Het is nu ma 29 apr 2024, 03:42


Overleg mislukt!

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Fletch

Pro

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: wo 23 mei 2012, 16:20

Overleg mislukt!

Berichtwo 17 apr 2013, 15:21

http://www.knac.nl/2013/04/15/overleg-mrb-vrijstelling-oldtimers-mislukt/

Een handje vol organisaties en 1 staatssecretaris........................en die zegt nog nee ook de oetlul!
Fl(e23)tch

Ik zou het met je eens kunnen zijn.....maar ja dan hebben we allebei geen gelijk!
Offline

ebuy

Pro

  • Berichten: 210
  • Geregistreerd: do 22 sep 2011, 21:24
  • Woonplaats: Klazienaveen.

Re: Overleg mislukt!

Berichtwo 17 apr 2013, 19:28

Debat financi
Zolang het rammelt heb je het nog , als het rammelen stopt ben je iets kwijt......
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Overleg mislukt!

Berichtwo 17 apr 2013, 21:51

Leuk en aardig, maar die 30dagen kaart gaat niet gratis worden, die moet je dus eerst kopen a min 100 euro.
Kwart tarief zou een drama zijn voor de echte liefhebber met meerdere auto's
Auto's van voor 74 zijn er nauwelijks en wie ze heeft rijden er volgens mij nooit meer mee dan 30 dagen.

Weekers en consorten hebben duidelijk in de gaten, beetje laat maar ja, dat als ze het geheel afschaffen er veeeeeel inkomsten verloren
gaan worden en de mensen in deze branche nu al in de rij staan voor een uitkering. Dus zullen ze moeten versoepelen en op zo'n manier, dat iedereen
er nog net mee uit de voeten kan, zodat men toch blijft rijden, apk verzekering en vooral onderhoud te plegen. En zo alles nog doorhobbelt.
Dat er een daling komt in de gehele branche vinden zij nodig en dat gaat dus ook zo gebeuren.

Nieuwe liefhebbers worden er niet meer geboren in elk geval, logisch ook, wie wil er nu in een 40 jaar oude prius of spark rijden.... tegen die tijd vliegen we en zijn we trouwens dood ook :)
Offline

stefaanv01

Pro

  • Berichten: 102
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 10:04
  • Woonplaats: Aalst, Belgie

Re: Overleg mislukt!

Berichtdo 18 apr 2013, 10:32

Man man man, wat voor toestanden daar bij jullie in Nederland zeg,

bij ons in Belgie is de kogel al lang door de kerk en komt de nieuwe regeling er vanaf 1 juni

http://www.senaat.be/www/?MIval=/Vragen ... 69&LANG=nl

concreet wil dit zeggen dat alle huidige limitaties wegvallen (met uitzondering van het woon werk verkeer wat mij logisch lijkt)

Dit is de huidige situatie tot 1 juni :

http://www.wegcode.be/actueel/recente-w ... -oldtimers
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Overleg mislukt!

Berichtdo 18 apr 2013, 10:49

Stefaan, uit je eerste stuk is nou niet echt duidelijk hoe de situatie zal worden na 1 juni. Verder valt me op dat de aantallen i.v.m Nederland wel heel laag zijn;

o Ruim 135 000 benzineauto
Freude am Fahren
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: Overleg mislukt!

Berichtdo 18 apr 2013, 13:32

Ik vind dat idee van van Vliet nog zo slecht niet. Gewoon laten kiezen voor 30 dagen kaart of 25 procent regeling.

Maar ik blijf er bij dat voor de oldtimers er een mogelijkheid zou moeten komen dat je gewoon voor 1 dag belasting kunt betalen. Mensen die bijvoorbeeld 10 auto's hebben, zullen dan voor alle 10 auto's een 30 dagenkaart moeten aanschaffen, terwijl ze waarschijnlijk niet met alle 10 autos 30 dagen gaan rijden.
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Overleg mislukt!

Berichtdo 18 apr 2013, 15:13

het gaat zometeen nog meer kosten dan het volgens weekers op gaat opbrengen zoals bijna alle ideeen in NL ,dan kan hij bij hunzelf en alle andere die bonnusen opstrijken en veel te veel verdienen het tekort ophalen met de pet rond :twisted:
en het koningshuis niet uitgezonderd :idea: :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

stefaanv01

Pro

  • Berichten: 102
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 10:04
  • Woonplaats: Aalst, Belgie

Re: Overleg mislukt!

Berichtdo 18 apr 2013, 18:12

Hoi Cees,

Om even terug te komen op je vraag/opmerking :

Wat de aantallen betreft, dit zijn enkel de wagens die speciifiek met een O-nummerplaat ingeschreven staan, dus kunnen er nog wel andere
wagens zijn die met een normale nummerplaat rondrijden en hier niet in vermeld staan.

Wat de huidige vereisten zijn om met een O-plaat te rijden :

voertuigen die meer dan 30 jaar in gebruik zijn en die slechts uitzonderlijk op de openbare weg komen

Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Overleg mislukt!

Berichtdo 18 apr 2013, 18:15

Ok, duidelijk. Welke regeling er in Nederland dan ook gaat komen, ze staan schril contrast met de omliggende landen.
Freude am Fahren
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: Overleg mislukt!

Berichtdo 18 apr 2013, 19:10

Mmmm... misschien de bimmer in Belgi
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Overleg mislukt!

Berichtdo 18 apr 2013, 19:10

@(tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km);

Dit was ook wel typies belgs ,net als zo de tol heffing geheven gaat worden :twisted:

de belgse regeling is nog steeds te aantrekkelijk voor hier! en dan bedoel ik dagelijks gebruik :roll:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Overleg mislukt!

Berichtvr 19 apr 2013, 18:42

Als trotse bezitter van een kleine collectie van 5 totaal verschillende oldtimers, maak ik me ernstig zorgen over uw plannen betreffende de MRB vrijstelling.
Van een Cadillac uit 1958 als oudste tot een Landrover uit 1982 als jongste heb ik de afgelopen jaren bij elkaar weten te sprokkelen. Mijn grootste passie ligt bij het opknappen van deze pracht bolides. Vrijwel elk vrij moment ben ik daarmee bezig.

Recentelijk kwam in het nieuws dat het overleg tussen u, heer Weekers, en de oldtimer belangenbehartigers stuk was gelopen. Ik las dat u een voorstel had wat later als optie 3 naar buiten werd gebracht. Ik ben toen aan het rekenen geslagen en kwam tot de conclusie dat deze optie 3 mij in de huidige situatie 7359 euro per jaar zou gaan kosten. Ja, u leest het goed, zeven duizend drie honderd en negenenvijftig euro! Ik ben daarvan zo geschrokken dat ik alle andere opties niet meer durf door te rekenen.

Ik zie mezelf toch echt als die
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

BM_Whale

Die hard

  • Berichten: 331
  • Geregistreerd: vr 19 nov 2010, 23:31
  • Woonplaats: Helmond

Re: Overleg mislukt!

Berichtvr 19 apr 2013, 21:08

Volgens mij wordt het tijd voor een 'slimme regeling'. Wat mij een beetje verbaasd is dat alle alternatieven uitvoerbaar moeten zijn door alleen de belastingdiens. Met een beetje hulp van de verzekeringsmaatschappijen worden twee belangen gediend.

De liefhebber heeft een gewone auto (jonger als 25 jaar) en betaald daarvoor MRB en de volle mep voor de verzekering. Daarnaast is er een oldtimer die met zijn verzekering gekoppeld is aan de eerste auto. Die kennis is voor de verzekering belangrijk (want dan weet je dat je altijd de verzekeringspenningen opstrijkt voor 20.000 plus per jaar) en een liefhebbersauto die voor minder geld verzekerd kan worden.

Diezelfde kennis (twee verzekeringen, 1 adres, 1 gezin kan door de belastingdienst gecheckt worden en vrijgegeven richting verzekering. Combinatie goed/niet goed. Persoonlijke gegevens hoeven niet gedeeld te worden, namen opgeven aan de verzekering moet je toch)

Huidige vrijstellingsregeling handhaven voor al deze gevallen.
Geen eerste auto, volle mep betalen voor MRB en verzekering.

Waarom onze volksvertegenwoordigers dit niet passend krijgen is voor mij een raadsel.
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: Overleg mislukt!

Berichtvr 19 apr 2013, 21:20

Dus dan koop je een auto voor de vrouw en zelf rij je dagelijks belastingvrij met je grote oldtimer. Klopt ook niet echt...
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Overleg mislukt!

Berichtvr 19 apr 2013, 23:02

BM_Whale schreef
Waarom onze volksvertegenwoordigers dit niet passend krijgen is voor mij een raadsel.


Omdat het 153 milj moet opbrengen

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron