Het is nu zo 05 mei 2024, 01:37


Ventilatie problemen

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jelle

Die hard

  • Berichten: 467
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 17:04

Ventilatie problemen

Berichtdo 26 feb 2009, 17:55

Wanneer is de climate control aan zet, dat komt er geen lucht uit de ventilatie rooster in het midden van het dashboard.
Dit word aangestuurd via vacuum begreep ik. Soms gaat ie wel aan en hoor ik eerst iets hard ratelen. Vervolgens spring ie toch aan.

Weet iemand waar ik het beste kan kijken? Alles zit zo dicht gebouwd, kan nergens fatsoenlijk bij :P
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Ventilatie problemen

Berichtdo 26 feb 2009, 17:57

draait de pomp wel :?:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Godfried

Master

  • Berichten: 521
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 00:56
  • Woonplaats: Den Haag

Re: Ventilatie problemen

Berichtdo 26 feb 2009, 18:05

Ik had (net als bijna iedereen hier) hetzelfde probleem. Bij mij lag het aan de verweerde slangetjes en tstukjes bij de vacuumbak. Deze vind je aan de pasagierszijde onder het zwate rooster van de ruitenwissers bij de voorruit (aan de buitenzijde) dus rooster eraf slangetjes checken.

Als hij het wel doet bij kachel of ventilatiestand is het wellicht een ander probleem!
Lucky nr. 7 is back on track
Offline

Jelle

Die hard

  • Berichten: 467
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 17:04

Re: Ventilatie problemen

Berichtdo 26 feb 2009, 18:08

Hij doet het op een andere stand ook niet.
Ventilatie bij voorruit werkt perfect, maar die zit nog voor die klep dus dat klopt wel.
Ik ga die slangetjes nakijken.
Verdere ideen en oplossingen zijn altijd welkom :)

P.S. Die vacuum pomp, is dat die pomp die aan de bestuurderkant onder de motorkap zit? of is het de vacuum vanuit de motor.
Offline

Godfried

Master

  • Berichten: 521
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 00:56
  • Woonplaats: Den Haag

Re: Ventilatie problemen

Berichtdo 26 feb 2009, 18:15

Jelle schreef: P.S. Die vacuum pomp, is dat die pomp die aan de bestuurderkant onder de motorkap zit? of is het de vacuum vanuit de motor.


Nee, dit is een soort zwarte plastic vacuumbox en zit dus aan de pasagierszijde onder dat rooster.
Je herkent hem aan de bolvormige uitstupingen op de bovenkant.
Lucky nr. 7 is back on track
Offline

Sjonnie

Master

  • Berichten: 527
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:54
  • Woonplaats: Veluwe

Re: Ventilatie problemen

Berichtdo 26 feb 2009, 18:25

Als de kleppen niet meer werken gaat de stand automatisch op de voorruitontwaseming.

Bij mij was er een slangetje los achter het dashbordkastje. Die er weer op gedaan en toen werkte het bij mij al weer voor de helft. Moet nog even nakijken of ik de rest ook weer aan de praat kan krijgen.
'98 BMW E38 728i

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten