Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
di 12 mei 2009, 16:17
Ja ik ook wel...
Motor liep laatst warm toen ik de snelweg opging, beetje vreemde zaak.
Denk aan de waterpomp, maar tips zijn welkom.
di 12 mei 2009, 18:59
thermostaat
di 12 mei 2009, 19:05
Misschien, maar dan toch raar dat de motor niet koelt door de rijwind?
di 12 mei 2009, 19:06
mhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
wat drep in de slangen
di 12 mei 2009, 20:46
slappe.....V-snaar
verstopping radiateur
gaatjes radiateur doorspuiten ( te veel lijken erin)
thermostaat blijft hangen
bij mij hielp het om op het dashboard te meppen...toen zakte de meter ook
geen koelvloeistof
di 12 mei 2009, 20:55
zeker met jou handen wim,zou de benzine en ecenoom meter ook wel gedaald zijn
di 12 mei 2009, 20:56
hoe raad je het
di 12 mei 2009, 20:59
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, gok maar wat
di 09 jun 2009, 11:55
Thermostaat vervangen, maar het probleem blijft.
di 09 jun 2009, 14:29
waterpomp

kachelradiator

radiateur verstopt
di 09 jun 2009, 14:31
Radiateur verstopt toch niet van de een op de andere dag ineens..?
Zal de waterpomp wel zijn, denk ik.
Hoe controleer ik dat?
di 09 jun 2009, 14:35
met koude motor starten,radiateurdop eraf,dan moet ie rondcirculeren als ie warm word
di 09 jun 2009, 14:38
Zal is ff kijken.
di 09 jun 2009, 14:41
en van de 1 op andere dag,radiateur verstopt,kan best mike
di 09 jun 2009, 14:43
Oh... Radiateur is wel een beetje lek, heeft dat nog invloed?
En die stomme ven voorop draait ook niet, zal die gewoon kapot zijn.
di 09 jun 2009, 14:45
yep,kan allemaal t probleem veroorzaken
di 09 jun 2009, 14:54
Eerst maar die vuckingvisco vervangen dan.
di 09 jun 2009, 16:10
Ik heb het systeem ook maar even ontlucht..........
Goh, hij loopt nu niet meer warm. Beetje dom van me weer.
Nu even afwachten wat de visco doet.
wo 10 jun 2009, 18:12
Nou graad, kom maar even kijken waarom mijn e23 nie start dan

miss kom jij der uit
wo 10 jun 2009, 18:34
Bij mijn E3 vroeger heb ik een waterpomp van een nieuwer model gemonteerd, met schroefdraad.. En de bijbehorende fan+viscokoppeling. Bij mij maar 1 nadeel. De radiator moest eruit omdat de visco er anders niet opkon. Soms schroeven ze bij de e3 de fan vast aan de visco zodat de fan altijd draait. De standaard fan van de e3 is waardeloos.
mvrg Edwin
wo 10 jun 2009, 18:48
Soms schroeven ze bij de e3 de fan vast aan de visco zodat de fan altijd draait
Denk dat ik dat maar ga doen inderdaad.
wo 10 jun 2009, 19:11
Jelle schreef:Nou graad, kom maar even kijken waarom mijn e23 nie start dan

miss kom jij der uit

komt omdat t een TURBO is jelle
vonkt ie wel goed en zo,en hoor je de benzine pomp
wo 10 jun 2009, 20:34
Kan je doen Mike, hebben wij ook gedaan voorlopig. Er zit een oud type pomp op dus ook een oud type visco (met motageblokje en M8 bout). Er zit nu een rond plaatje op de poelie v d pomp waaraan de fan meteen op zit.
En het viscogedeelte is eruit.
Nadeel: motor maakt meer lawaai, en bij lage temperaturen wordt ie niet erg warm.
Voordeel: hij koelt als een tierelier en met dit weer is het precies goed (tempmeter staat in het midden.
Als het herfst wordt gaat de pomp eraf, en halen we de poelie eraf en pers ik er een poelie van een jonger type op met de bekende linkse draad. Dan de nieuwe visco erop en hij kan weer. Maareh succes en weet je wat je kan verwachten.
wo 10 jun 2009, 20:42
klopt hein,heb je t nog overgehad(laten zien) toen ik bij jou was
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.