Even een update. Ik had vorige week een afspraak bij de tuner in Eelde,
Speedtuning. Adam, de eigenaar, had zich ingelezen en wist van de 1, 2 en 4 chips versies. De versie met 1 of 2 chips waren geen probleem. Die chips had hij liggen. Die mt 4 helaas niet. Die schijnen niet meer leverbaar te zijn.
Eerst de
Motronic maar eens uit de auto. Deze zit achter de speaker aan de bijrijderskant.

De Motronic is een flinke jongen!

Even later had Adam hem open:

En wat denk je?

Inderdaad, 4 chips. Jammer... Maar, op E-bay is een aanbieder die de chips getuned en wel los levert. Moeten die er gewoon in.
En wederom een jammer. Adam dufde niet te desolderen. De kans op losse printsporen was hem te groot. Dus dan toch maar op zoek naar een vrij programmeerbaar systeem. Hij zou daar na gaan kijken en ik ging op internet zoeken. En wat kwam ik tegen? Een aanbieder die gechipte Motronics aanbied. Deze aanbieder had nog een 1 en een 2 chips Motronic liggen. De 1 chip Motronic reageert sneler en de print hiervan is die van de Motronic 1.3. Ik heb een 1.0.
Het is nu wachten op de Motronic.
Daarna gaan er een Boostcontroller en een turbodrukmeter op.
Ondertussen ben ik nog wel aan het zoeken naar meer leuke upgrades. Ik ga denk ik ook op zoek naar een andere intercooler (
Water to Air Intercooler) en misschien dat
water/methanol injectie nog wat is om de boel heel te houden.