Het is nu ma 29 apr 2024, 00:09


Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Kenny

Pro

  • Berichten: 142
  • Geregistreerd: za 09 jan 2010, 03:37
  • Woonplaats: Budel

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtzo 13 jan 2013, 21:11

EURO-"diep onder het vriespunt" uiteraard, dan hebben we ook na volgend jaar, ondanks minder oldtimers, tenminste toch nog kans op een "goeie zomer" :!:
Aan mij zal het niet liggen :sneaky2:
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtzo 13 jan 2013, 22:14

jaja :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtma 14 jan 2013, 00:17

Op zo'n ding zou ik wel eens een kijkje willen nemen. :clap:
Offline

Kenny

Pro

  • Berichten: 142
  • Geregistreerd: za 09 jan 2010, 03:37
  • Woonplaats: Budel

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtma 14 jan 2013, 11:56

door RobertF op ma 14 jan 2013, 00:17

Op zo'n ding zou ik wel eens een kijkje willen nemen.


Wees welkom, je vindt ons nog tot eind van de maand in de Golf van Mexico, een kleine 180mijl ZuidWest van Fourchon (Louisiana). Een weekje of drie later voor een maand lang in Palermo en dan voor langere tijd offshore Dampier (Western Australia) 8-)

Gelukkig zijn de brandstofprijzen nergens op deze plekken zo achterlijk hoog als in Nederland, dus ook met een e23 best te doen ;)

Of zullen we toch maar gewoon on-topic blijven?
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtma 14 jan 2013, 12:35

:lol:


is maasvlakte 2 teklein voor die schuit ? :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtma 14 jan 2013, 14:40

Heb jij daar internet?

(Satteliet internet is een dure hobby namelijk)
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtma 14 jan 2013, 14:42

Je zit in de buisjes. Grappig. Mijn stiefvader moest daar vroeger omheen cirkelen.
Laatst bijgewerkt door zerotolerance op ma 14 jan 2013, 15:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Offline

Kenny

Pro

  • Berichten: 142
  • Geregistreerd: za 09 jan 2010, 03:37
  • Woonplaats: Budel

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtma 14 jan 2013, 14:50

door RobertF op ma 14 jan 2013, 00:17

Op zo'n ding zou ik wel eens een kijkje willen nemen.


Ik zal een "persberichtje" posten als we ooit weer eens naar Rotterdam komen :)

is maasvlakte 2 teklein voor die schuit ?


Daar liggen we regelmatig in het Calandkanaal voor R&M op de palen tegenover de petroleumsteigers, naast de kraanbakken van Heerema. Die locatie is net diep en ruim genoeg voor ons...

Heb jij daar internet?

(Satteliet internet is een dure hobby namelijk)


Ja hoor, gewoon permanente verbinding. De offshore zit nog niet zo heel diep in de crisis hoor, al zijn die astronomische benzineprijzen in Nederland toch echt niet onze schuld. Die zijn nog altijd te wijten aan onze lei(j)ders in Den Haag :devilish:

Nu weer terug naar de MRB-perikelen dan maar ??? :roll:
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtma 14 jan 2013, 15:20

Ik vind leukere discussies dan het hele MRB verhaal.
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtma 14 jan 2013, 20:18

Ja... Dit snap ik ook niet... Hoe ver kun je afdwalen...
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

Kenny

Pro

  • Berichten: 142
  • Geregistreerd: za 09 jan 2010, 03:37
  • Woonplaats: Budel

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtwo 16 jan 2013, 08:53

Zoveel collega's, zoveel hobby's, zoveel meningen....

Hierbij een link naar de site van L&L Landcruisers, ook zij worden getroffen, maar lijken wat meer "vertrouwen" te hebben:

http://www.lenl.eu/services/nieuwe-oldtimer-regeling
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtwo 16 jan 2013, 10:05

De oude/overgangsregeling is een goede regeling. Als je 1000/jaar voor je 524TD moet betalen dan denk je er wel over na of dat de ideale woon/werkverkeer auto is.
Offline

Kenny

Pro

  • Berichten: 142
  • Geregistreerd: za 09 jan 2010, 03:37
  • Woonplaats: Budel

Re: Brief aan staatssecretaris Weekers t.a.v. oldtimers

Berichtwo 16 jan 2013, 12:55

Persoonlijk denk ik ook dat de oude regeling misbruikers en liefhebbers al meer dan voldoende zal scheiden. Al vraag ik me wel af of het eerlijk is om nu te oordelen over de rechtvaardigheid van een brandstoftoeslag op de latere oldtimers? Zoals Lenoir al stelt is een 524td voor een nu 20 jarige, over 10 jaar natuurlijk net zo goed een liefhebbers oldtimer als een e24 type-1 voor iemand die nu 50 is...

Als "communistisch Nederland" in mijn ogen dan toch perse zijn zin moet hebben vwb verdere indamming, dan zou de bestaande regeling nog uitgebreid kunnen worden met een max aantal kilometers voor alle oldtimers (vracht- en gewone auto's) per jaar.

Mijns inziens is dat voor de liefhebber vele malen eerlijker dan een dagenkaart. Want waarom zou je je hobby niet dagelijks uit mogen voeren, een voetballer mag immers ook iedere avond een balltje trappen en aan linkse hobby's als theatervoorstellingen bezoeken, vogels kijken, of wandelen op de Veluwe zit toch ook geen maximum?

Een 6000 kilometer grens die wordt gecontroleerd tijdens de jaarlijkse (eventueel verscherpte) APK, zoals ook veel verzekeraars die stellen, zou wat mij betreft een prima maximum zijn. Het belemmert de liefhebber niet om zijn hobby uit te oefenen (dagelijks sleutelen/testen, wekelijks naar meetings of zelfs op vakantie kan nog gewoon), het bant de forenzen uit en is zonder verdere (dure) uitbreidingen van administratie apparatuur goedkoop te controleren. Verder kan men ook gelijk ophouden te zeuren over de dieselrijders, want bij zo weinig km's per jaar zet dat ook geen zoden meer aan de dijk (alsof het dat
Vorige

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron