Het is nu do 16 mei 2024, 06:25


e24 Kachel probleem

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Reinier

Nieuw

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: za 16 maart 2013, 16:18

e24 Kachel probleem

Berichtza 16 maart 2013, 16:41

Dag allemaal,

ik heb een probleem met mijn kachel.
Eergisteren geen vuiltje aan de lucht, gisteren wezen toeren en in ene viel de kachel uit.

Koud blaast hij gewoon, maar zodra ik de kachel op warm zet wil die niet meer blazen.
Ik rook alleen een schroeilucht, daarna maar snel uitgezet.

Iemand een idee?

Daarnaast kwam ik er vandaag achter dat bodembekleding aan de passagiers kant nat is.
Het is niet zomaar een beetje, als je met je voet in het tapijt zie je zo een plas water.

Kan dit met de kachel te maken hebben?

Auto heeft een tijd stil gestaan, daarvoor geen (noemenswaardige) problemen gehad.

Graag advies!
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: e24 Kachel probleem

Berichtza 16 maart 2013, 18:18

Meerdere mogelijkheden voor deze storingen.Jouw wagen is een type 1 en dan uit 1982? Heb je de draaiknoppen als bediening of de schuiven? Stond de wagen buiten of in een garage? de natte plek kan koelvloeistof of regenwater zijn. water kan via de uitsparing voor het kachelhuis naar binnen lopen, of de pakking is dan defect , of de afwatering aan de beide zijkanten van de plaat waarop ook de ruitenwissermotor zit zijn verstopt. koelvloeistof kan door een defecte kachelradiateur in het interieur lopen, zou je moeten ruiken of anders als je een druppel proeft aan de zoete smaak herkennen. heb je er misschien bij het inbouwen van een radio de draden verkeerd terug gedrukt en nu met het op warm zetten sluiting gemaakt? Is misschien de blowermotor overleden? of zit er sluiting in de weerstanden die je schakelt met de diverse standen op de schakelaar van de blowermotor
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

Reinier

Nieuw

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: za 16 maart 2013, 16:18

Re: e24 Kachel probleem

Berichtza 16 maart 2013, 18:49

Dankjewel voor je reactie.

Het is een type 1 uit 82 en inderdaad met draaiknoppen.
ik zal eens gaan kijken of het misschien koelvloeistof is. goede tip!

Radio is origineel en werkt nog prima, dus dat kan het probleem niet zijn denk ik.
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 Kachel probleem

Berichtdi 28 mei 2013, 20:42

ik had ook een irritant probleem met lekkage, hele mat passagierskant nat.
Bij mij was het liggende gedeelte waar het zijscherm rust op de carrosserie aan het roesten, de bout zelf kan ook vanwege het gaatje water doorlaten.
Je kan van binnenuit ( vloerkleedje even weghalen) dit ook zien mbv een lampje.
Kachel kan ik je niet zo zeggen maar idd dit aan elkaar relateren is ook een optie.
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten