Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
vr 27 apr 2012, 20:34
De kachel word warm temperatuur regeling werkt,zo ook de ventilator standen
alleen de bedienings knoppen voor boven en midden en onder, als ik die indruk werken de knoppen wel je hoort ook de relays klikken alleen blijftie op de bovenste stand blazen ook bij draaiende motor op temperatuur welke knop je ook indrukt
is dit simpel optelossen ?
Het betreft type 2 zonder airco
vr 27 apr 2012, 20:38
Absoluut ergens een vacuumlek.
Dikke kans dat je zwarte vacuumleiding eraf ligt..
vr 27 apr 2012, 22:49
Heb je het terugslagklepje bij de pingpongballen al gecontroleerd/schoongemaakt?


Het is dat lichtblauw/zwarte gevalletje.
vr 27 apr 2012, 23:48
Het verhaal begint eigenlijk bij het vervangen van de verlichting bedieningspaneel en van de OBC
Wel is alles met beleid zover losgehaald als mogelijk/nodig was ,er is niets geforceerd oid !!
kreeg het paneel niet helemaal los namelijk ,bij de kant van de teller bak bleef hij vast zitten
Hoe haal je de tunnel bak los ?op welke punten zit dat ding vast ?
za 28 apr 2012, 13:17
Tunnel van achter naar voor verwijderen. De eerste schroefjes zitten de bedieningschuif voor achterpassagiers. Ook eentje onder de borstel van je handrem en onder je pookhoos zit ook nog wat. De rest kom je gaandeweg wel tegen.
Het bedieningspaneel hangt waarschijnlijk nog vast aan de bedieningskabel van de koud/warmklep. Deze zit met een M6 boutje (sleuteltje 10) vast in de buurt van het gaspedaal.
za 28 apr 2012, 15:12
oke bedankt
Is er ook iets van een schema hoe en waarvoor het
za 28 apr 2012, 22:44
das ff anders dan het kacheltje in de E24
is de zwarte slang de hoofd vacuum en de andere kleuren voor de bediende kleppen/flappen als ik het goed begrijp ?
zo 29 apr 2012, 19:03
Hoofdvacuum komt vanaf het terugslagklepje naar binnen en is dan groen dacht ik. De zwarte is voor de achterpassagiers (fondraum).
wo 02 mei 2012, 07:37
ander vraagje mbt de kachel, ik heb een 728 waar alles van werkt behalve de blower zelf. Enkel als defrost ingedrukt word gaat hij op de hoogste stand blazen. Weet iemand wat dit is?
wo 02 mei 2012, 07:57
dan lijkt mij dat de regelaar voor de snelheid ventilator defect is omdat hij wel op volle snelheid draaid of de rest van de/het schakelaar panneel
wo 02 mei 2012, 16:46
patrick hermes schreef:ander vraagje mbt de kachel, ik heb een 728 waar alles van werkt behalve de blower zelf. Enkel als defrost ingedrukt word gaat hij op de hoogste stand blazen. Weet iemand wat dit is?
De defrost stand gaat via een andere zekering dan de rest van de kachel. Even zekeringen checken dus!
wo 02 mei 2012, 19:37
patrick hermes schreef:ander vraagje mbt de kachel, ik heb een 728 waar alles van werkt behalve de blower zelf. Enkel als defrost ingedrukt word gaat hij op de hoogste stand blazen. Weet iemand wat dit is?
Als je clima hebt, microschakelaar defect. Is goed zelf te repareren maar het is wat gepiel. Zie:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/12793
do 03 mei 2012, 08:57
nee geen clima... zekering zou wel heel makkelijk zijn
do 18 aug 2016, 23:06
Even een oud topic omhoog halen.gisteren dacht ik,laat ik eens de kachel proberen..
alleen stand 4 doet t...na 5 min alle standen..
nu weer alleen stand 4.
Druk ik de knopjes van midden en beneden in...blijft hij boven blazen.
Net ving die wel naar de benede stand en midden..na een minuutje springt hij automatisch op boven...terwijl de drukknop op midden of beneden staat..
zwarte slang??
vr 19 aug 2016, 08:19
Alle vacuum goed nalopen. Vaak zijn de slangetjes in de motorruimte poreus of zelfs gescheurd.
Kijk vooral goed bij het schutbord en de t aansluiting bij de tennisballen in de waterbak.
Als dat allemaal ok is...mag je binnen in gaan prutsen.
Succes!
vr 19 aug 2016, 09:49
Oke..dan ga ik dat is proberen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.