Het is nu zo 28 apr 2024, 20:45


Email naar WEEKERS mbt MRB

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

pp!

Pro

  • Berichten: 184
  • Geregistreerd: do 02 jul 2009, 18:34
  • Woonplaats: A'dam

Email naar WEEKERS mbt MRB

Berichtza 20 apr 2013, 08:45

/lees dit even door, persoonlijk ( al dan niet met knip & plakwerk :)) een mail naar Bashir & Weekers sturen, met een cc naar Telegraaf enz. doet wonderen!
weet net zoals jullie dat FEHAC, KNAC, ANWB enz. NIET namens de ECHTE liefhebbers spreken.
ze gaan die 153 miljoen echt niet halen zo!


http://landrover.startpagina.nl/prikbor ... g-16502118
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: Email naar WEEKERS mbt MRB

Berichtza 20 apr 2013, 09:16

Goed idee! ik zal ook eens een mail sturen. Met al die zware diesels bij de LandRover wereld, vallen de klappen daar natuurlijk nog dubbel zo hard als hier, de overheid maakt gewoon alles kapot, maar het ergste is nog dat ze zo veranderlijk zijn, ze kunnen nu wel zeggen dat de regeling blijft zoals ie is, maar het vertrouwen is toch weg, de overheid kan het volgend jaar wel weer veranderen.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Email naar WEEKERS mbt MRB

Berichtza 20 apr 2013, 10:25

Ik heb hem dit geschreven en ook aan mevr. Nepperus VVD

Geachte heer Weekers.
Ik bezit al meer dan 40 jaar oldtimers. Ik denk dus dat ik de scene ken. De branche is nu al de nek om gedraaid met grote gevolgen terwijl het voor de fiscus nog niets heeft opgeleverd, in tegendeel het kost miljoenen.
U wilt 153 milj aan MRB ophalen. Ik zeg u, een utopie. De mensen zullen hun auto
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: Email naar WEEKERS mbt MRB

Berichtzo 21 apr 2013, 20:51

Nou de mail naar Weekers is onderweg hoor :D :D

Uiteindelijk komt het er op neer dat het kwartstarief gewoon moet gaan gelden voor elke auto ouder dan 30 jaar, de brandstof toeslag kan met behulp van wat extra inkomsten op 50% uitkomen.

Nadeel is dat echt belasting vrij niet meer bestaat, maar een kwarts tarief is voor de echte liefhebber zeker op te hoesten.

extra centjes om dit te bekostigen kunnen opgehaald worden door :

Motoren, bussen, bedrijfswagens en vrachtauto's (uitsluitend particulier gebruik) te belasten met een vast tarief, boten te laten betalen, oude kentekens te verkopen, eventueel nieuwe wens kentekens te verkopen en het lage schorsings tarief te verhogen naar 50 Euro.

Zo help je de markt niet naar de kloten, je bezit blijft wat waarde vaster, er blijft een continue nieuwe stroom oldtimers komen uit de bijna oldtimer jaargangen , diesel en lpg wordt ontmoedigd maar niet onbetaalbaar en heel belangrijk de "oldtimer alliantie" een oor aan genaaid :sneaky2: :sneaky2:
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Email naar WEEKERS mbt MRB

Berichtvr 26 apr 2013, 12:41

Stuur F.Weekers een mailtje met wat deze regeling voor jou betekend
http://www.fehac.nl/actueel
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Email naar WEEKERS mbt MRB

Berichtvr 26 apr 2013, 12:55

met wat er nu speelt kun je beter met zijn allen een mailtje sturen datie op kan rotten ,de vuile hypocriet ,leugenaar ed :twisted:

@Farshad Bashir van de SP, woordvoerder fiscale zaken en verkeer. Hij heeft al een aantal malen laten zien dat hij voor het belang van de oldtimerliefhebber opkomt!

na gisteren bij de algemene/belasting controle meegekeken te hebben en van de 6 mercedesen 5 er met een 190/200 D reden en waarvan 1 een 500sec was!! Nu snap ik gelijk waarom Fartshshit zich zo inspant :twisted: zou die zelf ook zo'n roetbak rijden :mrgreen: :P
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op za 27 apr 2013, 00:30, in totaal 1 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Email naar WEEKERS mbt MRB

Berichtza 27 apr 2013, 00:00

Dit is het antwoord wat ik kreeg

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!

Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten