Het is nu zo 28 apr 2024, 21:07


BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

BMWim

Moderator

  • Berichten: 2872
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:15
  • Woonplaats: 's Gravenmoer

BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 09:18

Oldtimers > 1986 toch belastingvrij !


http://www.nu.nl/auto/2665227/oldtimers ... -vrij.html
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 09:25

Wel komt de grens op termijn op 30 jaar en ouder te liggen. Nu is die grens 25 jaar. :roll:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Yenice

Pro

  • Berichten: 112
  • Geregistreerd: zo 12 dec 2010, 19:53

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 10:19

Het schijnt dan zo te zijn dat de auto's van het bouwjaar 1987 pas in 2017 belastingvrij worden.

Ik ben benieuwd, even afwachten en kijken wat er in de wetboeken definitief gedrukt gaat worden.
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 11:53

Het is in ieder geval al iets!
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

esther baart

Pro

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 03 dec 2010, 22:17
  • Woonplaats: BORNE

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 12:17

HA, nog een reden om PVV te stemmen........ :sneaky:
greetz esther 8-)
728i OPALGRUN `84
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 13:00

of dat ze niets beters te doen hebben in Denhaag :mrgreen:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 13:05

De hogere bijtelling voor de zero emission auto's is van de baan. Dus nog maar even afwachten wat ze nu met de oldtimers gaan doen. Vind eigenlijk dat er eens gekeken moet worden naar die afgetrapte diesel "oldtimers" , die zouden met een goede emissie test allemaal van de weg gehaald kunnen worden. Zo blijft de hobbyist in staat om te hobbyen en worden de opgelapte ram en rausbakken zsm weg gedaan. Edit BMWim XXXXXXXXXXX (onnodig beledigend jaap ! ). Ook hier een simpele oplossing, altijd eerste APK bij de RDW na import.Zo ga je omkatten tegen en voorkom je dat een van ons de l.l is als ie in een verkeerscontrole komt en te goede trouw een oldtimer heeft gekocht. Hoorde via iemand bij de RDW dat ze veel identiteit/ kenteken registraties moeten doen voor slopers die nooit rendabel gerestaureerd kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door BMWim op vr 11 nov 2011, 16:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Belediging "helmonder"
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 16:29

ik zou voor een systeem zijn als in duitsland, alleen orignele oldtimers in orignele staat belastingrij. waar dat verhaal over emmissie vandaan komt weet ik niet. maar waarom zou je adiesels niet wegenbelastingvrij laten? er zijn erg veel land rover liefhebbers en die hebben bijna allemaal een diesel. als die niet meer belastingvrij worden, ben je veroordeeld tot een v8 en dat wil niet iedereen (3.5 liter met 120pk)

en lpg mag, maar alleen met een tijdscorrecte instalatie.

volgens mij zijn onder de mercedes rijders meer "profiteurs" (mensen die oldtimer als daily gebruiken en er geen andere naast hebben) dan onder de bmw- rijders. het is al een hele tijd geleden dat ik een belastingvrije mercedes heb gezien waar niet een sterke diesel of gas-lucht achter hing. het zou mischien ook wel iets zijn als je alleen maar een wegenbelastingvrije auto mag hebben als je er ook eentje bij hebt waar je wel wegenbelasting voor betaald. De meest mensen die de oldtimer als hobbyauto hebben, hebben er ook al een nieuwere auto naast. als je er geen nieuwere auto naast hebt, gewoon voor 1 auto wegenbelasting betalen.
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 17:36

ik vind dat een oldtimer op originele brandstof moet gaan lopen....
dus al die lpgers eruit :Peace: :Peace:
dan ben je een liefhebber...en word er met een benzine auto die 1 op 3 loopt,niet dagelijks mee gereden....

en ik vind een 1e belasting auto erbij niet erg....dat zou ook een goeie optie zijn.....
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Mike

Moderator

  • Berichten: 1840
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 19:04
  • Woonplaats: Amersfoort

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 17:51

Beter de regel zo dat de auto 25 jaar in Nederland belasting moet hebben betaald.
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 17:53

nee..............want dan moet ik mn b10 alpina look omkatten :mrgreen: :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Yenice

Pro

  • Berichten: 112
  • Geregistreerd: zo 12 dec 2010, 19:53

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 17:58

Ach de meeste kijken naar hun eigen voordeel ermee.

Iemand met een originele Nederlandse auto, stemt voor 25 jaar lang belasting betalen.
Iemand met een '87er voertuig, wil dat de vrijstelling voor oldtimer verder gaat.
Iemand die net een dure e32 heeft gekocht, vindt wellicht dat de fictieve grenzen gesloten mogen worden.

Maar we moeten maar afwachten wat ze definitief gaan beslissen.
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 17:59

ben ik het niet mee eens, de regel is ooit ingevoerd om het voor liefhebbers mogelijk te maken hun oude auto's op de weg te houden. Hoeveel mrb er al is betaald, is helemaal niet ven belang. Dan zou ongeveer 80 procent van de oude bmw's niet meer belastingvrij zijn denk ik.

ik denk dat het beste is om gewoon als enige beperking te zeggen dat je minimaal voor 1 mrb moet betalen, gewooon zelfde als met oldtime rverzekeringen, gewoon 1 in normale verzekering dan mag je de rewst in oldtimer verzekering.
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 18:03

Als de liefhebbers de diesel ook onderhouden en dus zonder zwarte pluimen rondrijden zullen ze ook de uitlaatgastest probleemloos doorstaan. de onrendabel te repareren daily gebakjes zijn dan snel verdwenen.
Die duitse regels zijn erg lastig, een tijdsgerelateerde lpg wil je niet op je injectie ivm backfire, en het verlagen of het monteren van een set velgen ( denk maar eens aan dure TRX banden die je niet wilt) kan de orginaliteit al zo veranderen dat de keurmeester hem niet als oldtimer wil goedkeuren, en misschien die keurmeester in een andere plaats weer wel(willekeur). Ik heb in Duitsland al meerdere mensen gesproken, die willekeur ondervonden en problemen met de tijdsgerelateerde accessoires. Zoals een Alpina stuur van Het juiste model maar gemaakt in 1989 en dus niet accoord.
Als iedereen er een extra voertuig bij moet hebben moet ik als lease rijder er nog een auto bijkopen? Mijn auto is als oldtimer verzekerd doordat ik een motor bij dezelfde maatschappij heb verzekerd. Anders had het mooi niet gekund, want mijn eerste auto is een lease wagen en staat dus niet op mijn naam.
Ik denk dat je met een goede uitlaatgas test de liefhebbers niet belast, maar de veelrijders dwingt tot goed onderhoud en dus vanwege de kosten daarvan een modern wagentje gaan rijden.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtvr 11 nov 2011, 18:18

er zij nniet zoveel auto's die alleen op trx'en zijn ge;everd hoor. en ik kan je vertellen dat een oude land rover diesle (oude perkins bijvoorbeeld) bijn aaltijf rookt. tock gek dat een e9 waar ze het dak vanaf hebbe gezaagd wel een h gutachten krijgt.
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtza 12 nov 2011, 10:26

Beter iets dan niets. Volgens mij levert het afschaffen qua geld niets op. De wegenbelasting betaal je bij dagelijks gebruik echt wel terug in brandstofaccijns en onderhoud. Dagelijks een oldtimer rijden (veel kilometers) is echt niet goedkoop.

@ Jaap

Over twee jaar zie je weinig van die rokende diesels terug. Als je die dagelijks rijdt op de manier waarop de mensen ze hier in de omgeving zie rijden dan verdwijnen die vanzelf. Veel rijden, geen onderhoud.

undifined1 schreef: als die niet meer belastingvrij worden, ben je veroordeeld tot een v8 en dat wil niet iedereen (3.5 liter met 120pk).


Nee hoor.
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtza 12 nov 2011, 11:20

daar heeft u wel een punt zero, dat die mensen die dagelijks in oude diesels rondkachelen er over een paar jaar toch niet meer zijn.

maar over die oude land rovers? u bedoeld zeker dat er ook nog een 2.25 benzine is geweest? volgens mij zijn die ook niet vooruit te branden. Maar dat weet ik niet uit eigen ervaring.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: BREAKING NEWS ! MOTORRIJTUIGEN BELASTING

Berichtza 12 nov 2011, 11:33

De FEHAC onderhandelt met het ministerie
Lees de toekomst van de oldtimer

viewtopic.php?f=33&t=6029

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast