
Bij deze onze ervaring van het verwijderen van de isolatie. Ik heb er meteen maar een soort 'howto' van gemaakt.
Groeten, Arie
Benodigdheden
Werkwijze
Restultaat


Groeten, Arie
Benodigdheden
- HG Stickeroplosser (wij verbruikten totaal anderhalf flesje)
- (oude) betaalpas/lidmaatschappas/bankpas/...pas
- oud laken of kunststof zeiltje
- kwast
- schaaltje of iets dergelijks om de de HG Stickeroplosser in te doen en de kwast in te dopen
- wegwerphandschoenen (meerdere setjes, na een tijdje gaan zo aan elkaar plakken van de opgeloste lijm)
- een zaterdagmiddag
- een oude doek of ies dergelijks om het pasje aan af te vegen als het verzadigd is met opgeloste lijmresten
- een biertje
Werkwijze
- dek de motorruimte af met het (oude) laken om motorruimte te beschermen tegen vallende resten isolatie
- schraap de isolatie weg met het ANWB pasje van vorig jaar (indien er nog iets van de oude isolatie zit)
- maak de overgebleven lijmlaag goed nat met de in de stickeroplosser gedoopte kwast
- begin redelijk snel met het pasje het spul eraf te schrapen
- ontdek dat het er niet zo makkelijk af gaat
- schakel over naar de techniek om het nat te maken, goed in te laten werken (gerust 10-15 minuten), nog een keer nat te maken en weer te wachten. De lijmresten veranderen in plakkerige zooi die je er af kan schrapen. Met een beetje geluk schraap je hem schoon tot op de lak (die niet wordt beschadigd door enerzijds de stickeroplosser en anderzijds het plastic pasje). Met wat minder geluk schraap je een groot gedeelte eraf, maak je het opnieuw goed nat, wacht je weer, en schraap je hem daarna wel bijna helemaal schoon.
- het blijft een beetje kutwerk, want eenmaal opgelost plakt de lijmlaag als de ziekte, maar is het eenmaal gelukt de in stickeroplosser opgeloste oude lijmlaag eraf te halen: tijd voor een biertje
Restultaat

