Het is nu zo 05 mei 2024, 22:11


belastingvrij alleenrecht weer voor ons!

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

esther baart

Pro

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 03 dec 2010, 22:17
  • Woonplaats: BORNE

belastingvrij alleenrecht weer voor ons!

Berichtdo 26 mei 2011, 07:26

de waarde van onze auto's is zojuist met 1000 euro of meer gestegen! :!:
de belastingdienst gaat het belastingvrij rijden van nieuwe kleine auto's AFSCHAFFEN!! :smart:
was net op het nieuws!! ook gaan ze weer bpm betalen.
niet te geloven,
greetz esther 8-)
728i OPALGRUN `84
Offline

Bmw e12 driver

Professional

  • Berichten: 1481
  • Geregistreerd: ma 05 okt 2009, 18:33
  • Woonplaats: Berkel

Re: belastingvrij alleenrecht weer voor ons!

Berichtdo 26 mei 2011, 08:35

Zo zie je maar weer hoe corrupt de staat is :devilish: , maar wel mooi voor de waarde van onze auto's :clap: :clap:
Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.
Offline

mark123

Nieuw

  • Berichten: 65
  • Geregistreerd: wo 20 apr 2011, 21:54

Re: belastingvrij alleenrecht weer voor ons!

Berichtdo 26 mei 2011, 09:27

Hopsa, hoewel we het daar natuurlijk niet voor doen. De belastingtarieven zullen voor die kleine gebakjes dan ook niet wereldschokkend hoog zijn.

Leuk voor al die mensen die te zuinig zijn om wat belasting te betalen en straks met een waardeloze auto zitten waar ze zichzelf als origami in moeten vouwen :)
Offline

e23eric

Professional

  • Berichten: 1094
  • Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 23:58

Re: belastingvrij alleenrecht weer voor ons!

Berichtdo 26 mei 2011, 10:38

Las 't ook vannacht... Dit zat er aan te komen, was bang dat ze de oldtimers ook zouden gaan pakken. Daar las ik niks over en daar was ik wel blij mee!
Hopen maar dat ze van de oldtimers af blijven en dat niet een of andere gek in Den Haag verzint dat ze die regeling ook maar moeten gaan intrekken.
Maar ik vind dat de regel moet blijven gelden voor mensen die al zo'n zuinige auto hebben aangeschaft, anders is 't toch asociaal!
Hoewel ik wel het idee heb als ik op MP kijk dat de oldtimermarkt wat verzadigd geraakt is. Er staan er steeds meer te koop en de adv. staan er lang.
Offline

Rts

Die hard

  • Berichten: 364
  • Geregistreerd: di 07 apr 2009, 15:37

Re: belastingvrij alleenrecht weer voor ons!

Berichtdo 26 mei 2011, 13:46

Dit wilde ze toch pas 2013 aanpassen?
BMW 325ia cabrio e30
BMW 528ia E28
Offline

esther baart

Pro

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 03 dec 2010, 22:17
  • Woonplaats: BORNE

Re: belastingvrij alleenrecht weer voor ons!

Berichtdo 26 mei 2011, 15:35

op mp staat ook veel schroot, wij zochten een tijdje geleden, een oldtimer van een taximerk , en hebben er veel bekeken; je wil niet weten hoeveel roest zo'n auto kan hebben :shock: zo van ;waar is de auto?
of ze vragen er idiote bedragen voor :smart: dan denk je; voor dat bedrag heb ook bijna een X6 :D
dan blijven dus die over, die met liefde onderhouden worden.... en lid zijn van een bijbehorend forum..
:glasses:
greetz esther
728i OPALGRUN `84
Offline

e23eric

Professional

  • Berichten: 1094
  • Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 23:58

Re: belastingvrij alleenrecht weer voor ons!

Berichtdo 26 mei 2011, 16:57

Idd, er wordt veel voor gevraagd! de meesten die een oldtimer willen om te profiteren van de regeling hebben er wel 1 heb ik het idee.
Hier in Amsterdam zie je veel sterren met gordijntjes erin rondrijden, geen gezicht... Ouwe roestbakken met nieuwe kentekens!
De meesten durfen een oldtimer toch niet aan en kiezen voor een zuinige auto en gelijk hebben ze denk ik als 't om de portemonnee gaat.
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: belastingvrij alleenrecht weer voor ons!

Berichtvr 27 mei 2011, 18:59

Als zo'n oldtimer er al afgeragd bijstaat maakt het niet meer uit dat er iemand nog een jaar in kan rondtreuzelen. Misschien twee jaar met een pietje plak apk en wat ingescheten plaatjes :P Die gebakjes koopt echt geen liefhebber meer. zijn dus na twee jaar waardeloos
De mooie oldtimers zijn of blijven in handen van hobbyisten en liefhebbers bouwen zelf een wat mindere wagen weer op.
De belastingvrijstelling gaan ze misschien koppelen aan een verzekering voor 8000 km per jaar. In Duitsland kun je alleen een oldtimer kenteken krijgen als de wagen in nette staat verkeert en periodiek correct is, dwz 18"velgen en ander tuning spul van deze tijd zorgt ervoor dat de wagen niet wordt gezien als een klassieker. Zelfs LPG kan je alleen met een periodiek correcte venturi installatie als oldtimer rijden daar .
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: belastingvrij alleenrecht weer voor ons!

Berichtza 28 mei 2011, 18:26

Street legal schreef: In Duitsland kun je alleen een oldtimer kenteken krijgen als de wagen in nette staat verkeert en periodiek correct is, dwz 18"velgen en ander tuning spul van deze tijd zorgt ervoor dat de wagen niet wordt gezien als een klassieker.


hoop ik da ze da in nederland nie invoeren.........ken ik mn e23 weer origineel maken :crybaby: :crybaby:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten