Mijn Project: De 735i van 01-1985
Deze Acahtgrune 735i ben ik in mei 2007 tegen gekomen bij een autohandelaar in 's Graveland.
Ik zag hem in een hoekje staan en mijn interesse was gelijk gewekt omdat de E23 mijn eerste auto was. Zat natuurlijk wel wat werk aan.. De 735 liep op 5 cylinders, APK zat er niet op, kon een goede poetsbeurt gebruiken etc..
Hier wat foto's nadat ik hem had opgehaald.

De grapjas (handelaar) had een stekker omgewisselt en liep daarom niet meer. Joost mag weten waarom)
Via het E23 forum in contact gekomen met Cees en die heeft mij geweldig geholpen en de 735 weer aan het lopen gekregen.
Helaas sloeg het noodlot toe en moest de E23 weg waar die stond. Heb hem daarom maar aan Cees verkocht in de hoop dat hij in goede handen zou zijn.
Een jaar later was ik op zoek naar een Oldtimer, diverse W126 Mercedesen bekeken, heel veel troep en roest gezien. Slechts 1 gave 380 SE maar na wat speurwerk kwam ik erachter dat de nokkenassen bij dit type wel eens grote problemen konden geven. De W126 was beslist geen koopje en er was geen ruimte voor een extra grote uitgave. Op zoek dus naar een andere oldtimer.
Tijdens het bekijken van foto's op mijn PC zag ik de oude Achatgrune weer voorbij komen. Dat wordt m!! Had het e-mail adres van Cees nog dus een mail gestuurd. En ja hoor Cees had hem nog staan! Te mooi om te slopen volgens Cees.. Goddank hij was er nog!! (behalve de voorbumper, achterbumper en het achterlicht
Kort daarna een afspraak gemaakt en de E23 weer terug gekocht.
De Achatgrune 735i na een flinke wasbeurt

De Achatgrune eindelijk binnen voor een diagnose

De Acahtgrune zoals de trouwe bezoekers van dit forum hem nu kennen

Wat is er inmiddels gedaan:
Schuifdak plaat vervangen / gespoten
Achterbumper gemonteerd
Voorbumper opgebouwd (daar later meer over)
Cylinderkop & koppakking vervangen
Hartge 16inch velgen gemonteerd (of ze blijven weet ik niet)
Wat te doen:
Beige lederen Highline interieur inbouwen
Moonroof (BMW glazen schuif/kanteldak) monteren
17 inch Alpina's ??
APK keuren
Verlagen??
LPI inbouwen (installatie ligt al klaar)
Wachten tot hij belastingvrij wordt
Binnenkort weer wat extra foto's
Deze Acahtgrune 735i ben ik in mei 2007 tegen gekomen bij een autohandelaar in 's Graveland.
Ik zag hem in een hoekje staan en mijn interesse was gelijk gewekt omdat de E23 mijn eerste auto was. Zat natuurlijk wel wat werk aan.. De 735 liep op 5 cylinders, APK zat er niet op, kon een goede poetsbeurt gebruiken etc..
Hier wat foto's nadat ik hem had opgehaald.

De grapjas (handelaar) had een stekker omgewisselt en liep daarom niet meer. Joost mag weten waarom)
Via het E23 forum in contact gekomen met Cees en die heeft mij geweldig geholpen en de 735 weer aan het lopen gekregen.
Helaas sloeg het noodlot toe en moest de E23 weg waar die stond. Heb hem daarom maar aan Cees verkocht in de hoop dat hij in goede handen zou zijn.
Een jaar later was ik op zoek naar een Oldtimer, diverse W126 Mercedesen bekeken, heel veel troep en roest gezien. Slechts 1 gave 380 SE maar na wat speurwerk kwam ik erachter dat de nokkenassen bij dit type wel eens grote problemen konden geven. De W126 was beslist geen koopje en er was geen ruimte voor een extra grote uitgave. Op zoek dus naar een andere oldtimer.
Tijdens het bekijken van foto's op mijn PC zag ik de oude Achatgrune weer voorbij komen. Dat wordt m!! Had het e-mail adres van Cees nog dus een mail gestuurd. En ja hoor Cees had hem nog staan! Te mooi om te slopen volgens Cees.. Goddank hij was er nog!! (behalve de voorbumper, achterbumper en het achterlicht

Kort daarna een afspraak gemaakt en de E23 weer terug gekocht.
De Achatgrune 735i na een flinke wasbeurt

De Achatgrune eindelijk binnen voor een diagnose

De Acahtgrune zoals de trouwe bezoekers van dit forum hem nu kennen

Wat is er inmiddels gedaan:
Schuifdak plaat vervangen / gespoten
Achterbumper gemonteerd
Voorbumper opgebouwd (daar later meer over)
Cylinderkop & koppakking vervangen
Hartge 16inch velgen gemonteerd (of ze blijven weet ik niet)
Wat te doen:
Beige lederen Highline interieur inbouwen
Moonroof (BMW glazen schuif/kanteldak) monteren
17 inch Alpina's ??
APK keuren
Verlagen??
LPI inbouwen (installatie ligt al klaar)
Wachten tot hij belastingvrij wordt

Binnenkort weer wat extra foto's