Het is nu ma 06 mei 2024, 07:37


Kachel probleem(pje)?

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Kachel probleem(pje)?

Berichtvr 27 apr 2012, 20:34

De kachel word warm temperatuur regeling werkt,zo ook de ventilator standen
alleen de bedienings knoppen voor boven en midden en onder, als ik die indruk werken de knoppen wel je hoort ook de relays klikken alleen blijftie op de bovenste stand blazen ook bij draaiende motor op temperatuur welke knop je ook indrukt :?
is dit simpel optelossen ?

Het betreft type 2 zonder airco
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3423
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtvr 27 apr 2012, 20:38

Absoluut ergens een vacuumlek.
Dikke kans dat je zwarte vacuumleiding eraf ligt..
Offline

Nyts2005

Pro

  • Berichten: 177
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 10:17

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtvr 27 apr 2012, 22:49

Heb je het terugslagklepje bij de pingpongballen al gecontroleerd/schoongemaakt?

Image

Image


Het is dat lichtblauw/zwarte gevalletje.
ex-1982 - Burguntrot 199/3 - 728i
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtvr 27 apr 2012, 23:48

Het verhaal begint eigenlijk bij het vervangen van de verlichting bedieningspaneel en van de OBC

Wel is alles met beleid zover losgehaald als mogelijk/nodig was ,er is niets geforceerd oid !!
kreeg het paneel niet helemaal los namelijk ,bij de kant van de teller bak bleef hij vast zitten

Hoe haal je de tunnel bak los ?op welke punten zit dat ding vast ?
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Nyts2005

Pro

  • Berichten: 177
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 10:17

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtza 28 apr 2012, 13:17

Tunnel van achter naar voor verwijderen. De eerste schroefjes zitten de bedieningschuif voor achterpassagiers. Ook eentje onder de borstel van je handrem en onder je pookhoos zit ook nog wat. De rest kom je gaandeweg wel tegen.

Het bedieningspaneel hangt waarschijnlijk nog vast aan de bedieningskabel van de koud/warmklep. Deze zit met een M6 boutje (sleuteltje 10) vast in de buurt van het gaspedaal.
ex-1982 - Burguntrot 199/3 - 728i
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtza 28 apr 2012, 15:12

oke bedankt

Is er ook iets van een schema hoe en waarvoor het
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Nyts2005

Pro

  • Berichten: 177
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 10:17

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtza 28 apr 2012, 22:31

ex-1982 - Burguntrot 199/3 - 728i
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtza 28 apr 2012, 22:44

das ff anders dan het kacheltje in de E24 :mrgreen:


is de zwarte slang de hoofd vacuum en de andere kleuren voor de bediende kleppen/flappen als ik het goed begrijp ?
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Nyts2005

Pro

  • Berichten: 177
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 10:17

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtzo 29 apr 2012, 19:03

Hoofdvacuum komt vanaf het terugslagklepje naar binnen en is dan groen dacht ik. De zwarte is voor de achterpassagiers (fondraum).
ex-1982 - Burguntrot 199/3 - 728i
Offline

patrick hermes

Pro

  • Berichten: 154
  • Geregistreerd: za 01 okt 2011, 06:41

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtwo 02 mei 2012, 07:37

ander vraagje mbt de kachel, ik heb een 728 waar alles van werkt behalve de blower zelf. Enkel als defrost ingedrukt word gaat hij op de hoogste stand blazen. Weet iemand wat dit is?
www.autobedrijfpatrickhermes.nl
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtwo 02 mei 2012, 07:57

dan lijkt mij dat de regelaar voor de snelheid ventilator defect is omdat hij wel op volle snelheid draaid of de rest van de/het schakelaar panneel :idea:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtwo 02 mei 2012, 16:46

patrick hermes schreef:ander vraagje mbt de kachel, ik heb een 728 waar alles van werkt behalve de blower zelf. Enkel als defrost ingedrukt word gaat hij op de hoogste stand blazen. Weet iemand wat dit is?


De defrost stand gaat via een andere zekering dan de rest van de kachel. Even zekeringen checken dus!
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

Nyts2005

Pro

  • Berichten: 177
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 10:17

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtwo 02 mei 2012, 19:37

patrick hermes schreef:ander vraagje mbt de kachel, ik heb een 728 waar alles van werkt behalve de blower zelf. Enkel als defrost ingedrukt word gaat hij op de hoogste stand blazen. Weet iemand wat dit is?


Als je clima hebt, microschakelaar defect. Is goed zelf te repareren maar het is wat gepiel. Zie: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/12793
ex-1982 - Burguntrot 199/3 - 728i
Offline

patrick hermes

Pro

  • Berichten: 154
  • Geregistreerd: za 01 okt 2011, 06:41

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtdo 03 mei 2012, 08:57

nee geen clima... zekering zou wel heel makkelijk zijn
www.autobedrijfpatrickhermes.nl
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtdo 18 aug 2016, 23:06

Even een oud topic omhoog halen.gisteren dacht ik,laat ik eens de kachel proberen..
alleen stand 4 doet t...na 5 min alle standen..
nu weer alleen stand 4.
Druk ik de knopjes van midden en beneden in...blijft hij boven blazen.
Net ving die wel naar de benede stand en midden..na een minuutje springt hij automatisch op boven...terwijl de drukknop op midden of beneden staat..
zwarte slang??
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3423
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtvr 19 aug 2016, 08:19

Alle vacuum goed nalopen. Vaak zijn de slangetjes in de motorruimte poreus of zelfs gescheurd.
Kijk vooral goed bij het schutbord en de t aansluiting bij de tennisballen in de waterbak.
Als dat allemaal ok is...mag je binnen in gaan prutsen.
Succes!
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Kachel probleem(pje)?

Berichtvr 19 aug 2016, 09:49

Oke..dan ga ik dat is proberen.
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron