Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
za 30 jul 2016, 10:09
Hallo
In mijn e12 518 ben ik een 3,5 liter in aan het bouwen. Alleen nu zit ik met een probleem, een 518 heeft normaal gesproken een carburateur en dus geen elektrische brandstofpomp. En mijn kabelboom heeft hier volgens mij geen voorbereiding voor, hoe moet ik deze nu aansluiten? Of is het verstandiger om een kabelboom te kopen die hier wel een voorbereiding heeft? Op de deksel van de zekeringenkast staat wel brandstofpomp maar hier zit niks op aangesloten en zit ook maar 1 contact op om iets aan te sluiten?
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt
Gr Mark
za 30 jul 2016, 18:12
Hoeveel haast heb je? Ik heb een e12 528i voor de sloop staan.
Ben er nog niet aan toegekomen en de auto staat diep ver weg in de opslag..
zo 31 jul 2016, 08:42
Je kan ook een kabelboom van een 525 gebruiken. Die is gelijk aan die van een 528i.
Daarom hebben wij een 525 gebruikt voor de ombouw.
zo 31 jul 2016, 10:10
Ik zou een contact geschakelde plus draad naar de pomp trekken. En een massa draad aan het chassis.
zo 31 jul 2016, 10:21
m7pietjem6 schreef:Ik zou een contact geschakelde plus draad naar de pomp trekken. En een massa draad aan het chassis.
Hier zat ik ook al aan te denken, maar heb het liever origineel via de zekeringenkast. Misschien dat ik toch maar een andere kabelboom ga zoeken.
zo 31 jul 2016, 10:42
Je moet er natuurlijk wel een zekering tussen plaatsen. Maar een originele kabelboom is natuurlijk wel het mooiste maar ook het meeste werk lijkt me.
zo 31 jul 2016, 11:15
Heb de kabelboom nog niet helemaal aangesloten en het dashboard zit er nog niet in dus nog vrij makkelijk te wisselen. Denk dat ik dat maar doe, bedankt voor het advies.
zo 31 jul 2016, 11:26
Graag gedaan, ik heb in mijn E3 ook een 3.5 motor geplaatst en heb het toen der tijd ook zo gedaan. De E3 is trouwens bijna identiek aan de E12.
ma 01 aug 2016, 15:54
MarkE12 schreef:m7pietjem6 schreef:Ik zou een contact geschakelde plus draad naar de pomp trekken. En een massa draad aan het chassis.
Hier zat ik ook al aan te denken, maar heb het liever origineel via de zekeringenkast. Misschien dat ik toch maar een andere kabelboom ga zoeken.
Dit zou ik nooit doen. Fijn als je de auto om een boom vouwt en jij zit bekneld en de brandstofpomp pompt zo alle benzine de tank uit de rondte in...
Altijd aansluiten via een brandstofpomprelais of eventueel een safe-relais, verkrijgbaar bij de betere LPG-inbouwer.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.