Goedemorgen en bedankt voor alle reacties!
Geeft weer voer tot nadenken.
Op het 944forum had ik mijn voornemen ook in de goep gegooid en dat gaf de nodige diskussie..
Ik begrijp dat ik zeker niet voor de 7 moet gaan uit budget overwegingen ivm belastingvoordeel LPG.
Mijn huidige Saab V6 3.0 turbo is ook een wagen met karakter die ik zeker met verlies zou moeten verkopen als ik een goede 7 zou willen bezitten en ga ik er dan wel op vooruit? De 7 naast mijn Saab is een beetje onzinnig. De 7 naast mijn Porsche is leuk maar of ik dat er thuis door krijg? Wat de meest realistische optie zou zijn als ik echt een goede 7-serie zou willen is Saab en S2 verkopen en ook de motoren daarna goede 7 zoeken en de C2 van mijn schoonmoeder overnemen. Ga er wel financieel behoorlijk verlies op leiden schat ik in. Aan de reacties merk ik dan mijn S2 ongeveer 5k op zou kunnen leveren (3k minder dan ik er totaal in geinvesteerd heb in 1 jaar tijd). De Saab zou misschien 4k op kunnen leveren en dat is na 1.5j 4k verlies. Totaal zou ik denk ik 7k aan kapitaal vernietigen als ik nu over zou stappen
Dus eigenlijk is rationeel beter om gewoon voorlopig te houden wat ik heb.
...
Maar ik ben er nog niet uit...
Saab zou ik kunnen schorsen en stallen voor 100e per jaar, hoef ik geen verlies te nemen en is backup auto.
Dan toch, als verkoop van motorspullen zou lukken voor 2.5-3.5k een betrouwbare e23 kopen met LPG liefst.
tzt de C2 van schoonmoeder overnemen.
Vrouwlief wil geen 3 wagens voor de deur dus Porsche/7 in stalling naar wens.
In deze setup geen verlies maar wel een 7 voor de deur.