Zoals je ziet loopt de motor weer, wel alleen op benzine en nog niet op gas. Wel loopt de motor nog onregelmatig (ontsteking beter afstellen?). Ook lekt er nog water uit het thermostaathuis, ik heb me laten vertellen dat dit goed opgelost kan worden met een vloeibare pakking, of heeft iemand andere suggeties... Ik heb de kleppen gesteld toen de kop nog niet gemonteerd was, wel volgens voorschriften (cilinder 1 tuimelen , cilinder 6 stellen enz.). Had ik dit beter kunnen doen bij een gemonteerde kop? Er hing nog een vacuum slang los (onderkant inlaat verticale aansluiting), deze heb ik zolang afgeknepen met een trekbandje waardoor de motor nog regelmatiger ging draaien, volgens mij moet deze slang aangesloten worden op de rubberen slang die van het kleppen deksel komt.
Zoals je ziet nog een paar puntjes op de i en hij loopt weer als een zonnetje.....
Goed gedaan Bert, maar zo te horen is de klepafstelling niet helemaal goed gegaan.
En nog even een tip (niet om wijs te doen ) bij het fixeren van het nokkenastandwiel; zet niet alleen een tyripe om de ketting en tandwiel maar houdt ook met een touw of draad het tandwiel strak. Anders kan deze beneden bij de krukas een tand verspringen.
Ook kan je het tandwiel helemaal verwijderen (uit de ketting halen) en zorgen dat het onderblok op BDP staat, en de cilinderkop goed staat, eerste cilinder kleppen helemaal gesloten, zesde cilinder uitlaat op openen.
Ik had ook al het idee dat het stellen van de kleppen niet helemaal goed was gegaan, maar ik meen hier ergens op het forum te hebben gelezen ( of ergens anders ) dat 0,3 mm voor in en uitlaat oke was. Ik hoop bovendien niet dat ik een verkeerde indruk heb gewekt, zonder jullie (lees jou) tips was ik nooit zo ver gekomen, en was ik toch nog bij de dealer terecht gekomen.
Even nog wat anders, de motor loop nu perfect als hij warm is, koude start is wat minder, hij pakt slecht aan op benzine en laag in de toeren pruttelt de motor, op gas backfired de motor bij het starten als hij koud is. Op temperatuur loop en start hij perfect op gas en op benzine, alleen op gas loopt af en toe het stationairtoerental omlaag en slaat hij af alsof de gastoevoer niet voldoende is.