Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
zo 28 apr 2013, 10:59
Als je soms ziet wat voor slachtingen men over heeft voor LPG (zo goedkoop mogelijk inbouwen, slecht afgewerkt, gat in carrosserie met lelijke vuldop) dan kan je van die groep
zo 28 apr 2013, 11:21
Ik heb TOEVALLIG een amerikaan op diesel ja, heb hem nu pprecies 1 jaar en 1800km gereden. Punt is
dat ze de liefhebber zeggen te ontzien, helaas gebeurt dat niet. Dus waarom die dan ook niet gewoon 3 maanden schorsen en 120
zo 28 apr 2013, 11:27
Eerst maar eens afwachten of de moties van de SP worden aangenomen, dan heb je met je diesel amerikaan ook geen probleem meer.
zo 28 apr 2013, 16:26
Beste jong/oldtimer bezitters.
TIJD VOOR AKTIE !
Laten we van 13 en 14 mei onvergetelijk dagen maken.
Op 14 mei zal er er gestemd worden in de tweede kamer.
We hopen natuurlijk dat dit een heftige discussie zal worden. De tweede kamer heeft in november al een Kamermotie van de SP aangenomen die inhoud dat hobbymatig gebruikte oldtimers niet belast zouden worden. Hierin is geen 120,- euro regeling, diesel of lpg besproken of uitgesloten.
Om deze dinsdag 14e mei belangrijk te maken ook voor de kamer leden en te laten zien wie ze er meer treffen wil ik het volgende voorstellen:
Zwarte maandag 13 mei zal een ieder in eigen voertuig alleen of in groepsverband een ritje gaan maken. Trommel hiervoor vrienden, clubleden et cetera voor op.
Ik wil de volgende doelen van je ritje voorstellen: Madurodam, Kijkduin, De Haagse strand en duinen.
Dit doen we natuurlijk over de A4 en de A12, helaas komen we allen rond 16:00 uur daar aan.
Dit knelpunt Prins Clausplein is nogal lastig te nemen als je de weg niet kent, je kan hem rustig 20 keer rijden. (Of niet door file).
Tip:
- Op de Nederlandse wegen is geen minimumsnelheid meer geldig! Normaal is hier bijna geen file, als we er
zo 28 apr 2013, 17:49
Even guduld .........
Linkje
zo 28 apr 2013, 18:40
In de poll zou interessant zijn te weten of ga je volledig MRB betalen voor je LPG auto ja/nee?
zo 28 apr 2013, 23:06
RobertF schreef:In de poll zou interessant zijn te weten of ga je volledig MRB betalen voor je LPG auto ja/nee?
ik wil wel betalen, maar niet 140 euro p/m, dan maar weer op benzine
en het hele jaar mogen rijden wanneer het MIJ uitkomt.... 3 maanden in de winter stallen... belachelijk. en ik wil ook wel meer dan 120 euro per jaar betalen, maar voor een 30 jaar oude BMW ( ik ben 2-eigenaar), orgineel ( niet verprutst) en in goede staat, waar nog geen 4000km/jaar wordt gereden is dit belachelijk, zeker daar ik ook nog een 29 jaar oude Land Rover Diesel heb ( 6000km/jaar, en ruim 2200 euro MRB per jaar!) out of the blue!! en on top of it: geen cent meer waard! ( maar wel ruim 18.000 in gestoken in 4 jaar tijd, buiten de aanschafskosten!)
ma 29 apr 2013, 07:53
Toevallig ga ik over de A4 en zal daar op mijn gemak rond 16:00 cruisen, maar hoop op een file om al het moois te bewonderen
ma 29 apr 2013, 08:34
graad schreef:maar nogmaals...in duitsland moet een oldtimer ook zo zijn,zoals ie van fabriek rolde,met modificatie uit die tijd!!!
zelfs mn mercury voldoet niet aan die eisen..met mn 22 inch velgen!!!
een e23 is ook nooit gelevert met een dieselblok..
een e28 met lpg ook niet..
een CHEVY VAN ook niet!!!
dus ja...tis fuck..ook voor mij...best wel veel geld uitgegeven aan mn van...dus das foetsie..
maar aan de andere kant...echte autos verkoop je toch wel...in t buitenland..dus daar gaat mn VAN heen..
of een 1972er kenteken erop!! of hij word plots weggehaald...brand af of zoiets!!!
toch verzekerd voor 11.000
In de brand uit de brand
ma 29 apr 2013, 15:55
heb geen facebook.....
ma 27 mei 2013, 19:57
Wanneer moet ik eigenlijk voor de eerste keer mijn wagen schorsen?
ma 27 mei 2013, 23:16
Er is nog niks bekend. Tot 01-01-2014 zal er nog niets gebeuren.
di 28 mei 2013, 07:45
Uitslag Fehac onderzoek....
gaan ze presenteren aan Weekers & Co...... die er vast niet naar kijken....
Dit zijn wat conclusies van de Fehac oldtimer enquete van begin dit jaar.
Als dit klopt dan gaat Weekers zijn doelstellingen absoluut niet halen.
Zeker niet als 75% echt de auto gaat schorsen!
Een paar punten uit de enquete:
- slechts 13% rijdt op LPG
- 73% rijdt op benzine
- slechts 9,6% rijdt op diesel
- gemiddeld rijdt een oldtimer nog geen 1700 Km per jaar
- meer dan de helft dateert van NA 1971
- 75% schorst het voertuig als de MRB vervalt
de volledige uitslag staat hier:
http://fehac.nl/images/stories/bestande ... itslag.pdf
di 28 mei 2013, 08:24
en iedereen heeft deze enquete/onderzoek naar eigen inzicht/voordeel ingevuld destijds
het grote gros wat er dagelijks mee rijd heeft voor het gemak maar hobby matig ingevuld
wo 29 mei 2013, 23:23
Ik rij zeer regelmatig maar niet dagelijks in de auto, waarom zou dat niet hobby matig kunnen zijn, de auto is voor mij de hobby.
wo 29 mei 2013, 23:27
jij weet heel goed waar ik op doel met mijn voorgaande uitspraak
wo 29 mei 2013, 23:41
In die uitslagen kan ik mij ook niet vinden.
Als je ziet dat het grootste deel van de stemmers hun auto op een waarde van tussen de 35000 en 40000 euro inschat, dan klopt
deze uitslag weeer wl.
Al die sterren op diesels waren aan het rijden, dus geeen tijd om te stemmen, de hobbyist heeft daar wel tijd voor.
En die pakken ze uiteindelijk en dat waren juist de inkomsten, afijn de rest weten jullie.
En ja heb vandaag ook de E23 op lpg gepakt, hij trilt als een gek maar lekker goeedkoop
en helaas pleeg ik er nu geen onderhoud of reparaties meer aan, tja het geld stroomt binnen daar nu in Den Haag..... maar niet de centen vanmij
do 30 mei 2013, 08:10
Er wordt ook nog geknokt om deze regeling ongedaan te krijgen en terug naar de vorige regeling, die de problematiek uitstekend heeft aangepakt
Het "gevaar" wat er nu bestaat is, dat de huidige regelgeving niet het gewenste financi
zo 04 aug 2013, 15:49
Heb vorig jaar net voor 2ruggen lpg in laten bouwen bkj stefan.
Dat moet er dan nu weer uit zeker? Dacht het niet! Blijf lekker rijden.rij wekelijks ieder weekend en blijf dat doen!
Het is gwoon belachelijk! Mijn 735i uit 83 is schoner dan een prius of een een aygootje! Aks je kijkt wat het kost om de lithium
Uit de grond te krijgen om een accu te maken voor een prius? En slopen en recycelen? Wat kost dat allemaal met die giftige troep?
Laat ze de rambam maar krijgen.als ze een schoner mileu willen hadden ze maar die ouwe 190 en 200 diesels aan moeten pakken. Die roken en stinken harder dan mijn truck waar mijn baas moet investeren om de boel op euro 5 te krijgen.
En die oude allesbranders zijn er vanaf met 120 per jaar en ik miet gvd 125 in de maand betalen! !tijd voor actie zeg ik.harde actie!
zo 04 aug 2013, 16:23
Sander Veldtman schreef:Heb vorig jaar net voor 2ruggen lpg in laten bouwen bkj stefan.
Dat moet er dan nu weer uit zeker? Dacht het niet! Blijf lekker rijden.rij wekelijks ieder weekend en blijf dat doen!
Het is gwoon belachelijk! Mijn 735i uit 83 is schoner dan een prius of een een aygootje! Aks je kijkt wat het kost om de lithium
Uit de grond te krijgen om een accu te maken voor een prius? En slopen en recycelen? Wat kost dat allemaal met die giftige troep?
Laat ze de rambam maar krijgen.als ze een schoner mileu willen hadden ze maar die ouwe 190 en 200 diesels aan moeten pakken. Die roken en stinken harder dan mijn truck waar mijn baas moet investeren om de boel op euro 5 te krijgen.
En die oude allesbranders zijn er vanaf met 120 per jaar en ik miet gvd 125 in de maand betalen! !tijd voor actie zeg ik.harde actie!
Waarom heb je LPG voor 2 ruggen ( vind ik al erg aan de prijs moet ik zeggen) vorig jaar laten inbouwen terwijl je alleen in de weekenden rijdt ?
Vorig jaar was er toch ook al eea bekend dat er iets ging veranderen.
Persoonlijk had ik dan even gewacht op wat er ging komen, belasting betaalde je immers ook niet.
Wat bedoel je met allesbranders trouwens ?
Vrachtwagens schoner maken is een heel andere discussie, dat zijn apparaten waar geld mee verdient wordt...meer niet, een heel ander soort weg-gebruiker.
zo 04 aug 2013, 21:16
Als je met allesbranders diesels bedoeld , nou die gaan ook de volledige mrb betalen.
zo 04 aug 2013, 22:09
Op het moment dat ik lpg liet inbouwen was er niks bekend.heb voor lpi gekozen omdat dat door kenners aanbevolen werd.
En wat geld verdienen met een vrachtwagen betrreft,moet je je maar eens gaan verdiepen hoe moeilijk het is tegenwoordig
Omdat die zelfde regering die ons loopt te verkloten zoveel accijns op een liter branstof heft,dat het voor een gezond nederlands bedrijf bijna niet meer te doen is om fatsoenlijk geld te verdienen.en het geld wat ze met die accijnzen binnen halen
Gaat naar die landen waar het allemaal geen drol kost en die hier voor 800 in de maand de boel kapot komen maken!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.