Het is nu ma 06 mei 2024, 07:55


Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

erik67

Nieuw

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: ma 09 jan 2012, 21:25

Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtzo 06 maart 2016, 16:49

Hallo allemaal,

Gisteren mijn BMW 735i uit de winterstalling gehaald. Helaas was er geen mogelijkheid voor een binnenstalling dus heeft de auto drie maanden in weer en wind buiten gestaan :oops: . Opgeladen accu er in en starten en lopen dus dat viel erg mee. Totdat ik het portier achter de bestuurderstoel opende. Daar stond toch wel een paar centimeter water :o . Voor zover ik het nu heb kunnen beoordelen is alleen op deze plek sprake van wateroverlast. Op de grond bij de positie van de bestuurdersstoel is het volgens mij nagenoeg droog. Gelijk maar even de zoekfunctie gestart en een mogelijke oorzaak zou dus verstopping in de gootjes van het schuifdak kunnen zijn of verstopping in de paravan.
Helaas wordt het me niet helemaal duidelijk, ondanks dat ik (denk ik :shock: ) alles heb opgezocht op het forum wat hierover te vinden is. Daarom de volgende vragen.
1. Wat is de plek waar het gootje (afvoerslangetje) links (en rechts) achter uitkomt. Ik heb iets gelezen dat ik de sierlijst van de handgrepen bij het hemeltje moet verwijderen maar op welke plaats loopt het water dan weg?
2. Voor wat betreft de afvoer aan de voorkant (links en rechts) heb ik begrepen dat ik de speakertjes even weg moet halen. Klopt dat?
3. Als ik het schuifdak open, kan ik dan het gehele afwaterslangetje doorsteken met een trekveer (ooit een tip hierover gelezen van graad) en waar komt die veer er dan uit (zie vraag 1).

Mochten jullie met betrekking tot bovenstaande andere suggesties hebben dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

En nog een andere vraag. De richtingaanwijzer keert niet meer terug in zijn neutrale positie in die zin dat ik de schakelaar naar links en rechts (naar onder en boven) kan bewegen zonder dat je even een weerstand voelt in de neutrale positie. Wat is de oplossing.

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest en ben benieuwd naar jullie reacties. Morgen naar de winkel voor wat vochtvreters
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtzo 06 maart 2016, 19:38

De water gootjes lopen door de A stijlen.links en rechts.
Als die niet goed werken worden jou voetenplatform linksvoor en rechts ook nat..en zal jou computer ook niet fijn vinden al die vocht,en jou binnen kokers ook niet.
Watergootjes achter van t schuifdak komen in de B stijl..en als die verstopt zit,word inderdaad achter nat..

Ik kijk altijd naar mijn watergootjes,en kijk ook altijd na t wassen van mijn auto's naar de afwatering van de deuren,doormiddel van de deuren open te zetten,dan komen er straaltjes water uit.

Kijk ook even naar je binnenkokers,want veel vocht vinden ze niet fijn,en voor je t weet weggerot!!!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtma 07 maart 2016, 12:36

Ik denk dat je op de verkeerde plek zoekt. Heb je de kofferbakrubber en de rubbers van de achterlichten eens gecontroleerd? Anders loopt het links in de koffer naar voren onder de achterbank door naar de plek die jij noemt.
Trek de achterbank en kofferbakbekleding eens omhoog. Hoe is het daar?
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

erik67

Nieuw

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: ma 09 jan 2012, 21:25

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtma 07 maart 2016, 16:59

Net even gekeken naar de kofferbak en kofferbakbekleding. Beide zijn kurkdroog dus dat kunnen we wegstrepen 8-)
Offline

Arie van der Meulen

Pro

  • Berichten: 249
  • Geregistreerd: vr 25 dec 2009, 22:07
  • Woonplaats: Utrecht

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtdi 08 maart 2016, 11:24

laagste punt van de bodem is bij de voeten van de achterpassagiers. als het ergens lekt, is dat het verzamelpunt.

advies (waar je misschien niet op zit te wachten): interieur eruit. het gaat anders nooit goed droog worden.

begin met stoelen, dan van achter naar voren met middenconsole, onderplaten bij dashboard om zo de vloerbedekking eruit te halen. als de vloerbedekking licht te drogen, dan kun je in de auto ook goed kijken waar het naar binnen lekt.
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtwo 09 maart 2016, 12:18

graad schreef:Watergootjes achter van t schuifdak komen in de B stijl..en als die verstopt zit,word inderdaad achter nat..


Nope, zitten in de C style, en zijn absoluut de veroorzakers hiervan.
Freude am Fahren
Offline

erik67

Nieuw

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: ma 09 jan 2012, 21:25

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtza 12 maart 2016, 16:43

Vandaag bezig geweest om de lekkage te achterhalen. Eerst maar eens voor de speakertjes weggehaald. Linksvoor het afwaterslangetje duidelijk te zien net als een aanzienlijke hoeveelheid roest :? Rechtsvoor zie ik het afwaterslangetje niet zo direct zitten. Schuifdak open en water door de afvoertjes voorin gegoten. Het water loopt zowel links als rechts prima weg door de dorpels. Daarna via het schuifdak water door de afvoertje achterin gegoten en dat komt ook prima naar buiten via de dorpels. Achterbank ook nog even weggehaald voor de zekerheid maar ik zie geen water komen.

Overigens heb ik geconstateerd dat links voorin ook niet helemaal droog is. Ik heb nu het idee dat het toch links voorin ergens naar binnenkomt en dan langzaam naar links achter stroomt. Morgen maar de paravan er af halen en kijken of ik door iets kan vinden. Als jullie nog andere suggesties hebben hoor ik het graag :) .

Iemand ook nog een idee waarom mijn schuifdak nu niet helemaal meer sluit (het laatste stukje, de laatste centimeter, gaat niet). Nu maar handmatig gedaan met een inbussleuteltje :lol: maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Alvast bedankt.
Offline

carina

Professional

  • Berichten: 1088
  • Geregistreerd: vr 14 jun 2013, 21:49
  • Woonplaats: alken

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtza 12 maart 2016, 20:01

3 tal weken terug ook hetzelde.
bij mij komt het water links onderkant aan de voorruitrubber binnen.
mijn voorruit rubber is niet dicht .
Offline

marcowildcat

Die hard

  • Berichten: 366
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2011, 20:34
  • Woonplaats: Berkel en rodenrijs

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtza 12 maart 2016, 21:15

Ik heb ook lang gezocht en ook bij mij komt het volgens mij van mijn voorraam rubber vandaan.
Ik heb de bovenkant onder het rubber al vol gekit met zwarte Shell kit maar dit werkt niet zo goed.bij de automaterialen zaak heb ik later ruitenkit gekocht.
Offline

erik67

Nieuw

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: ma 09 jan 2012, 21:25

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtzo 27 maart 2016, 09:56

Alles bekeken; geen lekkage schuifdak, niet via de achterlichtrubbers, niet via de paravan, want het water loopt goed weg en naar alle waarschijnlijkheid, ik heb het in ieder geval niet kunnen constateren ;), ook niet via het voorraam. Het meest waarschijnlijke scenario is dat er via het niet goed afsluitende rubber onder de motorkop water wegloopt richting een doorvoergat dat linksvoor bij de bestuurdersstoel uitkomt. Dit proces zou dan wel eens al een tijdje aan de gang kunnen zijn, zonder dat ik het ooit opgemerkt heb :oops: . Dat doorvoergat is open (zit geen rubber in). Eerst maar het rubber goed vastzetten, dan zou het probleem verholpen moeten zijn. En even een rubberstop in het doorvoergat. Nu maar afwachten en de vloerbedekking droog krijgen :) .

Kan iemand mij vertellen hoe je de lijsten bij de dorpels loskrijgt zodat ik de vloerbedekking kan verwijderen?
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtzo 27 maart 2016, 11:11

Gewoon voorzichtig eraf trekken. Zitten geklikt. Ik zet er een schroevendraaier onder en trek die omhoog.
Freude am Fahren
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtzo 27 maart 2016, 11:11

Voorzichtig met een grote platbek schroevendraaier omhoog wippen,als je t met belijd doet is t een fluitje van een cent ;)
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtdo 28 apr 2016, 09:03

Het is toch zonde om hem buiten te stallen. Als het niet anders kan dan zou ik een hoes nemen en daar overheen een stevig zeil. Dit maak je met een stuk of 4 spanbanden goed vast (om de hele auto heen trekken) en dan blijft het met regen en wind goed zitten. Bovendien houd je zo de ventilatie op gang, dat is ook belangrijk. In de auto een stel vochtvreters zetten dan moet het wel goed komen voor 3 maanden ... :idea:.
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

marcowildcat

Die hard

  • Berichten: 366
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2011, 20:34
  • Woonplaats: Berkel en rodenrijs

Re: Lekkage achter bestuurdersstoel na winterstalling

Berichtdo 28 apr 2016, 17:52

Ik dacht ook dat het door een doorvoerhgat zou lopen.bij mij was het rubber van de sleuf waar de kabel voor de motorkap ontgrendeling doorloopt nog maar half.
Nieuwe besteld bij de dealer maar probleem bleef aanhouden.op een gegeven moment de tuinslang gepakt en water laten lopen vanaf laagste punt eerst en steeds verder naar boven.
Op een gegeven moment kwam ik bij het dak en toen kwam er ineens water binnen.
Raamrubber was niets aan te zien,ook geen roest kunnen zien.
Opnieuw een laagje kit er onder gespoten en probleem niet meer gehad

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron