Switch to full style
Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
Plaats een reactie

Ga ik de 120 euro per jaar betalen voor mijn oldtimer?

Ja
71
89%
Nee
9
11%
 
Totaal aantal stemmen : 80

Re: Gevolgen regeerakkoord

do 25 apr 2013, 16:50

maar nogmaals...in duitsland moet een oldtimer ook zo zijn,zoals ie van fabriek rolde,met modificatie uit die tijd!!!
zelfs mn mercury voldoet niet aan die eisen..met mn 22 inch velgen!!!

een e23 is ook nooit gelevert met een dieselblok..
een e28 met lpg ook niet..
een CHEVY VAN ook niet!!!

dus ja...tis fuck..ook voor mij...best wel veel geld uitgegeven aan mn van...dus das foetsie..
maar aan de andere kant...echte autos verkoop je toch wel...in t buitenland..dus daar gaat mn VAN heen..
of een 1972er kenteken erop!! of hij word plots weggehaald...brand af of zoiets!!! :mrgreen:
toch verzekerd voor 11.000

Re: Gevolgen regeerakkoord

do 25 apr 2013, 20:01

ook in duitsland betalen ze MRB: voor auto's ouder dan 30 jaar (en ook ouder dan 40 !)& die voldoende aan de eisen van cultureel erfgoed die krijgen een H kenteken en betalen 190

Re: Gevolgen regeerakkoord

do 25 apr 2013, 21:14

dan is voor een vrij grote groep onze regel nog soepeltjes :lipssealed: :P

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 08:30

jep..da klopt!!
en das wel een goed iets vind ik...ook als je aanpassingen doet,moet dat op de papieren staan!!

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 10:15

wat velgen/motoren betreft gaan er zat de mist in dan :mrgreen:

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 10:55

voor duitsland ook prima trouwens vind ik zelf, voorbeeld: van die chinese velgjes 4 stuks voor 100

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 11:49

Nu bij LPGSHOP.NL


Laat voor het eind van dit jaar uw installatie op nette wijze demonteren en verziek het milieu waar het allemaal om begon toch !!!!!!!!!!!????????
Dus brieven schrijven aub naar de heren in den Haag,lpg is de schoonste brandstof in de oldtimer.


Mvrgr. Stefan/LPGSHOP.NL

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 11:49

Nu bij LPGSHOP.NL


Laat voor het eind van dit jaar uw installatie op nette wijze demonteren en verziek het milieu waar het allemaal om begon toch !!!!!!!!!!!????????
Dus brieven schrijven aub naar de heren in den Haag,lpg is de schoonste brandstof in de oldtimer.


Mvrgr. Stefan/LPGSHOP.NL

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 12:00

LPG IS DE SCHOONSTE BRANDSTOF IID :disgust:

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 12:13

Millieu = een nieuw woord voor belastingen innen ,niets meer en niets minder kijk maar eens op je energie nota
Er is sinds een tijdje het woordje fijnstof

Maar Wax als ik een setje BBSen 17inchen van een E39 op een E23/E24 kwak zou dat volgens de DE oldtimer regeling dan niet mogen :P

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 12:32

Het gaat erom wat ten rijde van de productie van de e23 verkrijgbaar was en dat was geen 17 inch
Er was wel 16 inch Alpina toen der tijd. Ik had ze op mijn e28 en de enige die 50-iger serie banden leverde was toen Pirelli en

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 15:47

precies, die 17" BBS (heb ik er ook op liggen) mogen in duitsland niet, mits je een H Kenteken wil hebben.
Maargoed: voor de keuring de 14" erop en daarna wisselen kan wel :mrgreen:

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 16:00

originele voor BMW gemaakte wielen ,en dan mag het niet :twisted: zou het begrijpen met autostyle wielen of andere meuk :P

dan zou ik nog een set wielen moeten aanschaffen voor alleen keuren ,heb er al zoveel :mrgreen: :P


nee die regel mogen ze schrappen :twisted:

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 16:54

laten we het niet moeilijker maken dan het is....het merendeel van de belastingvrij rijder, rijdt belastingvrij omdat het goedkoper is. gewoon dagelijks met een 'oldtimer' rijden op lpg of diesel omdat het in de portemonnee scheelt. Men rijdt geen LPG omdat het milieuvriendelijker is. we hebben er jaren plezier van gehad en nu is dat voorbij...jammer maar helaas. zo was het ook met het grijs kenteken ! jarenlang plezier/misbruik gemaakt en ze schaffen het af....een tijdje gemor en geklaag en we gaan gewoon weer door met ons leventje ! Ook ik heb me daar schuldig aan gemaakt, een Mitsubishi Pajero op grijs kenteken, een 728i op LPG (wat liep de beroerd op gas...), niks aan de hand. de echte liefhebber heeft er wel 120 euri voor over en ja misschien mag ie niet rijden tijdens de wintermaanden, maar een ECHTE liefhebber rijdt zijn gewaardeerde oldtimer niet door de pekel in de winter. Het is al vaker gezegd : gas is om op te koken en diesel is voor tractoren/vrachtwagens. Dat er bedrijven verdwijnen door deze regel is jammer, maar ook zij wisten dat mensen die een lpg installatie inbouwen in een Mercedes of BMW of welk eender grote 25 jaar oud barrel, deze dagelijks rijden en daar hebben ze ook goed aan verdiend !

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 16:57

+100
helemaal mee eens!!

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 17:30

+101 :lol:

@zo was het ook met het grijs kenteken ! jarenlang plezier/misbruik gemaakt en ze schaffen het af


he das mijn text :mrgreen: :P :lol:

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 18:18

Veel mensen die als hobby zon auto hebben, zullen zich hier in kunnen vinden, mensen die maaar weinig rijden, rijden in de winter al helemaal niet, en die 120 euro wordt gewoon afgetikt. De groep die hier echt onbedoeld de dupe van is, is de groep mensen met een oude Land Rover oid op diesel, die gaan nu dik betalen terwijl ze maar amper rijden meestal, dat is het ergste aan deze regeling.

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 18:42

dat zijn er eerder honderden dan duizenden....je kunt het nooit voor iedereen goed doen

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 19:10

undifined1 schreef:Veel mensen die als hobby zon auto hebben, zullen zich hier in kunnen vinden, mensen die maaar weinig rijden, rijden in de winter al helemaal niet, en die 120 euro wordt gewoon afgetikt. De groep die hier echt onbedoeld de dupe van is, is de groep mensen met een oude Land Rover oid op diesel, die gaan nu dik betalen terwijl ze maar amper rijden meestal, dat is het ergste aan deze regeling.



Tja wat de regering steeds weer oppert ,de vervuiler betaald :twisted:

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 19:22

In dat geval... moet benzine zwaarder belast worden dan lpg.

Re: Gevolgen regeerakkoord

vr 26 apr 2013, 19:36

volgens de regering niet :P

Re: Gevolgen regeerakkoord

za 27 apr 2013, 22:38

Mooie stunt;

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 3912666949

Re: Gevolgen regeerakkoord

zo 28 apr 2013, 04:09

RoVer8772 schreef:laten we het niet moeilijker maken dan het is....het merendeel van de belastingvrij rijder, rijdt belastingvrij omdat het goedkoper is. gewoon dagelijks met een 'oldtimer' rijden op lpg of diesel omdat het in de portemonnee scheelt. Men rijdt geen LPG omdat het milieuvriendelijker is. we hebben er jaren plezier van gehad en nu is dat voorbij...jammer maar helaas. zo was het ook met het grijs kenteken ! jarenlang plezier/misbruik gemaakt en ze schaffen het af....een tijdje gemor en geklaag en we gaan gewoon weer door met ons leventje ! Ook ik heb me daar schuldig aan gemaakt, een Mitsubishi Pajero op grijs kenteken, een 728i op LPG (wat liep de beroerd op gas...), niks aan de hand. de echte liefhebber heeft er wel 120 euri voor over en ja misschien mag ie niet rijden tijdens de wintermaanden, maar een ECHTE liefhebber rijdt zijn gewaardeerde oldtimer niet door de pekel in de winter. Het is al vaker gezegd : gas is om op te koken en diesel is voor tractoren/vrachtwagens. Dat er bedrijven verdwijnen door deze regel is jammer, maar ook zij wisten dat mensen die een lpg installatie inbouwen in een Mercedes of BMW of welk eender grote 25 jaar oud barrel, deze dagelijks rijden en daar hebben ze ook goed aan verdiend !



Mensen zoals jij snappen niet dat er mensen zijn met een mooie amerikaan van 15.000 euro met het aller mooiste geluid wat er is, een V8 op diesel.
Deze groep rijdt echt niet omdat het goedkoop is, als men dat niet snapt houdt het op. Vindt het inderdaad niet erg om 120 euro af te tikken voor de
10 dagen dat ik ermee rij per jaar, maar om nu 2867 euro te betalen........

Zet hem de komende 9 jaar wel op blokken, elke maand een rondje sturen en maar laten draaien. Standkachel aan in de winter, kan ik er nog slapen ook :)

Re: Gevolgen regeerakkoord

zo 28 apr 2013, 09:14

@ErikAnton:

Je moet naar het geheel kijken en niet reageren omdat JIJ een Amerikaan met dieselmotor hebt.
Ik zeg ook niet dat iedereen met een oldtimer van deze regeling gebruikt maakt omdat het goedkoop is, het GROS doet dit wel en de DUIZENDEN mercedessen en andere diesels van 25 jaar of ouder zijn niet aan te slepen, kijk maar eens op de 2ehands auto websites. Feit blijft dat er gigantisch veel misbruik wordt gemaakt van deze regeling en daar moest iets aan gedaan worden, zo simpel is het. Dat de heren in Den Haag eerst doen alsof het een milieu kwestie is en vervolgens blijkt dat het om 153 miljoen binnen te halen is niet zo'n slimme zet van ze geweest. Dat er mensen zijn met een belastingvrije diesel is bekend, maar hoeveel procent van de belastingvrij rijders zijn dat ? Ik weet het niet, maar meer dan 1 % zal het niet zijn. Ik heb nog nooit een e23 of e24 met dieselmotor gezien. En diegene die er wel zijn (omgebouwd dus) doen dit echt niet omdat het "het aller mooiste geluid wat er is" is.
Zoals al eerder gezegd, de "echte" liefhebber (met maar

Re: Gevolgen regeerakkoord

zo 28 apr 2013, 09:50

Tja de Duitser betalen 191 euro voor de oldtimer en hebben geen beperking op het gebruik
De oldtimer moet wel origineel zijn. Dus voor een oldtimer met af fabriek een diesel is 191 euro verschuldigd.
Omdat er 30 jaar geleden geen LPG voertuigen af fabriek geleverd werden is een LPG oldtimer geen origineel voertuig meer.

Maar
Sind neuzeitliche technische
Plaats een reactie