Het is nu zo 28 apr 2024, 22:25


Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

weinsberg

Nieuw

  • Berichten: 89
  • Geregistreerd: zo 20 feb 2011, 15:28
  • Woonplaats: Gelderland

Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtza 02 apr 2011, 13:54

Vandaag het bericht ontvangen. Mijn 735IA E23 9/1986 1e te naamstelling maar van produktie datum 9/1985 is vanaf 9/2010 belasting vrij verklaard.
Zoals al eerder beschreven het formulier van de RDW gedownload , ingevuld en opgestuurd. Drie weken gewacht en vandaag positief bericht ontvangen.
Nu nog verzekeren en zorgen dat de motor goed blijft draaien als ik een tijdje gereden heb en dan genieten.

gr Albert
Offline

lingewhale

Nieuw

  • Berichten: 55
  • Geregistreerd: vr 25 feb 2011, 12:34

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtza 02 apr 2011, 17:50

Beste Albert,

Vraagje in hetzelfde kader; mijn e23 wordt vanaf as 14 april (erstzulassung) belastingvrij.
Productiedatum weet ik (nog) niet.
Heeft het zin om hier nog achteraan te gaan en wellicht, stel dat de productiedatum 14 november 1985 zou zijn, nog 5 maanden wegenbelasting terug te halen?
Of wekt dat niet zo?

Hoor graag.

Lingewhale
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtza 02 apr 2011, 17:51

Als het goed is krijg je vanzelf bericht van de RDW. Toen ik mijn wagen op mijn naam zette kreeg ik een brief waarin stond dat ie belasting vrij was.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

esther baart

Pro

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 03 dec 2010, 22:17
  • Woonplaats: BORNE

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtza 02 apr 2011, 17:57

ja , dat werkt zo.
ik heb dat ook voor iemand gedaan, en even gebeld met de belastingdienst,
die kon mij vertellen dat hij het met terugwerkende kracht teveel betaalde belasting terug krijgt.
dus dat heeft zeker zin.
je hoeft eigenlijk alleen kopieen te maken van de fahrzeugbrief, en rijbewijs en kenteken , dat stuur je met begeleidende brief met het verzoek om vrijstelling van belasting en terugaaf vanaf datum op naam, naar BCA team verzoeken, postbus 9047, 7300gj, apeldoorn,
SUCCES!! :D
GR ESTHER
728i OPALGRUN `84
Offline

dannysedanE28

Die hard

  • Berichten: 494
  • Geregistreerd: do 12 aug 2010, 01:44

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtvr 15 apr 2011, 20:33

Hoi allemaal.
Zover ik de regels heb begrepen gaat het belastingvrij worden van auto's met een eerste toelating t/m 31 dec. 1986 automatisch. Daarna kan het ook voor auto's die in '87 op naam zijn gezet, maar een productiedatum van '86 hebben. Dit moet je zelf kenbaar maken bij het "team verzoeken" van de belastingdienst in Apeldoorn. Daarvoor moet je het bewijs van productie maand/jaar, via de "vin-decoder" op te sporen, mee sturen. Het kenteken deel 2 hoef je niet mee te sturen. Op deze manier heb ik al bericht dat mijn e30, met eerste toelating 17 april 1987, maar met een productiedatum sept '86, per sept 2011 belastingvrij wordt.
Per 1-1-2012 wordt de wettekst op dit gebied VERANDERD!, die luidt dan voor artikel 72, eerste lid, onderdeel b van de wet op de motorrijtuigenbelasting 1994: " VRIJSTELLING VAN BELASTING WORDT, ONDER BIJ ALGEMENE MAATREGEL VAN BESTUUR TE STELLEN VOORWAARDEN EN BEPERKINGEN, VERLEEND VOOR MOTORRIJTUIGEN DIE VOOR HET EERST IN GEBRUIK GENOMEN ZIJN VOOR 1 JANUARI 1987" en die, voor zover het vrachtauto's en autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt. Bij ongewijzigd beleid mag de productiedatum worden gebruikt.
Na 1-1-2012 kun je voor een in 1986 geproduceerde auto dus geen belaastingvrijstelling meer aanvragen/verkrijgen.
Zoals ik dit begrijp, betekent het dat de productiedatum dan NIET meer telt. Dus doe het nu, nu het nog kan.
Groeten, danny
Offline

esther baart

Pro

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 03 dec 2010, 22:17
  • Woonplaats: BORNE

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtdi 03 mei 2011, 11:43

hallo allemaal,
slecht nieuws voor iedereen die vanaf de productie datum van de duitse fahrzeugbrief vrijstelling wilde krijgen!!
DEZE REGELING IS SINDS 4 WEKEN TERUG GEDRAAID!!
dus wat ik eerder poste , geldt niet meer helaas.
ze hadden een hele grote stapel dergelijke aanvragen liggen , die krijgen binnenkort een brief waarin staat dat deze regeling niet meer gehanteerd word, de RDW was er niet blij mee en heeft daarom de belastingdienst opdracht gegeven om te stoppen met deze regeling. :angry: :angry:
DAT IS ECHT NIET EERLIJK EN GA DUS WEL EEN KLACHT INDIENEN, ALLEMAAL! :!: :!: :!:
BALEN ,DUS!! GR ESTHER 8-)
728i OPALGRUN `84
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtdi 03 mei 2011, 19:07

Lijkt me niet dat ze zomaar met terugwerkende kracht zoiets kunnen stopzetten. Kwestie van aankaarten bij de belastingrechter. Ik heb ook nog een verzoek daar liggen, kunnen ze hun borst nat maken als ze die afwijzen ;)
Freude am Fahren
Offline

esther baart

Pro

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 03 dec 2010, 22:17
  • Woonplaats: BORNE

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtdi 03 mei 2011, 21:44

ik was ook heel verbaasd, maar ik heb met de dame [mevr lochtenberg-klomp] van team verzoeken gebeld, en zij berichtte dit aan mij.
ik weet dat er veel verzoeken liggen, maar ik laat het er zeker ook niet bij zitten.
ik heb haar ook meegedeeld dat rechtsbijstands verzekeringen het druk gaan krijgen. :smart:
gr esther
728i OPALGRUN `84
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtwo 04 mei 2011, 00:29

De enige goede antwoorden ;)

Steeds meer auto
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

toolmann

Nieuw

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 20:52

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtvr 06 mei 2011, 21:30

Ja Helaas met een zeer grote H.
mijn verzoek voor vrijstelling van m,n 745i a Exe werdt niet gehonoreerd.
eerst toelating duitsland 23 okt 1986 maar volgens de registratie 25 nov 1985 geproduceerd.
ik heb nog gebeld maar ook toen kreeg ik nul op rekest.
ik zal nog eens een briefje wagen maar heb de auto eerst maar geschorst en daar baal ik toch ook stevig van.
Offline

pa633

Die hard

  • Berichten: 267
  • Geregistreerd: za 30 apr 2011, 10:01
  • Woonplaats: Gelderland

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtzo 15 mei 2011, 18:44

toolmann schreef:Ja Helaas met een zeer grote H.
mijn verzoek voor vrijstelling van m,n 745i a Exe werdt niet gehonoreerd.
eerst toelating duitsland 23 okt 1986 maar volgens de registratie 25 nov 1985 geproduceerd.
ik heb nog gebeld maar ook toen kreeg ik nul op rekest.
ik zal nog eens een briefje wagen maar heb de auto eerst maar geschorst en daar baal ik toch ook stevig van.


Die wordt toch nog belastingvrij, zoveel pech heb je dan niet toch.
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtdi 07 jun 2011, 16:07

Een nieuwe ontwikkeling in belastingland ! De fiscus wil alle auto's die een vrijstelling hebben gekregen op basis van het bouwjaar (dus in 86 geproduceerd, in 87 op naam gezet) per 1-1-2012 gaan terugdraaien !!!!
Dus ook de mensen die reeds een vrijstelling hebben gekregen.

Heb hier een brief van de belasting liggen (idd van mevrouw Logtenberg-Klomp) dat ze de gegeven vrijstellingen willen intrekken !

Heeft iemand anders ook dit nieuws gekregen ? Ik zal uiteraard bezwaar maken, en bij het volhouden ervan, deze zaak aan de belastingrechter voorleggen. Een soortgelijke truc van de fiscus is toendertijd met het "grijze" kenteken door deze rechter ongedaan gemaakt, dus kansen volop...
Freude am Fahren
Offline

mark123

Nieuw

  • Berichten: 65
  • Geregistreerd: wo 20 apr 2011, 21:54

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtdi 07 jun 2011, 18:14

Oei, dit gaan veeeel mensen niet leuk vinden! Ze hadden hier of nooit aan moeten beginnen of niet terug moeten draaien. Het kost de staat geld en de ambtenaren raken overwerkt omdat ze teveel verzoekjes binnenkrijgen....
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtdi 07 jun 2011, 18:18

Vreemd als je een auto in eigen beheer sloopt en je stuurt de papieren op voor een vrijwaring ,houden ze zich zelf ook aan het bouwjaar en niet de data van afgifte :shock:

Blijkt maar weer dat het een criminele organisatie is waar je verplicht lid van bent :cry:
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op di 07 jun 2011, 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Yoshi

Die hard

  • Berichten: 370
  • Geregistreerd: do 26 mei 2011, 14:07
  • Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtdi 07 jun 2011, 18:22

Pff dat ze het stopzetten oke, maar ook nog met terugwerkende kracht kan je bijna niet maken...

Alhoewel, volgens mij willen ze dat met die wegenbelastingvrije autootjes van nu (lage co2 etc.) ook doen.
Offline

628CSI

Master

  • Berichten: 689
  • Geregistreerd: di 31 aug 2010, 19:06
  • Woonplaats: Huijbergen

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtwo 08 jun 2011, 14:15

Ik heb gehoord dat deze wagentjes over 3 jaar ook "gewoon"belasting gaan betalen,er schijnen zelfs plannen te zijn om het gehele belastingvrije oldtimer wagenpark 3 maanden per jaar belasting op te gaan leggen.Die neukers in Den Haag zijn druk bezig om heel de bevolking uit te zuigen,net zijn ook de nieuwe plannen bekend gemaakt omtrent de ziektekosten.Zelfs de eerste 20 behandelingen voor fysiotherapie moeten we straks zelf gaan betalen,ik kan door m'n slechte rug niet zonder,maar zal nog spannend worden met m'n WAO uitkering van 1150 Eurie's per maand :devilish: :angry:
Offline

Yoshi

Die hard

  • Berichten: 370
  • Geregistreerd: do 26 mei 2011, 14:07
  • Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtwo 08 jun 2011, 14:42

Wat... belasting voor m'n oldtimer? Dan rij ik persoonlijk met m'n 7-serie hun hele pand omver :evil:
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtwo 08 jun 2011, 15:15

Moet echt niet meer veel gekker worden hier. :devilish:
Geloof dat er ook bij ons nederlanders een keer de grens bereikt is.Plat leggen dat landje hier net als in Frankrijk .Solidair zijn .Boeren ,vrachtwagenchauffeurs alles de a2 op en dicht zetten die hap. :idea:
Dat is volgens mij de enige manier om het uitmelken van de automobilist tegen te gaan. :crybaby:
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtwo 08 jun 2011, 15:21

628CSI schreef:Ik heb gehoord dat deze wagentjes over 3 jaar ook "gewoon"belasting gaan betalen,er schijnen zelfs plannen te zijn om het gehele belastingvrije oldtimer wagenpark 3 maanden per jaar belasting op te gaan leggen.Die neukers in Den Haag zijn druk bezig om heel de bevolking uit te zuigen,net zijn ook de nieuwe plannen bekend gemaakt omtrent de ziektekosten.Zelfs de eerste 20 behandelingen voor fysiotherapie moeten we straks zelf gaan betalen,ik kan door m'n slechte rug niet zonder,maar zal nog spannend worden met m'n WAO uitkering van 1150 Eurie's per maand :devilish: :angry:


kijk, als ze nu gewoon alles tot 86 helemaal belastingvrij maken en vanf dan, met auto's die ouder dan 25jaar zijn, voor 3 maand belasting te laten betalen, dit zou nog wel een goede regeling zijn denk ik
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtvr 22 jul 2011, 20:24

Geachte mevrouw A.Logtenberg-Klomp,

Naar aanleiding van uw schrijven teken ik bezwaar aan tegen het volgende;

U stelt dat i.v.m. een komende wetswijziging per 01-01-2012 de vrijstelling zal komen te vervallen per 26 februari 2012.
De wetswijziging is een afgeleide van het geplande rekeningrijden betreffende de Wet km-prijs
Daarin is opgenomen onder vrijstellingen en ontheffingen;

Art. 2.3

Onder de algemene maatregel van bestuur vast te stellen voorwaarden en beperkingen is van de km-prijs vrijgesteld het rijden met een:
a. bromfiets;motorrijtuig waarvoor ingevolge art. 37, eerste lid, onderdeel a, ten tweede tot en met vierde of c, van de Wegenverkeerswet 1994, het voorzien zijn van een kenteken voor het gebruik van de weg niet is voorgeschreven;motorrijtuig dat v
Freude am Fahren
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtvr 22 jul 2011, 20:44

Ben benieuwd!
Offline

628CSI

Master

  • Berichten: 689
  • Geregistreerd: di 31 aug 2010, 19:06
  • Woonplaats: Huijbergen

Re: Ook mijn auto vervroegd belasting vrij

Berichtvr 22 jul 2011, 23:34

Is in ieder geval ZEER duidelijk,is geen speld tussen te krijgen.

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron