Het is nu wo 22 mei 2024, 14:42


hemel demonteren

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jasper

Die hard

  • Berichten: 397
  • Geregistreerd: za 28 jul 2012, 17:47

hemel demonteren

Berichtzo 10 maart 2013, 22:01

Ik wil mijn hemel laten bekleden met zwart alcantara, dus moet ie eruit (duh). Hiervoor moeten natuurlijk de handvatten, lampjes en zonnekleppen verwijder worden maar dan.. Wie kan mij vertellen hoe het best te werk te gaan, welke stukken zitten gelijk, geklemd of anders?
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3423
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: hemel demonteren

Berichtma 11 maart 2013, 07:54

Heb je een 728 of hoger?
In het eerste geval: niet leuk en een fikse klus.
Bij 732+ is het relatief easy, gewoon alles losschroeven. De plaat komt vanzelf naar beneden.
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: hemel demonteren

Berichtma 11 maart 2013, 08:07

Jij hebt een schuif/kanteldak?

Dan moeten je voor en achterraam er ook uit!

Bekleding zit namelijk om de sponningen gelijmt/gespannen
evenals rondom het gat van het schuifdak.........
///M57

E23 verkocht
Offline

Jasper

Die hard

  • Berichten: 397
  • Geregistreerd: za 28 jul 2012, 17:47

Re: hemel demonteren

Berichtma 11 maart 2013, 12:47

Ik heb een 745i met schuifdak idd. Als de hemel in de sponningen zit ingeklemd betekend dit dus bekleden gemonteerd in de auto. Dat kan wel eens lastig worden. Ik zou natuurlijk de bekleden langs de sponning los kunnen snijden omdat dit onder een afdekrand valt.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van een hemel bij een auto met schuifdak?
Offline

Jasper

Die hard

  • Berichten: 397
  • Geregistreerd: za 28 jul 2012, 17:47

Re: hemel demonteren

Berichtdi 12 maart 2013, 17:44

Ik heb de voorste en achterste afdekranden een losgehaald en zal eens langs een bekleder gaan om te horen wat die ervan denkt. Ik zou een zwarte hemel toch wel erg mooi vinden; jammer dat dit toch iets moeilijker is dan aanvankelijk gedacht.. Mocht iemand nog tips hebben, graag..
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: hemel demonteren

Berichtdi 12 maart 2013, 18:44

een zwarte hemel kun je ook krijgen door 'm te spuiten in de auto
///M57

E23 verkocht
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: hemel demonteren

Berichtdi 12 maart 2013, 20:21

Heb zelf ook een 745 gehad waar ik een zwarte hemel heb in geplaatst/verlijmd. Gewoon beginnen door alle lijsten rondom de hemel te demonteren.Bij die van mij was er toen al een en ander aan gedaan waardoor ik de ramen niet hoefde te demonteren. De nieuwe hemel kun je verlijmen met de bovenliggende heme/bak en van daar af naar alle zijden gelijkmatig opspannen en verlijmen dmv het aanklemmen met de diverse lijsten. Het is wel een klusje voor 2 man om het netjes voor elkaar te krijgen en veel geduld zodat je het in diverse fases kunt doen om de lijm/hemel te laten drogen. Succes.


Mvrgr. Stefan/LPGSHOP.NL.
Offline

Jasper

Die hard

  • Berichten: 397
  • Geregistreerd: za 28 jul 2012, 17:47

Re: hemel demonteren

Berichtzo 17 maart 2013, 15:32

@Stefan; dus je hebt de oude hemel er wel uitgehaald als ik het goed begrijp?
Offline

marcowildcat

Die hard

  • Berichten: 366
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2011, 20:34
  • Woonplaats: Berkel en rodenrijs

Re: hemel demonteren

Berichtzo 07 jul 2013, 19:28

Even aanhaken op het hemel probleem.ha ha ..in mijn 81er zit er een soort bierstube hemel oftewel de vorige eigenaar heeft de hemel op zijn plaats gehouden met bruine laminaat plintjes.het is een auto zonder open dak.als ik dan de vorige berichtjes lees klopt het dan dat de voor en achterruit kunnen blijven zitten als je hem wil vervangen.
In de auto hangt nu een witte hemel .eigenlijk kan je niet echt van een hemel spreken hij komt volgens kenners ook niet uit een e23 want die schijnen grijze hemels te hebben.
Wie weet wat de originele kleur van de hemel is en of deze er zonder de ruit er uit te halen te vervangen is voor een originele
Groet Marco

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten