De vorige eigenaar zal de auto afgemeld overgeven, d.w.z dat je naar het Strassenverkehrsamt moet met de nummerborden en de Fahrzeugbrief niet de Fahrzeugschein. Van de nummerborden wordt dan de TUV sticker gehaald en op de FZB de auto still gelegd. Je kunt dan niet meer met de auto rijden.
Je kunt aan de eigenaar vragen of hij de auto aangemeld laat zodat je naar huis kunt rijden maar dan moet je hem de platen opsturen of zelf de auto bij het Strassenverkehrsamt afmelden. Je kunt bij het Strassenverkehrsamt een exportkenteken kopen met verzekering en dan kun je naar huis rijden.
Als je meerdere gaat bekijken dan zou ik de auto later gewoon ophalen met een ambulance. Misschien wil de eigenaar tegen een vergoeding de auto brengen.
Op de Duitse Fahrzeugbrief kun je ook zien hoeveel eigenaren de auto gehad hebt. Kijk bij de eerste eigenaar of dat de datum overeenkomt met de produktiedatum. Is dit enkele jaren later dan betekent dit dat de eerste FZB vol was dus minsten 6 eigenaren daarvoor waren.
Bij particulieren kun je vaak goed handelen want er is eigenlijk alleen vraag naar oldtimer die 30 jaar oud zijn. Voor een 745i betalen ze veel beelasting omdat die geheven wordt naar de cilinderinhoud. |als de auto 30 jaar oud is betalen ze slechts 192 euro belasting.
Bij particulier kun je vaak nog wat extra's krijgen zoals een set winterbanden die in Duitsland verplicht zijn.
Je kunt wel een kaufvertrag laten maken, is voor jou niet zo belangrijk, hoewel de RDW er wel naar kan vragen maar belangrijker voor de verkoper zeker particulier
hier te downloaden
http://www.auto-und-verkehr.de/images/c ... ertrag.pdf