Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

Benzinedrukregelaar slang

ma 23 nov 2015, 11:53

Ik moet het slangetje (toevoer) voor de benzinedrukregelaar vervangen. ( hij komt op de foto van boven )

Image

Dat slangetje komt uit een uitsparing in het motorblok. Waar in hemelsnaam is ie aangesloten ???. Heeft iemand een tekening ??

Re: Benzinedrukregelaar slang

ma 23 nov 2015, 19:49

Vacu

ma 23 nov 2015, 20:05

Hoi op de foto zie je rechts onder een soort luchtpompje ,ik heb een poosje zonder dit pompje gereden en merkte eigenlijk geen verschil.weet iemand waar deze voor is.
Heeft deze ook met benzine druk te maken of is het voor de climate control.er gaat volgens mij ook een slangetje het blok in.

ma 23 nov 2015, 21:48

V-MAX schreef:Vacu

ma 23 nov 2015, 21:49

marcowildcat schreef:Hoi op de foto zie je rechts onder een soort luchtpompje ,ik heb een poosje zonder dit pompje gereden en merkte eigenlijk geen verschil.weet iemand waar deze voor is.
Heeft deze ook met benzine druk te maken of is het voor de climate control.er gaat volgens mij ook een slangetje het blok in.

Geen idee...Kees ?

ma 23 nov 2015, 23:15

Je kan het slangetje van bovenaf op de tast bereiken. Onderaan het 'doosje' van het spruitstuk (het deel waar 3.2/3.5 op staat) zitten drie nippeltjes met daaraan de vacuumslangetjes. Eentje gaat er dus naar de brandstofdrukregelaar, eentje naar de kacheltemperatuursensor in het interieur en de derde ben ik ff kwijt :oops: .

di 24 nov 2015, 08:10

Die luchtpomp is voor het vacuum op te bouwen zodat de automatische airco de kleppen kan bedienen.

di 24 nov 2015, 12:52

V-MAX schreef:Je kan het slangetje van bovenaf op de tast bereiken. Onderaan het 'doosje' van het spruitstuk (het deel waar 3.2/3.5 op staat) zitten drie nippeltjes met daaraan de vacuumslangetjes. Eentje gaat er dus naar de brandstofdrukregelaar, eentje naar de kacheltemperatuursensor in het interieur en de derde ben ik ff kwijt :oops: .

Ontluchtingslang kleppendeksel

di 24 nov 2015, 21:03

Die ja! :Peace: Dat korte buisje dat op het kleppendeksel zit, daar zit een klein nippeltje aan de zijkant waar het vacuumslangetje op geschoven zit.