Zie dat de tankklep en antenne aan de bijrijders kant zitten.... enig idee waarom dit afwijkt van de E23.? Heb persoonlijk geen idee of dit een 89 model is, gezien het feit dat ze chromen spiegels heeft zou ik zeggen dat het een 79 er is
Mischien overjarig model of zo.. Zo was mijn e24 635csi een 93er... Was ook wel weer een verhaal appart,maar ik wilde dat ik m nu nog had Zo 1 met full options en bijna roestvrij zie je niet veel meer.. Stand van antenne is ook altijd wat.. Sommige e23ers rechts op de kont,sommige links.. En zelfs wat whale noses met op t voorscherm...
Dit is duidelijk een type 2. De 628csi is alleen in de eerste en de tweede serie gemaakt dus tot en met september 87 ongeveer. De type 3 was er alleen in 635csi en de M635csi. De antenne hoort vanaf de tweede serie rechts achter op het scherm te zitten. Dit hoort zo omdat er links simpelweg geen plaats voor is want links achter in de koffer liggen de krik en de wielsleutel. Daarom zit de benzine klep ook rechts in plaats van links zoals de E23. Deze heeft rechts weer het reserve wiel staan. Wat betreft de auto van de advertentie, als je goed kijk naar de tellers dan is de toerenteller van een type van voor 1985 en de kilometer teller van daarna. Dus als de toerenteller nog origineel is van deze auto dan is hij zelfs van voor 1985. Het type plaatje onder de motorkap is zwart en dat wijst weer naar een bouwjaar vanaf halverwege 1987.
Hier zit nog een oude ontsteking in met vacuumvervroeging, dat is toch niet 1989, klopt dat? de plaat bij het schutbord waar het chassisnummer staat is helemaal los. Zou deze omgekat zijn?
De 628csi 728i en de 528i hadden altijd deze onsteking. Het deel wat loshangt bij het schutbord is het isolatie materiaal. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die auto is omgekat. Maar om het zeker te weten zou ik hem eens moeten bekijken.