Het is nu ma 29 apr 2024, 17:44


oldtimer verzekering!!

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

oldtimer verzekering!!

Berichtvr 24 mei 2013, 09:22

wegens het vele opzeggen van ''oldtimerverzekeringen''door verzekeringsmaatschappije zelf.
of omdat JOU auto geen oldtimerstatus heeft, of niet voor komt in de"onschatbare klassieker"
(wat L*LKOEK is)

probeer t hier eens!! want een 86er jeep wrangler was overal afgewezen,
(normaal nemen ze hier ook GEEN jeeps als oldtimers omdat het hier vanwege het terrein rijden teveel kosten gedeclareerd worden..)

http://www.herasto.com/oldtimer/premie-berekenen.html
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RoVer8772

Professional

  • Berichten: 2059
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 19:47
  • Woonplaats: Helmond

Re: oldtimer verzekering!!

Berichtvr 24 mei 2013, 12:44

heb je ook niks aan.... Als tweede auto dagelijks gebruik kun je nergens een oldtimer verzekering afsluiten....Ik heb genoeg rondgekeken en alle verzekeraars die ik een offerte heb op laten stellen,geven allemaal aan dat de auto NIET voor dagelijks gebruik ingezet mag worden. Maak je met je oldtimer s'morgen om 7.30 brokken,heb je een probleem....en voor alle 'regeltjesontduikers' : als de verzekeraar ook maar het vermoeden heeft dat je er dagelijks mee rijdt, betalen ze niet uit en ben je de gebeten hond...
Ik heb de e23 gewoon WA verzekerd bij de verzekeraar waar ook mijn e36 verzekerd is en ik betaal maar 17 euro per maand. dat is mischien 8 tot 10 euro duurder dan een oldtimer verzekering, maar ik mag hem gewoon elke dag rijden...
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....


'83 732i e23
'94 320ia e36 coup
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: oldtimer verzekering!!

Berichtvr 24 mei 2013, 15:38

gewone verzekering is met het nadeel dat als er wat gebeurt er alleen dagwaarde (oudijzer prijs) uitbetaald word bij evt schade toch of kun je hem ook WAextra/allrisk verzekeren tegen de taxatie waarde alstie toch getaxeerd is ? of moet je bij een getaxeerde auto altijd een oldtimer verzekering hebben




@Maak je met je oldtimer s'morgen om 7.30 brokken,heb je een probleem

Deze wil ik dan nog eens meemaken als je kunt aantonen dat je niet werkt en je smorgens vroeg al gaat rijden om een lekker dagje naar Friesland te gaan om te toeren en terasjes te pikken ,en als je 5000 pj rijden mag of dat je dit nu smorgens of savonds doet dat bepaal jezelf niet de verzekering

bv als ik de auto voor een APK wegbreng en ophaal met deze werk tijden
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten

cron