Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
Plaats een reactie

Re: Tips komt u maar.

do 11 jun 2009, 14:26

Nou dat lijkt me iets om Koos mee om zijn oren te slaan.
Welke bron heb je gebruikt Robert?

do 11 jun 2009, 14:34

Rijden met Exportkenteken in Nederland
Er is wat verwarring over wat er toegestaan is met een exportkenteken. De regels insuineren dat je gedurende 2 weken mag rijden met het exportkenten. Sommigen zijn van mening dat je op de site van de belastingdienst ontheffing voor het rijden met buitenlands kenteken kunt aanvragen. Volgens de douane mag je met het exportkenteken op de dag van koop met je auto naar huis rijden. Volgens de douane is het zo dat als je je hier niet aan houdt de herstelmogelijkheid niet meer mogelijk is en je dus een boete kunt krijgen.
Ik adviseer je op met je nieuwe aanwinst rechtstreeks naar huis te rijden en er daarna niet mee te rijden tot de dag dat je naar de keuring gaat.
http://www.bpmberekenen.com/import-auto ... ichen.html

Het zou natuurlijk raar zijn als je bij de RDW wel een exportkenteken kunt krijgen waarmee je naar Estland kunt rijden maar dat je met je Duitse Exportkenteken bij de Nederlandse grens moet gaan lopen terwijl juist deze EU regeling daarvoor in het leven geroepen is, zoals hierboven beschreven. Bij het aanvragen in Duitsland krijg je ook een EU-dekking en die heb je ook alleen maar nodig als je buiten Duitsland gaat rijden.

do 11 jun 2009, 16:16

Even terugkomend op de start van dit topic.

Je kunt tot aan de grens rijden met een 5 daags kenteken en dan vanaf de grens met een aanhanger of, als je direct naar de RDW wilt, vantevoren een afspraak maken zodat je een eendaags kenteken krijgt.

Voor een 7 op een aanhanger heb je waarschijnlijk wel weer B + E nodig. Voor een eendaags kenteken heb je wel weer een aparte verzekering nodig (op chassis nummer, want je hebt geen kenteken).

Ik zou zeggen, rij naar Coevorden, zet de auto daar op een aanhanger/oprijwagen en rij naar huis.

Importeren zelf is een eitje.

(Zelf zou ik gezien je woonplaats met een 5 daags kenteken naar huis rijden, maar dit is NIET wettelijk toegestaan)

do 11 jun 2009, 18:04

ik heb nog een mooi kenteken liggen,AL-87-69,heb ik al wat autos mee over de grens gereden :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whew: :whew: :whew: :thumbsup: :thumbsup:

do 11 jun 2009, 19:43

moie auto man :wink: mag ik hem niet van je overnemen :D

do 11 jun 2009, 20:29

welke auto m730 :oops: :oops:
Plaats een reactie