Naar ik aanneem (gezien de prachtige/kostbare auto's die ik allemaal voorbij zie komen) zal het gros van onze ato's all risk of WA plus verzekerd zijn. Een taxatie is dan bijna altijd noodzakelijk. Kosten in de buurt van
het aanvraagformulier is binnen. Mijn collega's zijn bezig de polis te gaan opmaken.
Het taxeren dient te gebeuren door een taxateur die is aangesloten bij het Nivre of VRT. Een keuring mag via internet niet geregeld worden, daar de desbetreffende "taxateur" de auto niet daadwerkelijk ziet en "voelt".
zerotolerance schreef:Het is toch ook van de zotte dat auto's vanaf foto getaxeerd kunnen worden...
full agree, dat heeft niks met een gedegen waarde bepaling te maken. sterker: zelfs irl zijn er taxateurs waar ik niks mee te maken wil hebben. Maar goed, dat moet ieder maar voor zich zelf uitmaken.
Vorig jaar op de BMW7 jaarmeeting was er ook een taxateur. In alle taxatieraporten hadden de auto's ruim profiel op de banden, liep de motor mooi rond en rookte de auto niet. Hij heeft nooit het profiel gecontroleerd en de motor gestart.
Ik heb grote moeite met dit soort taxaties. Ik wil (al) mijn auto's altijd realistisch getaxeerd hebben. Je hebt echt helemaal niks aan een onrealistische taxatie of twijfelachtige taxateur. Dat geeft echt alleen maar gezeik als je hem echt nodig hebt. Dat is ook de reden dat heel veel verzekeraars met 1 van de 3 specifieke branchverenigingen zaken willen doen. Dat is ook de reden dat we vorige jaar met Wilbers, dit jaar met Steijn en zeer waarschijnlijk volgend jaar met weer een ander werken. Op deze manier kan iedereen goedkoop taxeren bij die taxateur die wordt erkend door zijn of haar verzekeraar.