Het is nu wo 22 mei 2024, 15:41


airco probleempje

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jasper

Die hard

  • Berichten: 397
  • Geregistreerd: za 28 jul 2012, 17:47

airco probleempje

Berichtma 12 aug 2013, 18:08

Eerst goed nieuws; vandaag nieuwe apk, waar ie 'glansrijk' doorheen kwam volgens de keurmeester! Met dank aan cees voor het lassen van mijn verder bijzonder gare uitlaat :D

Image

Verder is de airco gevuld, maar er was een klein probleempje met de magneetkoppeling van de pomp. Geen punt, dat zoek ik thuis wel uit dacht ik. Nu heeft het probleem zich echter wat uitgebreid. De lampjes van airco en zu op het dashboard lichten niet meer op wanneer ik deze indruk, en mijn aanjager doet het niet meer als ik de snelheid wil instellen met het wieltje. Op de defrost stand doet de aanjager het wel gewoon. Uiteraard zekeringen en relais K5 gecheck, echter lijkt daar alles heel.

Zitten er op andere plaatsen nog zekeringen waar ik naar kan kijken?
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: airco probleempje

Berichtma 12 aug 2013, 18:49

Zwevende zekering achter kapje links van handschoenenkastje.
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

Jasper

Die hard

  • Berichten: 397
  • Geregistreerd: za 28 jul 2012, 17:47

Re: airco probleempje

Berichtma 12 aug 2013, 19:03

Dank voor de tip. Die heb ik ook gecheckt en bleek in orde. Na nog een aan de relais te zitten, werkt het nu weet wel, ik denk dus dat relais K5 zijn beste tijd gehad heeft.

Na verder zoeken naar het magneetkoppeling verhaal blijkt dat er wel stroom bij de druksensor komt, maar er niet meer vandaan komt. Omdat het systeem zaterdag op druk is gezet lijkt het me dus dat de sensor kapot is. Kan ik deze uit de droger draaien, of loopt het airco systeem dan leeg?
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4164
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: airco probleempje

Berichtma 12 aug 2013, 22:34

Dan loopt ie leeg, niet doen dus ! Je hebt nu dus wel plus 12 volt op een van de draden ?

p.s. Uitlaat graag gedaan ;) Zei toch dat ie zo goed was.
Freude am Fahren
Offline

Jasper

Die hard

  • Berichten: 397
  • Geregistreerd: za 28 jul 2012, 17:47

Re: airco probleempje

Berichtdi 13 aug 2013, 15:40

Ik heb nu soms 12v op een van de draden. Als ik de auto een paar keer achter elkaar op contact zet geeft ie soms 12v. De 2 extra relais op de linker veerpoot zijn van de airco heb ik gemerkt. Dat ie soms wel en soms geen 12v geeft, ligt dus denk ik aan die (of een van) relais. Als die gemaakt zijn, is de druksensor aan de beurt.

Ik vond elektra eerder maar niks, maar begin het bijna leuk te vinden dit zoeken :D
Offline

Jasper

Die hard

  • Berichten: 397
  • Geregistreerd: za 28 jul 2012, 17:47

Re: airco probleempje

Berichtma 09 sep 2013, 20:53

Opgelost! Het bleek een zwevende zekering te zijn die half doorgefikt was. Hierdoor kwam er wel wat, maar te weinig stroom doorheen en schakelde de magneetkoppeling van de pomp niet in. Zekering vervangen, en weer koude lucht 8)

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten