Het is nu wo 10 sep 2025, 15:41

kachel reageert niet

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht

Pablo

Nieuw

kachel reageert niet

Berichtza 19 mei 2012, 22:20

Hello,

Ik heb een probleem met mijn kachel, het gaat om de kachel van mijn e24 635 van 1986 het is de bediening met links knop warm/koud en rechts knop ventilator stand en midden de schuifjes, helaas kan ik (nog steeds) geen fotos maken.

Het probleem is dat de temperatuur helemaal niet reageerd overal komt koude lucht uit, alleen voel ik wel bij de voeten ergens warme tot hete lucht blazen maar dit blijft altijd ook al zet ik hem koud, kachelslangen worden ook warm,

Dan nog een probleem met de ventilator deze werkt alleen op de laatste (hoogste) stand, maar wanneer ik de airco in schakel werkt hij wel op alle standen,

Ik weet niet of deze 2 met elkaar temaken hebben, nu dacht ik misschien is er een kabel achter de knop van de koud/warm regelaar los geschoten maar deze is al elctronisch geregeld, er zit een stekker op.

Iemand enig idee? :disgust:

CeesBMW

Site Admin

Re: kachel reageerd niet

Berichtza 19 mei 2012, 22:46

Bekend probleem van de e24/e28. Is de kachelkraan, vervangen is de enige optie. Wel kan je alleen de solenoid vervangen (zit met 4 schroeven bovenop vast)
Freude am Fahren

628CSI

Master

Re: kachel reageerd niet

Berichtzo 20 mei 2012, 06:55

Kachelkraan E24 type2 heeft Hennie (Oldie) liggen,je kan hem ff een PB sturen.

Keer terug naar Interieur