Het is nu ma 29 apr 2024, 17:38


OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtma 14 okt 2013, 21:29

citaat:
De afspraak in het regeerakkoord van VVD en PvdA en het daaruit volgende 40-jaars compromis moeten van tafel!

ik krijg het idee dat ze alleen maar nog een poging doen om de 40jaar grens van tafel tewillen vegen of meer als zoet houdertje voor de leden , temeer omdat ze tot nu toe weinig tot niets bereikt hebben (zoveel macht/inspraak hebben ze dus niet )ondanks zoveel leden en petitie's !

Het is al klaar en duidelijk lijkt me m.a.w het is gewoon al rond , ik verwacht er iig net als in het begin niet veel meer van :roll:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtdi 15 okt 2013, 18:14

Had een heel verhaal getikt, maar weer weggehaald, wil eigenlijk geen officiele forum waarschuwing.
Iedereen wat hij/zij te doen staat, nu alleen nog een datum!

Hoop dat vrijstelling oldtimer dit gaat regelen, als ze echt mans genoeg zijn tm
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtwo 16 okt 2013, 06:13

Ik kan me in alles verrenigen.3 maanden niet. Rijden ect.alleen die 40 jaar moeten ze trug draaien na 30 jaar!de rest vind IK acceptabel
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtwo 16 okt 2013, 08:09

helemaal eens Graad ,altijd dat afwijken van de regels van andere euro landen stoort me hierin nog het meest terwijl we wel aan de regeltjes van brussel moeten houden

als ze ook eens de makelijker/soepeler ten gunste v/d burger regels van de andere euro landen zouden overnemen lagere brandstof/ MRB prijzen ,nee in dat opzicht als het ten nadelen is voor de inkomsten van het rijk passen ze eigen regels toe
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtwo 16 okt 2013, 20:41

en nog een voordeel, nu zijn de absurte prijzen weer normaal gelukkig!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtwo 16 okt 2013, 20:53

Nieuws :D

Offline

Kenny

Pro

  • Berichten: 142
  • Geregistreerd: za 09 jan 2010, 03:37
  • Woonplaats: Budel

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtza 19 okt 2013, 01:20

Kijk eens aan, dat zijn op zijn minst een paar stapjes in de goede richting! Weekers's eeeehhhh campagne was inderdaad hillarisch in de kamer :scream: Ben eens heel benieuwd wat zich de komende tijd zal gaan openbaren!

Zelf ben ik ook voorstander van Van Vliet's amendement. Gewoon lekker met de rest van Europa meedoen voor wat betreft leeftijden en tegelijk een indamming van de particuliere kostenbesparing voor daglijks gebruik als het om om auto's van na 1986 gaat middels een brandstoftoeslag.

Dit zijn toch vaak de auto's die zich meer en meer lenen voor wat door boze tongen het "misbruiken van de vrijstellingsregel" genoemd wordt. De eind tachtiger en begin negentiger jaren staan toch bekend als de tijden dat ook de typische "13 in een dozijn modellen" van ook de middenklasse merken meer en meer van moderne gemakken werden voorzien, terwijl ook hun betrouwbaarheid toenam onderhoudsintervals langer werden.

Helemaal hetzelfde betalen als een niet oldtimer tot een auto 40 jaar oud is gaat mij, ondanks de overgansregel uit het huidige voorstel, echt te ver. Bovendien is iemand die een echte oldtimer (lees van v
Offline

Kenny

Pro

  • Berichten: 142
  • Geregistreerd: za 09 jan 2010, 03:37
  • Woonplaats: Budel

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtza 19 okt 2013, 02:13

@ Wim's PS....

Bedoel je foto's van MIJN locatie???
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtza 19 okt 2013, 19:55

Idd laat eens wat mooie plaatjes zien van waar je bent :pray:

Zelf rijd ik nagenoeg dagelijks in de M535iA (kloon), daar is rete veel tijd, energie en knaken in gestoken.
Dat ga ik niet zo snel doen als in een redelijk recente auto.

Ik heb er LPG inzitten rijdt wat voordeliger en ik kon er heel betaalbaar aankomen, hij rijd echt super op een ouderwetse lpg installatie, als ik moet betalen sloop ik het er uit en ga ik weer lekker op benzine rijden ( goed voor het milieu geloof ik :snooty: ) voor de korte stukjes pak ik dan lekker de fiets.

De regelgeving zoals die er lag, was prima in lijn met de omringende EU landen en eenvoudig uitvoerbaar, wat mij betreft mag elke oldtimer bezitter wel een kleine jaarlijkse bijdrage aan de staatskas leveren, en voor een paar extra centen een oldtimerkenteken kopen, zo komt ie uiteindelijk ook zonder gezeur aan zijn centen.

Maar we moeten gaan zien welke draai er aan gegeven gaat worden, 1 ding staat wel als een paal bovenwater, autorijdend Nederland brengt nu jaarlijks ruim 20 miljard in de staatskas ( excl provinciale opcenten) de EU wil dat het verbruik van nieuwe auto's in 2020 verder fors naar beneden gaat, dat betekend een enorme aderlating op de inkomsten van autorijdend Nederland voor de toekomst, of dat geld wordt elders opgehaald.

Wat je nu ziet is dat je een bepaald model/type hybride auto kan kopen en 3 of 4 jaar geen bijtelling hoeft te betalen, die gasten gaan echt niet op electra rijden. Maar gewoon op. Benzine of diesel en ontlopen vrolijk de bijtelling, ik geeft ze geen ongelijk, maar je ziet een ieder gebruikt de gaten in de wetgeving en probeert zo goedkoper te rijden.
Offline

Kenny

Pro

  • Berichten: 142
  • Geregistreerd: za 09 jan 2010, 03:37
  • Woonplaats: Budel

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtzo 20 okt 2013, 02:47

Nou, het is hier allemaal niet zo heel spannend als het klinkt hoor.... We hebben vanochtend een zogenoemde PLET geladen en hebben zojuist koers gezet naar de Montebello eilanden (WA).

De onderste foto is het schip waarop ik vaar, hier dus gelukkig geen files of MRB perikelen :Peace:

Maar laten we terug naar de topic gaan en hopen op "een verstandig besluit" van onze jongens in Den Haag ;)

Image
Image
Image
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtzo 20 okt 2013, 20:14

COOL man, hele mooie foto's :-)

Thanks
Offline

Kenny

Pro

  • Berichten: 142
  • Geregistreerd: za 09 jan 2010, 03:37
  • Woonplaats: Budel

Re: OLDTIMER RAPPORT- Stichting autobelangen

Berichtdo 31 okt 2013, 01:20

Heb me inmiddels aangemeld bij stichting "vrijstelling oldtimer" en onderstaande nieuwsbrief zat vanmorgen in de mailbox.....

Stilte (voor de storm)
Het zal u beslist niet ontgaan zijn maar de afgelopen tijd lijkt het erg stil te zijn geweest vanuit onze zijde. Niets is echter minder waar, achter de schermen wordt bij VrijstellingOldtimer hard gewerkt en worden de juiste voorbereidingen getroffen om alsnog deze maatregel terug te draaien! Ook al leek het aanvankelijk erg stil, wij zijn nog volop in de race!

TNO rapportage
Tijdens het wekelijkse vragenuurtje op 1 oktober jl. werd Weekers flink aan de tand gevoeld, in het speciaal over het onjuist en onvolledig informeren van de Kamer. Weekers liet weten dat hij met nieuwe cijfers zou komen binnen enkele weken. Dit is inmiddels gebeurd. TNO is een onderzoek gestart naar de import en export van oldtimers in 2012 en 2013. Niet geheel verbazingwekkend dat hier nagenoeg dezelfde resultaten uitkomen als uit ons onderzoek. Weliswaar met een ietwat anders geformuleerde conclusie maar in de grote lijnen komt het overeen met wat wij altijd al hebben gezegd. De rapportage van TNO is hier terug te lezen.

Overleg Belastingplan 2014
Op maandag 28 oktober hebben de eerste behandelingen van het Belastingplan 2014 plaats gevonden in de Kamer. Hierbij houdt de commissie voor Financi
Vorige

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron