hurkmans715 schreef:Beste allemaal,
Aangezien ik hier al een tijdje lid ben op het forum, en ik dankzij dit forum heel veel informatie heb kunnen vinden over mijn e23 wanneer ik er echt niet meer uit kwam is het tijd om mezelf eens voor te stellen.
Helaas na een aantal pogingen om mezelf voor te stellen, lukt het nog steeds niet.
Vandaar zie onderstaande link voor foto's van mijn e23 en meer informatie.
Met vriendelijke groeten,
Rick Hurkmans
Beste allemaal,
Aangezien ik hier al een tijdje lid ben op het forum, en ik dankzij dit forum heel veel informatie heb kunnen vinden over mijn e23 wanneer ik er echt niet meer uit kwam is het tijd om mezelf eens voor te stellen.
Mijn naam is Rick, 29 jaar en woonachtig in het Brabantse dorp Someren. Voor de hobby heb ik mezelf eerst altijd bezig gehouden met mijn replica van een Honda Monkey en het opknappen van andere brommers, voor de geïnteresseerden zie onderstaande link :
https://www.4takt.net/viewtopic.php?t=29825Ondertussen heb ik ook meerdere buggy's/motoren enz. gehad, momenteel heb ik nog 1 Monkey 2 Daxen en een buggy met een 600cc gsx blok erop. In het brommer topic zie je ook een groene Honda civic staan, dit was een 1.5 vtec met een turbo kit wat goed was voor een 300 pk op de wielen maar deze is helaas gestolen.
Mijn interesse in de BMW is ontstaan door mijn broer, deze heeft verschillende modellen gehad zoals een e30 320, e28 520 & e38 740. Zo nu en dan mocht ik hier in rijden en dat was natuurlijk volop genieten.
Werkgerelateerd heb ik een auto van de zaak en om de belasting te betalen voor een zware auto die ik puur hobbymatig gebruik was mij persoonlijk iets teveel van het goede.
Tot ik in juni van dit jaar op marktplaats mijn e23 728i uit 1983 tegenkwam waarop ik meteen dacht, die moet ik hebben. 24 juni ben ik gaan kijken in Lelystad en heb hem gelijk meegenomen, de dag erna de auto meteen naar de garage gebracht om er een andere multiriem op te laten leggen want deze piepte en was versleten.
De auto heeft een aantal flinke roest plekken vooral bij de bestuurderskant aan beide deuren en het voorscherm aan de passagier kant, maar voor een auto die 6 jaar ouder is dan ik ben viel het me mee.... bij de garage werd me ook goed nieuws gemeld dat de auto van onder helemaal hard is en veel vernieuwde onderdelen heeft.
Ik heb deze auto gekocht met 1 doel, en dat is om er de ultieme kampbak van te maken en ik begrijp dat smaken verschillen maar zo ga ik hem dus ook maken
hieronder een kleine foto reportage wat ik intussen heb gedaan aan de auto maar voor de toekomst heb ik nog een flinke waslijst en wenslijst te gaan maar eind november wordt de auto geschorst en gaat die 3 maanden op stalling dus dan kan ik aan de slag.
Na de aankoop op de terugweg
Velgen goed opgepoetst/polijst en het hart gespoten
Geloof het of niet, daarna de auto mat zwart gerold. Dit zodat ik me niet zo ergerde aan de roest plekken, wanneer ik andere deuren heb wil ik de auto compleet fatsoenlijk laten spuiten.
Verlagings veren gemonteerd, de auto is 30mm rondom gezakt.
De plaat onder de achterbumper zwart gespoten, deze was helemaal verweerd.
Verschil in hoogte door de verlagings veren.
Andere set velgen gekocht, breedset met achter velgen van 11j en banden van 265 breed.
Velgen passen, zodat ik zeker wist dat het allemaal goed werkt en past.
Lederen bekleding gekocht, hier ben ik al aan begonnen maar hier heb ik mezelf op verkeken. Momenteel rijdt ik met 1 lederen stoel rond de rest wordt dit weekend afgewerkt.
Ik hoop dat jullie een beetje een idee hebben wat ik met de auto van plan ben, onthoudt de auto en mijn naam want deze zullen jullie nog regelmatig lastig gaan vallen met vragen de komende tijd
UPDATE : inmiddels de velgen en het lederen interieur gemonteerd