di 03 maart 2009, 15:28
di 03 maart 2009, 15:33
di 03 maart 2009, 15:36
di 03 maart 2009, 15:40
di 03 maart 2009, 15:42
di 03 maart 2009, 15:46
di 03 maart 2009, 15:50
cem schreef:Het probleem is dat ik zelf niet veel verstand heb van het blok zelf.
Waterpomp etc kan ik zelf wel vervangen, maar deze zien er allemaal nog
goed uit, ook de koelslangen.
Wat goed is, hoef ik ook niet te vervangen denk ik.
Het is puur de koppakking en/of kop zelf dat vervangen moet worden.
di 03 maart 2009, 15:54
di 03 maart 2009, 15:59
Tom 745i schreef:Heey graad het blok loopt op vacuLaatst bijgewerkt door graad op di 03 maart 2009, 16:05, in totaal 1 keer bewerkt.
di 03 maart 2009, 16:03
graad schreef:Tom 745i schreef:Heey graad het blok loopt op vacuRe: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 16:06
![]()
![]()
![]()
Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 16:34
Is er een manier om erachter te komen of het de kop of de pakking zelf is?
Of moet het eerst uit elkaar gehaald worden..Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 16:37
Alles loshalen en kop laten vlakken en afpersen.Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 16:40
wouter schreef:Alles loshalen en kop laten vlakken en afpersen.
En koop niet alvast een koppakking want de dikte van de koppakking die gebruikt moet worden kan verschillen want die moet de dikte composeren van wat er van je cilinderkop af wordt gevlakt.
Vaak levert het bedrijf die je cilinderkop vlakt en afperst ook de juiste koppakking en de juiste nieuwe kopboutenRe: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 16:48
Hopelijk weet iemand hier een monteur in de buurt die mij kan helpen.
Graad had wel een monteur, dus even afwachten dan maar..Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 16:53
cem,je hebt een pbeetje![]()
Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 16:56
cem schreef:Hopelijk weet iemand hier een monteur in de buurt die mij kan helpen.
Graad had wel een monteur, dus even afwachten dan maar..
En uh echt absoluut niet meer rijden, (koel)water wordt stoom in je cilinder.
Het probleem van stoom is dat het 1700 keer aan volume toeneemt(uitzet) ten opzichte van (koel)water en daar is je motorblok nou net niet voor ontworpen.Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 18:55
en je loopt het risico dat de cylinder vol loopt met water... zit je dan op een compressieslag bij het starten, heb je een hoop schade in het onderblok...
kop eraf ,laten afpersen en dan verder plan maken. Zorg dat de motor echt koud is als je de kop eraf haalt, dan heb je de meeste kans dat `ie niet gevlakt hoeft te worden.Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 18:55
Heey Graad ik zie dat je je bericht heb weggehaaldover dat mooie trucje
Dit stond er toch
Als je wilt weten als koppakking lek is of gescheurd
Moet je olie dop eraf halen bij een niet al te warme motor
en dan met een sigaret brandend![]()
al je dan rook naar binnen ziet zuigen is je kop gescheurd
Heey Graad een beetje vent laat z,n bericht staan![]()
![]()
of schaam je je
Groetjes TomRe: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 19:13
als de koppakking kapot is,kun je volgens mij(hebben ze me wijs gemaakt)
een sigaret bij de vul opening van de olie houden,en als ie de
rook naar binnenzuigt,is hoogswaarschijnlijk de koppakking kapot.
ZO GOED TOM![]()
Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 19:15
of je auto heeft een nicotine verslaving![]()
Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 19:16
![]()
![]()
![]()
![]()
Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 19:29
Jongens![]()
Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 19:34
Ja mensen, even bij de les blijven![]()
Re: Koelvloeistof lekkage
di 03 maart 2009, 20:47
Graad moet vast zijn target halen. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat hij eind deze week duizend berichten gepost wilt hebben![]()