Het is nu wo 15 mei 2024, 19:21


Kachelprobleem, kachelmotor draait niet.

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Willem

Nieuw

  • Berichten: 27
  • Geregistreerd: ma 13 mei 2013, 20:46

Kachelprobleem, kachelmotor draait niet.

Berichtma 14 okt 2013, 23:48

Met het noodweer van gistermiddag besloegen mijn ruiten ineens, bleek dat dat kwam doordat de kachelmotor niet meer draaide, niet via de draaiknop regelaar en ook niet via de defrost stand, het bleef angstvallig stil in het dashboard. Gelukkig was ik nog niet zo ver van huis en zo lang ik een beetje vaart had kon ik met de kachel op de defrost stand door het onderste deel van het voorraam net genoeg zien om veilig thuis te komen.
Hoorde bij bediening wel vacuum bestuurde kleppen heen en weer gaan en relais geklik.
Zekeringen onder motorkap waren niet doorgebrand en hadden spanning, relais K5, K6 verwisseld met andere relais van zelfde type, aanjagermotor wilde nog steeds niet werken.
Rooster en kap bij ruitewissers er uit gehaald om te meten of de kachelmotor wel spanning kreeg, na even de stekkers van beide voedingsdraden van de motor in en uit elkaar geschoven te hebben kwam de kachelmotor gelukkig weer tot leven, deze stekkerverbindingen bleken gecorrodeerd te zijn.
Met contactspray ingespoten, schoongemaakt, kachel werkt weer als nieuw, en nu kijken hoe lang ie het blijft doen.

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron