RobertF schreef:Iedereen kent ze wel die asoos op de weg waar je je aan ergert Die moesten ze harder straffen
Daarom ben ik voor een systeem waarbij elke volgende boete duurder wordt dus dat men naar de frequentie kijkt in een jaar. Bij elke volgende boete een opslag van 20% of 30%
Ik reed van de week op de autoweg met 120 op de linker baan en daar was een Tesla vlak achter mij, op de bumper. IK ga naar rechts en toen zat die misschien 2 meter van mijn voorganger af, maar die ging niet naar rechts. Ik vond dit asociaal en in eens ging die er rechts langs.
Bumperkleven wordt ook al zwaar bestraft tegenwoordig, vooral bij hogere snelheden.
En dat vind ik terecht, want het is erg gevaarlijk voor degene die voorop rijdt, die kan nl. over de kop slaan bij een aanrijding. Maar voordat ik ga inhalen kijk ik wel goed uit voor aankomend verkeer; ik wil ook niet onnodig mensen laten afremmen op de linker baan.
Er is al een systeem waarbij de boetes oplopen, zoals bij overtredingen van > 30 km/u., gebruik van alcohol en dergelijke. Dit loopt al via justitie en die kijkt naar het verleden van de bestuurder.
Voor de nieuwe bestuurders is er al een puntenrijbewijs en volgens mij is het nu bij 2 punten al gebeurt

.