan zoals het hoort.
De solenoids / magneetkleppen zien er allemaal wel beroerd uit.
Heeft iemand nog een aantal van deze solenoids liggen?

Ook de functies van de kleuren vind ik niet zo 1-2-3 volgens mij is het zo:
Van boven naar beneden:
Zwart: FOND
Geel: MITTE
Blauw: UNTER
Rood: heater (waterklep)
Wit: Klep in paravaan rechts
Paars: Klep in papavaan Links (SMOG)
Bij mijn type 1 735i met airco doet de defrost, oben en unter het wel. Blower standen 1-4 werken ook zoals het hoort.
Alleen "Mitte" werkt niet. De blower draait wel alleen wordt de klep niet omgezet waardoor er geen lucht uit de rooster komt.
Vacuum dus gecheckt, ook dit is in orde. Als je de motor uit zet en het vacuum uit Ballenbak aanspreekt, gaat het ook goed. Het lukt dan nog zeker 10x een klep te openen en sluiten.
het lijkt er dus op de solenoid voor het vacuum niet goed werkt. Als ik een flinke injectiespuit op de gele leiding aansluit kan ik namelijk wel de klep bedienen en komt er wel lucht uit de Mitte roosters.

Ook de Smog kleppen (recirculatie) werken niet. Dit eveneens geckeckt met de zuigspuit, de kleppen onder de paravaan sluiten dan zoals het hoort.
De solenoids / magneetkleppen zien er allemaal wel beroerd uit.
Heeft iemand nog een aantal van deze solenoids liggen?

Ook de functies van de kleuren vind ik niet zo 1-2-3 volgens mij is het zo:
Van boven naar beneden:
Zwart: FOND
Geel: MITTE
Blauw: UNTER
Rood: heater (waterklep)
Wit: Klep in paravaan rechts
Paars: Klep in papavaan Links (SMOG)
Laatst bijgewerkt door motormause op di 23 apr 2013, 21:38, in totaal 1 keer bewerkt.
735iA 1980 Graphit metalic, Pergament stoffen interieur
Triumph Tiger 955i 2003
Triumph Tiger 800 XC 2012
Triumph Tiger 955i 2003
Triumph Tiger 800 XC 2012