Ik denk dat in de komende 25 jaar brandstofvoertuigen nog niet van de weg verbannen worden, dat lijkt me onmogelijk in het langere en internationale verkeer. Dit zal in meerdere fases gaan.
Qua termijn ietwat vergelijkbaar met huishoudelijk gebruik van aardgas wat in 2050 definitief over moet zijn.
Bij een evt toekomstig verbod zitten er juridisch op Europees niveau ook nog heel veel obstakels
Ik denk dat het rijden met echte klassiekers, altijd wel op de een of andere manier toegestaan zal blijven, vanwege de historische en met name economische waarde. Hiervoor zal waarschijnlijk meer regelgeving komen wat een echte klassieker is en tav het gebruik ervan
Het kabinet had al als eerder standpunt dat auto's van na 1987 nooit de status van oldtimer zullen krijgen, ook niet na 40 jaar. Investeren in een youngtimer lijkt me sowieso een heel slecht idee.
Iets waar we ons wel zorgen over moeten maken zijn de beperkingen die aan oudere auto's worden opgelegd t.a.v. waar we wel en niet mogen rijden. Daar zullen we de komende jaren steeds meer en meer geconfronteerd mee gaan worden.
Het ombouwen van je auto van benzinemotor naar elektrisch zal waarschijnlijk wel een nieuwe groeimarkt worden