Het is nu do 28 maart 2024, 13:43


BMW ook aan de sjoemel software met de 320D....?

Al het nieuws over BMW
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

BMW ook aan de sjoemel software met de 320D....?

Berichtdi 05 dec 2017, 18:14

Ook bij BMW sjoemel software ontdekt.
Tis voor mij een over het paard getrokken iets, hoe kun je uberhaupt denken dat een grote auto 1:25 gaat rijden
Dat geld voor alle merken, met een 0.6-1.0 3 pitter kan ik het me indenken als je altijd 80 km per uur rijd en niet te hard optrekt.


http://www.telegraaf.nl/e/29566513
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: BMW ook aan de sjoemel software met de 320D....?

Berichtdi 05 dec 2017, 19:57

Een ander voorbeeldje...paar jaar geleden kocht ik om de 3 maanden voor mijn werk een nieuwe Peugeot speedfight(scooter 4takt)
Ze beloofde me zeker 1/30....nou...1/20 nog niet..
Tis allemaal een wasseneus dit..politie autos die ook met prijsafspraken zijn verkocht ect..ik veeg er mijn kont mee af.. :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: BMW ook aan de sjoemel software met de 320D....?

Berichtza 06 jan 2018, 11:08

We worden toch aan alle kanten belazerd!
Tja, nu zijn we ook nog door Gorden bedrogen. We worden misleid met kalfsleverworst en maisbrood waarin de essentiële ingrediënten missen. Wat zou Frits van Eerd (Jumbo) ervan vinden als de nieuwe Mercedes die hij bestelde bij thuiskomst een Lada blijkt te zijn? We zijn beduveld door autofabriekanten met emissiewaardes en verbruikcijfers, maar we blijven die merken kopen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan maar de kroon spant echter de Firma List en Bedrog. Daar stond hij dan de onheilsprediker, de CEO van List en bedrog en verkondigde dat er grote werkeloosheid zal ontstaan en bedrijven uit Nederland zullen weg trekken als de afschaffing van de dividendbelasting niet doorgaat. Waar hebben we dat onheil van L&B nog meer gehoord, bij het referendum over Oekraïne en dat over de Europese Grondwet? Toen zou het licht zelfs uitgaan. Trouwens, ik krijg nog 1000 euro van hem. Ook schaft de firma L&B het referendum af, nota bene het kroonjuweel van D66 en helpt het CDA haar eigen geïnitieerde Wet Hillen om zeep, alleen maar om op het pluche te zitten en niets daarvan stond in de verkiezingsprogramma’s. Zelfs het wetenschappelijk bureau van het ministerie van Justitie en Veiligheid WODC manipuleert onderzoeksuitkomsten. Wie is er eigenlijk nog eerlijk?

(dit was een ingezonden brief van mij in de Limburger)
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: BMW ook aan de sjoemel software met de 320D....?

Berichtza 06 jan 2018, 11:54

Dat jij die 1000 euro niet hebt gehad? Ik zou toch maar even met Mark R. bellen.
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: BMW ook aan de sjoemel software met de 320D....?

Berichtza 06 jan 2018, 16:35

Audi heeft nu een volledig elektrische wagen die naar zeggen 500 km kan rijden per beurt.
Ben heel benieuwd hoe de komende jaren gaan met de ontwikkeling.
Ze zullen toch ook iets moeten verzinnen op het gebied van de trekhaak, de elektrische modellen mogen niets trekken naar mijn weten.
En dan het gedoe dat we teveel energie gebruiken zit hem natuurlijk ook in feit dat er meer elektrische auto’s bijkomen, die zuipen volts en ampere’s.... :D
In verhouding moet er dus nog meer groene energie worden opgewekt, maar ik weet niet of de firma list en bedrog zich daar bewust van is.
Dan nog maar te zwijgen wat de bitcoin machine’s aan stroom verbruiken.....
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: BMW ook aan de sjoemel software met de 320D....?

Berichtza 06 jan 2018, 18:08

Ik geloof niet dat elektrisch het wordt, die dingen zijn nog schreeuwend duur. Bovendien heeft dit niks met duurzaam van doen Ik las dat zo'n pakket accu's hetzelfde is als 8 jaar benzine rijden en hoe lang gaat zo'n pakketje mee?.

De hele infrastructuur voor elektrisch rijden is er niet en komt er ook niet. Hoeveel laadpalen heb je wel niet nodig in de steden als de helft elektrisch rijdt en dan staat iedereen te laden gedurende de dag wat voor piek geeft dat.
Stel je eens voor de mensen gaan op vakantie en moeten op de route du Soleil ergens opladen, hoe groet worden die laadstations en die mensen blijven niet een uur in de auto zitten die willen iets drinken enz. Er ontstaan files voor de oplaadstations. Dan heb je daar hulp en technische diensten nodig want er gaat beslist wat mis of je moet accu's kunnen wisselen.

Ik denk dat het waterstofgas wordt. De NAM gebruikt nu de overtollige stroom b.v. tijdens storm voor hydrolyse van water tot waterstofgas wat ze kunnen opslaan. Het leidingnetwerk wat voor aardgas gebruikt wordt kunnen we ook voor ander gas transport gebruiken,

Je nieuwe BMW die je gisteren gekocht hebt en nog 20 jaar meegaat die kun je over 10 jaar eenvoudig laten ombouwen met een waterstof tank. Het tanken zelf gaat net zo snel als LPG en een opslagtank voor waterstof is snel geplaatst bij een tankstation. Waterstofgas is echt schoon Het grootste deel van de elektriciteit wordt nog met kolen opgewekt

We hebben het over duurzaam maar ik heb nog nooit een rendementsberekening gezien.
Als ik 1 liter diesel in mij Golf stop dan kom ik 20km ver als ik 1l verbrandt in de centrale en maak er stroom van en transporteer het via hoogspanning naar mijn stopcontact en laadt daarmee de accu's in de Golf op , hoever zou ik dan komen? ik denk dat je misschien 2 km ver komt.
We zullen zien wat het wordt.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: BMW ook aan de sjoemel software met de 320D....?

Berichtza 06 jan 2018, 18:21

Als je de Audi A3 hybrid neemt dan kan die 50km op elektrisch en kost wel 43.000 euro Wie koopt zoiets?? Niet een particulier zoals Jan modaal.
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: BMW ook aan de sjoemel software met de 320D....?

Berichtza 06 jan 2018, 21:03

Ik bedoel de Audi E-tron, 320 KW/ 4.5 sec-100km/hr 500km per ‘tank’
Prijs zal rond de 80-100 K zitten denk ik zomaar.....???

Vind het maar een gedrocht, maar dat is bij andere merken niet anders. Het lijken wel ruimte schepen.
Het hele concept van het moet praktisch van A naar B is allang weg....

Image
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black

Keer terug naar BMW Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron