Zit momenteel in Velsen, Engeland doe ik waarschijnlijk over 3 weken aan, maar kan ook maar zo Noorwegen worden, dat is altijd een verassing.!! Als je die boutjes loshaalt doe je dat dan stuk voor stuk.? De banden zitten er nog om en wou die eigenlijk laten zitten.
BMW E23 728iA Jet Black BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
IK zou de band eraf halen zeker als je de velgrand wilt polijsten dat werkt wel makkelijker. Als je de wielen dan weer gemonteerd hebt dan zou ik het hart van de velg aan de binnenzijde laten vlakken dat scheelt meestal in balanceerlood.
Ziet er strak uit Piet, echt als nieuw, wellicht beter.! Die van mij staan als no3 op de lijst met to do.! Eerst motorruimte en technisch aanpakken ( incl verlaging) , dan stoelen en achterbank stofferen. Dan zijn de bbs'en aan de beurt.
Robert.. die heb ik zelf gepolierd... had er mee door het strooizout gereden. en daarna weggezet. zag er niet meer uit. 1 binnenrand had een barstje. nieuwe binnenrand erin gezet.
ze komen van onder mijn E34 ac schnitzer.. en gaan er trg onder. zullen onder een andere e34 niet passen met een et 6 waarde en 11 j.
Die AC Snitzer zijn ook erg mooi, stond heel erg in twijfel tussen deze 2 top modellen. Ben wel eens benieuwd hoe de AC Snitzer's staan onder mijn zwarte E23, iemand daar een plaatje van.? Wel met de gouden boutjes, die komen ook op de bbs'es als deze gemodified worden.
Voor mijn set bbs zoek ik een setje nieuw/goed gebruikte banden A-merk. De velgmaat is 8,5 J voorzijde 9,5J achterzijde. Momenteel gemonteerd 265/45/17 en 235/45/17 Klopt het volgende:
Bandbreedte is minimaal 10 mm en max.30 mm groter dan de velg breedte?
Achterzijde: 9,5 x 2,54=241 mm Voorzijde: 8,5 x 2,54=216 mm
Achterzijde dus minimaal 255 en max 265 breed of wil 275 ook..???? Voorzijde dus minimaal 235 en max 245 of zal 225 ook volstaan???
235 voorzijde zal makkelijk te vinden zijn in 17 inch 265 achterzijde is vrij lastig, 275/255word wel meer aangeboden.
Wellicht heeft iemand nog iets aan te bieden?
De beste banden maat is: 235-45-17 voorop en 255-40-17 achterop. Dit zijn de maten die Alpina ook gebruikt op de 8,5 en 9,5/10 J velgen. En met de juiste ET waardes past dat er gewoon onder en rijd het ook nog prima.
Ik heb laatst 4 nieuwe Pirelli banden gekocht voor 425.- euro. Ik zou er geen 2e hands banden op zetten. Beter meteen goed doen en dan hoef je voorlopig ook geen banden te verwisselen met het risico de velgen te beschadigen.